تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826219894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد انحراف فکری در خواص؛ نخستین گام جریان نفوذ برای استحاله انقلاب اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:ناب نیوز: حجت الاسلام لیالی جریان نفوذ را پیچیده و چند لایه خواند و گفت: این جریان از گفتمان شبهه و تردید و درآمیختن حق و باطل استفاده می کند و انحراف جامعه را در انحراف خواص و نخبگان می داند؛ از این رو در این زمینه سرمایه گذاری می کند.به گزارش ناب نیوز حجت الاسلام محمدعلی لیالی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار قرآن درباره عدم اطاعت از یهود و نصاری اظهار داشت: بحث نفوذ از مهم ترین مباحثی است که امروز در عرصه فکری، معرفتی و در فضای گفتمان های سیاسی مورد استفاده است و رهبرمعظم انقلاب به این کلمه تأکید فرمودند. وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی توانسته است خود را در سال های پس از انقلاب، به عنوان گفتمان مسلط در عرصه ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی، اثبات کند و این گفتمان، رقیبی به نام گفتمان سلطه و استعمار دارد. استاد حوزه علمیه قم به حضور جریان های نفوذ در بدنه دولت های نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: این جریان در برخی از موارد موفق شد در ارکان و بدنه دولت ها، مجالس و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام حضور پیدا کند و بارها سعی کرد نظام سیاسی را از بین ببرد و بعد از شکست، استحاله و انحراف نظام سیاسی را رقم زند. جریان نفوذ انحراف جامعه را در انحراف خواص و نخبگان می داند وی جریان نفوذ را پیچیده و چند لایه خواند و تصریح کرد: این جریان از گفتمان شبهه و تردید و درآمیختن حق و باطل استفاده می کند و انحراف جامعه را در انحراف خواص و نخبگان می داند؛ از این رو در این زمینه سرمایه گذاری می کند. حجت الاسلام لیالی تأکید کرد: باید مراقب بود که جریان نفوذ از لغزش خواص و چهره های موجه استفاده نکند و مراقب بود به این وسیله نظام سیاسی، حاکمیتی، معرفتی، فکری و به تبع آن نظام اقتصادی و مدیریتی جامعه را گرفتار استحاله و انحراف نکند. وی با اشاره به فعالیت جریان نفوذ در عرصه فرهنگی یادآور شد: جریان نفوذ در عرصه فرهنگی، به دنبال تردید در باورهای دینی و انقلابی مردم است و سعی می کند با جریان ایدئولوژی و عقیدتی جامعه مقابله کند و به نوعی به نفی عقاید و اعتقادات اسلامی در جامعه پرداخته و لیبرالیسم را در عرصه فکر، فرهنگ و معرفت تفهیم و توجیه کند. جریان نفوذ به دنبال استحاله گفتمان انقلاب اسلامی است کارشناس ارشد علوم سیاسی ابراز داشت: جریان نفوذ به دنبال تغییر نظام سیاسی و گفتمان انقلاب اسلامی است؛ اگر موفق به تغییر گفتمان انقلاب اسلامی نباشد به دنبال تعدیل آن است و اگر موفق به تعدیل نشد؛ قصد دارد ساختار نظام سیاسی و گفتمان انقلاب اسلامی را استحاله کند یا حداقل برخی از خواسته های خود را بر نظام سیاسی، امام و رهبری جامعه تحمیل کند و فضا را به نوعی چینش و رصد کند که رهبر و امام جامعه در برخی از موارد کوتاه بیاید و به تعبیر امروزی، جام زهر را بنوشد. وی افزود: از دیگر مؤلفه ها و ویژ گی های جریان نفوذ، گرایش به غرب و غرب گرایی است؛ مدینه فاضله این جریان، کشورهای غربی همچون فرانسه، انگلستان و آمریکا است. حجت الاسلام لیالی به مفاهیم و اصطلاحات جریان نفوذ اشاره کرد و گفت: این جریان با مفاهیم و اصطلاحات قابل قبول برای خواص و نخبگان، وارد فضای گفت وگو می شود که بخشی از این ادبیات به ظاهر قابل قبول و دفاع است، مفاهیمی همچون صلح، صلح طلبی، گفت وگو، تعامل، همکاری با جهان، باز شدن درهای ارتباط با کشورهای غربی، اسلام رحمانی، تسامح و تساهل، مفاهیمی است که در ظاهر قابل پذیرش است؛ اما در باطن با این اصلاحات، نفی گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال می کند. وی تصریح کرد: جریان نفوذ با طرح مفاهیمی همچون رابطه با غرب، طرح صلح و صلح طلبی و تساهل و تسامح، به دنبال استحاله نظام سیاسی است؛ مفهوم دیگر این عبارات این است که در مقابل صلح، جنگ، مقاومت و دفاعی وجود ندارد؛ در مقابل گفت وگو، اصرار به بر حق بودن وجود ندارد و در مقابل تعامل، حقانیتی وجود ندارد. مطرح شدن اسلام رحمانی از سوی جریان نفوذ با هدف خنثی کردن اسلام عقلانی و انقلابی است وی با اشاره به برچسب خشونت و افراطی گری نسبت به اسلام عقلانی یادآور شد: جریان نفوذ با ناقص کردن اسلام عقلانی و انقلابی، اسلام رحمانی را مطرح می کند؛ بنابراین احکام قضایی و جزایی اسلام همچون حدود، قصاص، دیات، حقوق زنان با مفهومی به نام اسلام رحمانی ناسازگار شمرده می شود. استاد حوزه و دانشگاه به دستور قرآنی مبارزه با استکبار اشاره و خاطرنشان کرد: جریان سلطه و نفوذ، پدیده استکبارستیزی را برنمی تابد؛ آمریکا را شیطان بزرگ نمی داند؛ بلکه آمریکا و کشورهای غربی را قدرت های برتر مطرح می کند؛ بنابراین گفتمان نفوذ به دنبال تحمیل تعامل و گفت وگو با آمریکا است. وی افزود: از مؤلفه های دیگر جریان نفوذ، وارونه نمایی، سیاه نمایی، القای یأس و ناامیدی در جامعه است؛ به این صورت که مردم از نظام، ارزش های نظام و حاکمیت نظام خسته شده اند و با تصمیمات نظام همراهی نمی کنند؛ از این رو به دنبال تعامل با دشمن هستند. حجت الاسلام لیالی به راهکارهای اقتصادی جریان نفوذ اشاره و تأکید کرد: جریان نفوذ، راه حل مشکلات جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی همچون تورم و رکود را در نفی گفتمان مقاومت و رابطه با غرب می داند و به دنبال نفوذ در وزارتخانه های تصمیم گیر فکری، معرفتی و فرهنگی جامعه همچون وزارت ارشاد، دانشگاه و مطبوعات است. وی با اشاره به برچسب های این طیف به نیروهای ارزشی و انقلابی گفت: جریان نفوذ از گروه های مؤمن و انقلابی به ویژه در دانشگاه ، تحت عنوان گروه های فشار، جریان های افراطی، دلواپسان، افراد تازه به دوران رسیده و آدم های بی سواد تعبیر می کنند که نوعی تحقیر هویت جریان های مؤمن و انقلابی محسوب می شود. جریان نفوذ به دنبال تطهیر حکومت منحوس پهلوی و گسترش علوم انسانی سکولاری است استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جریان نفوذ به دنبال تطهیر حکومت منحوس رژیم پهلوی و استحاله علوم انسانی اسلامی است و با تهاجم جریان های ترجمه به جای نهضت تألیف در محافل علمی کشور به ویژه در علوم انسانی همچون علوم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روانشناسی را پی می گیرد. وی افزود: بسیاری از متون علوم انسانی، متون سکولار و غربی است؛ از این رو جریان نفوذ به دنبال در اختیار قرار گرفتن محافل علمی، دروس و منابع درسی در دانشگاه ها و به ویژه در رشته های علوم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و روانشناسی است. حجت الاسلام لیالی تأکید کرد: بیشترین مشکل جامعه ما نئولیبرال های مسلمانی است که در محافل تصمیم گیری و وزارت خانه و سازمان های اقتصادی نفوذ کرده اند؛ جریان لیبرال اقتصادی و نئولیبرال ها به دنبال توسعه، تجدد، مدرنیته، مدرن سازی اقتصاد، صنعت و زیرساخت های اقتصادی هستند و کمترین توجهی به مبانی دینی، معرفتی و مفاهیمی همانند عدل، عدالت، مقابله با فقر، فساد و تبعیض ندارند.


دوشنبه ، ۲۳آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ناب نیوز]
[مشاهده در: www.nabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن