تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821096201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژی عثمانی‌گری اردوغان اشتباه می‌آفریند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استراتژی عثمانی‌گری اردوغان اشتباه می‌آفریند
کد خبر: ۵۵۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ - 15 December 2015


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تحلیل تبعات استراتژی اشتباه عثمانی‌گری گفت:ترکیه باید به ترکیه بازگردد تا این کشور دچار آسیب های سنگین نشود.

عباسعلی منصوری آرانی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت گفت:ترکیه که تا چند سال پیش کشوری پیشرو درعرصه اقتصادی و سیاسی محسوب می شد،اامروز با خودزنی به کشوری متخاصم با امنیت خاورمیانه تبدیل شده است.

ترکیه به فکر افزایش دامنه نفوذ با تلفیق عثمانی گری و مهندسی آتاترک افتاده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: ترکیه پس از افزایش درآمدهای اقتصادی به فکر افزایش دامنه نفوذ با تلفیق استراتژی های عثمانی گری و مهندسی آتاترک افتاد. رویکرد اردوغان نقطه آغازی برای اشتباهات زنجیره‌ای ترکیه در مسائل مختلف سیاسی ، اجتماعی و امنیتی شد.

وی ضمن هشدار به تبعات اقدامات ترکیه ،مطرح کرد:تخاصم طلبی در جهت افزایش دامنه نفوذ رویکردی است که نه تنها منجر به نتیجه دلخواه نمی شود،بلکه به دلیل ایجاد تنش منجر به افزایش هزینه خواهد شد.

ترکیه با حمایت از معارضین سوری پای تروریست های چند ملیتی را به خاک خود گشود

نماینده مردم کاشان،آران و بیدگل در مجلسبا بیا اینکه کشوری که وارد چرخه معیوب استراتژی ها شود باگذشت زمان  به شکلی تصاعدی شاهد افزایش هزینه ها و کاهش منافع خواهد بود،افزود:ترکیه با مداخله در جنگ سوریه مرتکب  اشتباهی استراتژیک شد. ترکیه با حمایت از معارضین سوری و داعش پای تروریست های چند ملیتی را به خاک خود گشود، درعین حال سیل پناهجویان منجر به هزینه های سنگین مالی و امنیتی برای آنکارا شده است.

وی در ادامه تاکید کرد:درکنار هزینه های مالی هنگفتی که گریبان دولت ترکیه را گرفته است، حران اقتصادی اتفاق ناخوشایندی است که نشانه های آن را می توان مشاهده کرد. اگرچه ترکیه به نفت ارزان دست یافته  اما این کشور بازار فروش کالاهای خود را در کشورهای همسایه از دست داده است.

منصوری آرانی باتاکید بر اینکه ترکیه  اگرچه درآمد هنگفتی ظرف چند سال گذشته کسب کرده ،اما فقدان صنایع سنگین و وابستگی به درآمدهای توریسم موضوعی است که با بروز التهاب و ناامنی موجب سقوط درآمدی می شودادامه داد:ظرف چند ماه اخیر درآمدهای ترکیه از توریسم و صنایع وابسته آن به شدت کاهش یافته است.

جامعه ترکیه باحضور دسته بندی های رنگارنگ دچار گسست اجتماعی و سیاسی شده است

رئیس سابق دانشگاه جنگ ادامه داد:بحران اقتصادی در کشورهای مختلف می تواند منجر به بحران اجتماعی شود؛نکته اساسی در مورد تهدیداتی که در مورد آنکارا وجود دارد اینجاست که جامعه ترکیه باحضور دسته بندی های رنگارنگ کردها ، علویان ، کمالیست ها ، چپ گرایان دچار گسست اجتماعی و سیاسی است.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه رئیس جمهوری ترکیه متاسفانه بر استراتژی اشتباه عثمانی گری پافشاری می کنند،مطرح کرد:تجاوز ترکیه به خاک عراق و تحریک اقلیم کردستان اشتباه جدیدی است که آنکارا مرتکب آن شده است.آنکارا متاسفانه آنچنان درگیراشتباهات خود شده است که به اشتباه با ایران دچار تنش شده است.

تغییر موضع در مقابل منفورترین رژیم جهان نشانه سقوط اخلاق درمیان حاکمان ترکیه است

منصوری آرانی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری ترکیه با عنوان «عادی‌سازی روابط با اسرائیل به نفع تمامِ منطقه خواهد بود»، گفت: تغییر موضع فاحش ترکیه در مقابل منفورترین رژیم جهان ، نشانه ای دردناک از سقوط اخلاق در میان حاکمان ترکیه است. ترکیه باید به ترکیه بازگردد سیاست های اشتباه خود را اصلاح نماید.

ساقط شدن جنگنده روسیه در خاک سوریه را به عنوان یکی از اشتباهات فاحش ترکیه

وی همچنین موضوع ساقط شدن جنگنده روسیه در خاک سوریه را به عنوان یکی از اشتباهات فاحش ترکیه پیش کشید و مطرح کرد: روسیه پس از بازسازی اقتصاد خود با توجه به ه‍ژمونی انرژی در اروپا و توسعه صنایع زیر بنایی توانسته قدرت خود را همانند دوران اتحادیه جماهیر شوروی بازسازی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: روسیه توانسته قدرت نظامی بحری خود را همانند قدرت برّی افزایش دهد؛ برهمین اساس روسیه ناوگان دریایی خود را به دریای مدیترانه اعزام کرده است. اشتباه بزرگ ترکیه اینجاست که گمان می کند ناتو در صورت پیش آمد مشکل از آنکارا در مقابل کرملین حمایت خواهد کرد.





















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن