تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803985563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی/ ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در سومین همایش وقف و رسانه آذربایجان شرقی عنوان شد؛
وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی/ ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه

IMG13052851.jpg


شناسهٔ خبر: 3001062 - سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است، گفت: وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی در جامعه است. به گزارش خبرنگار مهر، سومین همایش وقف و رسانه آذربایجان شرقی شامگاه امروز سه شنبه با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و مدیرکل صدا و سیمای استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش تجلیل از فعالان حوزه وقف و رسانه‌ و ترویج فرهنگ وقف و جلب اعتماد عمومی و ایجاد زمینه مناسب برای وقف‌های جدید عنوان شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی در این همایش با اشاره به اینکه وقف تجارت بدون ربا است، افزود: وقف سالم ترین اقتصاد اسلامی  است که باعث گسترش عدالت در جامعه و راهی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است. اهمیت و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف حجت ‌الاسلام علی مصائبی سپس با تاکید بر اهمیت و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف ادامه داد: باید فرهنگ وقف بیش از پیش در بین مردم گسترش پیدا کند که در این خصوص رسانه ها و خبرگزاری ها نقش بسیار مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه باید انتظارات متقابل اوقاف و رسانه ها مشخص و تبیین شود، افزود: باید رسانه ها انتظارات ما را در نظر بگیرند و در جهت تبلیغ و گسترش فرهنگ وقف تلاش کنند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی سپس با بیان اینکه نیازهای جامعه در خصوص وقف باید شناسایی شوند، گفت: اگر این شناسایی و ارزیابی صورت گیرد می توان برنامه ریزی کرد و برنامه ها را به سمت تامین نیازها سوق داد.

حجت ‌الاسلام مصائبی با تاکید بر اینکه وقف همچنین بهترین راه برای تامین امنیت جامعه اسلامی است، افزود: باید در زمینه وقف اولویت ها مشخص شود و رسانه ها هم با ترویج وقف بر این مهم تاکید کنند و زمینه افزایش فرهنگ وقف را در جامعه فراهم سازند. وی با بیان اینکه خبرنگاران همچون راویان احادیث در طول تاریخ هستند، ابراز داشت: باید خبرنگاران نیز همچون روایان بزرگ حدیث در تاریخ اسلام که باصداقت رفتار می کردند، این خبرنگاران نیز صداقت در انتشار اخبار را مدنظر قرار دهند. حجت ‌الاسلام مصائبی در ادامه به تهاجم فرهنگی غرب و گسترش شبکه های ضداسلامی در کشورهای اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: این تهاجم نقش رسانه های کشور را دوچندان می کند که باید انها در برابر این هجمه ها هم حرفی برای گفتن داشته باشند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی همچنین گفت: در سال جاری بیش از ۱۰۰ وقف جدید در سطح استان ثبت شده است. رسانه ها تاثیرگذارترین ابزار در نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در ادامه این همایش به نقش رسانه ها در خصوص ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: رسانه ها تاثیرگذارترین ابزار در نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند. سید محسن لطیفی با بیان اینکه وقف باید در جامعه بیش از پیش گسترش یابد، افزود: وقف می تواند باعث حل بسیاری از مشکلات کشور شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت وقف در جامعه نشانگر ضرورت توجه رسانه ها به این مقوله مهم است، ادامه داد: همراهی صاحبان رسانه ها و خبرنگاران با فعالان وقف و افزایش تعامل در این زمینه می ‌تواند باعث گسترش وقف در کشور شود. مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی سپس با بیان اینکه باید همایش وقف و رسانه به صورت کشوری در تبریز برگزار شود، گفت: در این خصوص آمادگی داریم تا با اوقاف استان همکاری داشته باشیم. لازم به ذکر است که خبرگزاری مهر سرپرستی آذربایجان شرقی نیز در این همایش حائز رتبه برتر شد و برای سومین سال متوالی از این رسانه تجلیل شد. در این همایش که بیشتر سرپرست های استانی خبرگزاری ها، مدیران پایگاه های خبری، روزنامه ها، هفته نامه ها  و مجلات سراسری و استانی حضور داشتند از اسد بابایی، سرپرست خبرگزاری مهر آذربایجان شرقی با اهدای لوحی به عنوان خبرگزاری فعال در حوزه وقف و رسانه تجلیل شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن