تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798667146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگی هوا در پایتخت، میدان دید تا ۴ کیلومتر کاهش پیدا کرد/ گروه​ های حساس در خانه بمانند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آلودگی هوا در پایتخت، میدان دید تا ۴ کیلومتر کاهش پیدا کرد/ گروه​ های حساس در خانه بمانند جامعه > محیط زیست - تجمع آلاینده​ ها در هوای تهران و وقوع پدیده وارونگی هوا روز گذشته میدان دید را تا 4 کیلومتر در پایتخت کاهش داد. در این میان افزایش رطوبت هوا هم در شرایطی که تهران دیروز پشت سرگذاشت، موثر بوده است و این شرایط امروز هم همچنان ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 میکرون اندازه­ گیری شده در ایستگاه­ های سنجش آلودگی هوای تهران در روزهای 14 تا 21 آذر نشان می­ دهد از ابتدای هفته تا اوایل روز سه­ شنبه کیفیت هوا به رغم تغییرات جزیی غلظت ذرات معلق در شرایط سالم باقی ماند و پس از آن به دلیل استقرار جو آرام در منطقه به شرایط ناسالم برای گروه­ های حساس رسیده است و امروز هم شاخص كيفيت هوا رو به افزايش و هوا در شرايط ناسالم براي گروه های حساس جامعه است.

مريم نادری، مدير واحد پايش و پيش بينی اين شركت گفت: اوایل هفته گذشته ورود سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی به کشور و حرکت شرق­ سوی آن موجب شد دامنه­ های جنوبی البرز و از جمله استان تهران تحت تأثیر فعالیت آن قرار گیرد و شاهد کاهش محسوس دما به طور میانگین 8 درجه سانتی­گراد باشیم.  او ادامه داد: از ظهر روز یکشنبه افزایش شرایط ناپایدار جوی به همراه بالارفتن رطوبت نسبی، منجر به بارش برف و باران، وزش باد نسبتا شدید و به دنبال آن پراکندگی و شسته شدن آلاینده­ ها از جو و بهبود کیفیت هوای پایتخت شد. همچنین روند کاهشی دما که از روز یکشنبه شروع شده بود اوایل روز سه­ شنبه به  اوج خود رسید و دمای هوای تهران زیر صفر درجه سانتی­گراد قرار گرفت. در همين زمان به دلیل بارندگی و وجود مه، میدان دید افقی در برخی ساعات تا 300متر کاهش یافت. به گفته نادری، از روز سه­ شنبه با خروج سامانه بارشی از منطقه و نفوذ توده هوای سرد و خشک که تا آخر هفته پابرجا بود، جوی آرام و پایدار در تهران حاكم شد که سکون نسبی هوا و در نتیجه تجمع آلاینده­ ها را به دنبال داشت. او تأکید كرد: تداوم پایداری جوی و وزش بادهای آرام  افزایش تدریجی غلظت ذرات معلق را به همراه داشت و تجمع آلاینده­ ها به کندی پیش رفت، اما در نهایت با کاهش بیشتر دما از روز پنجشنبه و فراهم شدن شرایط پایداری مناسب برای وقوع پدیده وارونگی، شاهد افزایش غلظت آلاینده­ ها و غبار محلی در سطح شهر بودیم.  مدير واحد پايش و پيش بيني ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد همزمانی با تعطیلات آخر هفته و کاهش تردد خودروها در بهبود کیفیت هوا مؤثر نبوده و شاخص کیفیت هوا در روز شنبه(ديروز) به شرایط ناسالم برای گروه​ های حساس رسید. قابل توجه است كه در روزهای پایانی هفته علاوه بر تجمع تدریجی آلاینده­ ها در هوا، به دلیل رطوبت نسبی بالای هوا، دید افقی در برخی ساعات  تا حد 4 کیلومتر كاهش يافت. اطلاعات غلظت آلاینده­ ها بر اساس داده ایستگاه­ های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­ گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

۴۲۲۳۶      

کلید واژه ها: آلودگی هوا - آب و هوا -




یکشنبه 22 آذر 1394 - 16:12:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن