تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامزاده جابر بن انصاری - تجربه سفری آسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول: جاهای دیدنی ایلام: امامزاده جابربن انصاری   یکی از امامزاده‌های معروف استان ایلام امامزاده جابر بن انصاری می باشد که در ۷۰ کیلومتری استان ایلام و شهرستان آبدانان واقع در روستای جابر قرار گرفته است. مردم محلی اعتقاد دارند که این آرامگاه مربوط به جابربن عبدالله انصاری است و عده ای آن را متعلق به جابربن حیان می‌دانند. بر طبق شجره‌ نامه موجود که به خط عربی آن زمان تحریر شده، مشخص است که این بنا متعلق به امامزاده جابر از نوادگان جابر بن عبدالله انصاری است. بقعه جابر فاقد کتیبه تاریخی ساخت بنا و نام بانی آن می‌باشد. درب ورودی این امامزاده به سمت شمال باز می شود. داخل مقبره مربع شکل می باشد. در دیوار جنوبی، محرابی به بلندی ۱۸۰ و پهنای ۷۰ سانتیمتر قرار دارد که در قسمت پایین آن کتیبه ای گچ بری شده قرار دارد و روی آن کلمات مقدس نوشته شده است.  
جاهای دیدنی ایلام امامزاده جابربن انصاری (۳)
  در وسط مقبره، قبری است مستطیل شکل که درست زیر گنبد قرار گرفته است. گنبد دارای ده طبقه هشت ضلعی است که ارتفاع هر طبقه ۸۰ سانتی متر می باشد. ارتفاع گنبد تا کف مقبره ۱۶ متر است و از سنگ و ساروج ساخته شده است. در تنها کتیبه ای که داخل محراب وجود داشته، کلمات محمد و لا اله الا الله نوشته شده است. بنای فعلی امامزاده جابر پس از تخریب از سال ۱۳۷۰ به بعد نوسازی و احداث شده است. ضریح امامزاده جابر در سال ۱۳۸۶ ساخته و نصب گردیده است. در کنار امامزاده جابر یک قبرستان قدیمی نیز وجود دارد که بسیاری از سنگ قبرهای آن تخریب شده است، اما بعضی قبرها و بقایای آنها بر روی زمین وجود دارد.



VN:F [1.9.16_1159]
زیبایی و جذابیت





فاصله مناسب از شهر





مسیر دسترسی مناسب





ارزش بازدید







امتیاز: 0.0 از 5 (از مجموع 0 رای داده شده)

ثبت رای













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن