تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820807455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۷۰۰ نهال توسط شش سازمان مردم‌نهاد کاشته می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


۷۰۰ نهال توسط شش سازمان مردم‌نهاد کاشته می‌شود استان‌ها > خوزستان - مهرنوشت : شش سازمان نهاد خوزستان در نظر دارند ۷۰۰ نهال را در هفت شهر این استان بکارند.

سید احسان صافی، هماهنگ‌کننده این برنامه با اعلام این خبر گفت: یک سازمان مردم‌نهاد به مناسبت دهه تنوع زیستی اقدام به طرح‌ریزی و ایده پردازی «طرح جنگلانه» کرد که حمایت و همراهی سازمان محیط‌زیست کشور، سازمان منابع طبیعی، آبخیزداری و جنگلداری کشور را نیز به همراه داشت.
صافی افزود: جنگلانه طرحی است مشارکتی با تکیه‌بر توان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) که با هدف تازه داشتن عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور، شناخت و حمایت از گونه‌های گیاهی در معرض خطر بومی و همچنین آشنایی با روش کاشت آنها و حرکت به سمت توسعه پایدار گردشگری طبیعت‌محور (اکو توریسم) طرح‌ریزی‌شده است.
وی یادآور شد: این طرح سال گذشته برای نخستین بار در پنجم دی‌ماه ۹۳، در ۱۴ استان کشور برگزار شد و ماحصل آن کاشت نهال و بذرهای بومی در بیش از ۱۶۱ هکتار از رویشگاه‌های آسیب‌دیده توسط دو هزار و ۱۰۰ نفر از هم‌میهنانمان بوده است.
این فعال محیط‌زیست با بیان اینکه خوزستان با وسعتی بالغ‌بر یک‌میلیون هکتار عرصه جنگلی جز پنج استان اول کشور است، گفت: در تخریب جنگل‌ها نیز در میان سه استان آسیب‌دیده قرار داریم. به همین خاطر سمن‌های محیط زیستی و منابع طبیعی خوزستان تصمیم گرفتند تا با پیوستن به این طرح ارزشمند گامی در راه احیا و صیانت از جنگل‌های این خطه از کشورمان بردارند.
صافی گفت: این طرح با حمایت و همراهی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری و جنگلداری استان، هلال‌احمر استان، سازمان آب و برق استان و شهرداری شهرستان اهواز همراه می‌شود.
طرح جنگلانه همزمان با دیگر استان‌های کشور در ۲۷ آذرماه در شهرستان‌های ایذه، دهدز، رامهرمز، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان و اهواز اجرا می‌شود؛ در همین راستا برنامه کاشت بیش از ۷۰۰ نهال به همت ۶ سازمان مردم‌نهاد و به یاری مردم سبز اندیش اهواز و حمیدیه در پارک جنگلی گمبوعه برپا می‌شود.



دوشنبه 23 آذر 1394 - 14:53:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن