تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/جزئیات وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/جزئیات وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن


پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن از دی ماه اجرایی می شود. این وام با سود هجده و نیم درصد به ساختمان های زیر ۲۰ سال ساخت داده می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،عضو ‏هیئت مدیره بانک مسکن با حضور در برنامه پیشخوان شبکه خبر درباره جزئیات این وام گفت: تسهیلاتی که دیروز بانک مسکن به صورت رسمی اعلام کرد شامل سه سقف تسهیلاتی 60 میلیون تومان برای تهران، 50 میلیون تومان برای مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 40 میلیون تومان برای سایر شهرها است که 10 میلیون تومان هم برای افرادی که متقاضی استفاده ازتسهیلات جعاله هستند. به این ترتیب سقف نهایی وام مسکن 70 میلیون، 60 میلیون و 50 میلیون تومان خواهد شد.
ابوالقاسم رحیمی انارکی گفت: برای اجرایی شدن آن منتظر ابلاغیه شورای پول و اعتبار هستیم که باید بانک مرکزی آن را به ما ابلاغ کند. با توجه به سوابق قبلی فکر می کنم اجرای آن از اوایل دی شروع شود.
او افزود: بانک مسکن طرح هایی که اعلام می کند عموماً زمان معینی برای آن درنظر نمی گیرد. اما طرح اوراق حق تقدم جز طرح های عمومی بانک است و سررسیدی برای آن درنظر نمی گیرد.
ابوالقاسم رحیمی انارکی گفت: شرایط خیلی ویژه و خاصی برای استفاده از این تسهیلات نداریم. افراد باید توانایی پرداخت اقساط را داشته باشند و واحدهایی که می خرند باید حتما سند مالکیت شش دانگ را داشته باشند و قدمت ساختمان باید بیش از 20 سال از تاریخ صدور پروانه نگذشته باشد و واحدهایی که بین 20 تا 25 سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی اشان گذشته باشد می توانند تا سقف 35 میلیون از تسهیلات اوراق استفاده کنند اما برای واحدهایی که بالای 25 سال از تاریخ صدور پروانه ساختشان گذشته باشد بانک هیچ تسهیلاتی پرداخت نمی کند.
عضو ‏هیئت مدیره بانک مسکن افزود: تمامی شعب بانک می توانند تشکیل پرونده دهند و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهند کرد.
او گفت: کمتر از دوهفته از زمان تشکیل پرونده تا دریافت وام زمان می برد؛ اما در دفاتر اسناد رسمی به علت اینکه باید یک سری استعلامات از شهرداری دارایی و ثبت انجام شود ممکن است مدتی زمان ببرد.
عضو ‏هیئت مدیره بانک مسکن اعلام کرد: بازپرداخت وام 12 ساله است. نرخ سود وام مسکن در مصوبه شورای پول و اعتبار 20 درصد اعلام شده بود که خوشبختانه با کاهش نرخ سپرده قانونی موجب شد نرخ سود به 18 و نیم درصد کاهش پیدا کند.
ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: سه روش برای پرداخت اقساط در بانک مسکن نظر گرفتیم. یک روش، روش ساده است که قسط از ابتدا تا انتها یکسان است. روش دیگر پلکانی سالیانه است که بیشترین سود را دارد بر طبق آن قسطی را برای سال اول در نظر می گیریم و هرسال 5 درصد افزایش می شود. روش دیگر پلکانی دوره ای است که بر طبق آن 12 سال را به دو دوره 5 ساله و یک دوره دو ساله تقسیم می کنیم.
با روش ساده وام گیرنده 89 میلیون تومان سود به جز رقم اصلی باز می گرداند، یعنی رقمی معادل 150میلیون تومان، تقریبا یک و نیم برابر رقم تسهیلات. اما اگر بازپرداخت وام را به جای 12 سال به 10 سال تبدیل کنند این ارقام کمتر می شود. برای مثال 89 میلیون تومان به 72 میلیون تومان کاهش پیدا می کند.
او تاکید کرد: افراد بایستی با توجه به توان مالیشان محصولات بانک را انتخاب کنند. ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود: کسانی که می خواهند خانه خود را بفروشند می توانند با واریز درصدی از مانده بدهی ملک خود را به فروش برسانند.


دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن