تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821054284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش جدید محققان برای کنترل سردردهای میگرنی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روش جدید محققان برای کنترل سردردهای میگرنی


محققان علوم پزشکی دانشگاه مین "University of Maine" در آمریکا اعلام کردند، انواع میگرن ها از یک مسیر در مغز عمل می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دانشمندان می گویند: با اینکه میگرن بر اثر عواملی همچون کم خوابی، استرس،‌ شلوغی،‌ بوی بد یا تغذیه نامناسب ایجاد می شود ولی همه انواع سردردهای میگرنی در مغز از یک مسیر عمل می کنند و این نکته،‌ از جهت کنترل بیماری یاد شده حائز اهمیت است.
دکتر جاناتان بورکوم و همکارانش در مقاله ای در شماره اخیر نشریه سردرد Headache می گویند تمام مقالات مربوط به میگرن را بین سال های 1990 تا 2014 مرور کرده و دریافته اند همه سردردهای میگرنی از طریق مسیر استرس اکسیداتیو عمل می کنند که ناشی از عدم تعادل بین تولید رادیکال های آزاد و توانایی مقابله بدن با اثرات مضر آنها است.
یافته این محققان نشان می دهد آنتی اکسیدان ها در این مرحله به کمک بیماران میگرنی خواهند آمد.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، میگرن عبارت است از اختلال یاسردردی که معمولا" تکرار می شود و با تغییرات موقتی قطر رگ های خونی در سر، صورت می گیرد.
امروزه سردردها، یکی از هدف های تحقیقات پزشکی به شمار می روند. تخمین زده می شود که شش نفر از صد نفر به میگرن ها، که نوعی از سردردهای مزمن محسوب می شوند، مبتلا هستند و معمولا" خانم ها بیشتر به میگرن مبتلا می شوند.
میگرن می تواند به علائم عصبی غیر از سر درد، شامل تغییرات بینایی، اشکال در گفتار، ضعف یا کرخی در قسمتی از بدن، احساس مورمور و سوزش منجر شود.
بسیاری از بیماران میگرنی به علائم قبل از شروع درد یا aura عادت کرده اند و ممکن است پیش از آغاز سردرد اقداماتی انجام دهند که موجب کاهش درد شود.
از چند دقیقه تا چند ساعت بعد از منبسط شدن عروق خونی، سردرد شدیدی عارض خواهد شد.
در مورد میگرن ها، فاکتورهای وراثتی و محرک های محیطی در ایجاد شرایطی که قطر غیر طبیعی و التهاب عروق خونی را موجب شود، شرکت دارند.
حمله های میگرنی ممکن است در اثر عکس العمل های آلرژیک، نورهای شدید، سروصداهای بلند، فشار روحی و جسمی، تغییر درعادت خواب، کشیدن سیگار یا قرارگرفتن در معرض دود سیگار، گرسنگی، مصرف الکل، کافئین و نوسانات هورمونی ایجاد شوند.


دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن