تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820980977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت رایانه هایی ۳۶۰۰ برابر سریع تر ازقبل


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: تلاش برای ساخت رایانه های کوآنتومی که ۳۶۰۰ برابر رایانه های فعلی سرعت دارند به نتایج خوبی رسیده و گوگل از نهایی شدن طراحی یکی از این رایانه ها خبر داده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از کلین هرالد خبر داد، مکانیک کوانتوم شاخه ای از علم فیزیک است که به بررسی فعل و انفعالات درون اتم ها می پردازد. تا قبل از استفاده از دستاوردهای این علم در دنیای دیجیتال، از صفر و یک یا بیت ها برای کدگذاری اطلاعات استفاده می شد و در نتیجه عملکرد و توانایی های رایانه ها محدود بود.
اما در دنیای کوانتوم، می توان به بیت های کوانتومی که qubit نام دارند ارزش هایی فراتر از صفر و یک نسبت داد. این بدان معناست که یک رایانه کوانتومی بسیار سریع تر از رایانه های ساخته شده از بوردهای سیلیکونی است.
رایانه کوانتومی که گوگل آزمایش کرده در مساله مشهور و پیچیده در دنیای رایانه را در عرض کمتر از نیم ثانیه حل کرده است. این در حالی است که حل همین مساله توسط رایانه های عادی به بیش از سی دقیقه زمان نیاز دارد. لذا در مجموع این رایانه های ۳۶۰۰ برابر سریع تر از رایانه های معمولی هستند.
این رایانه ها انجام فعالیت هایی همچون ترجمه همزمان مطالب از ده ها زبان به زبان های دیگر، رمزگذاری و رمزگشایی را با سرعت پردازش بالای خود تسهیل می کنند.
رایانه کوانتوم گوگل با همکاری یک شرکت کانادایی ... [ مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری جهان نیوز ]

دوشنبه ، ۲۳آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن