تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820247598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری:از تنش روابط ترکیه وروسیه نگرانیم/اردوغان:خواستار گفتگو هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جهانگیری با اردوغان دیدار کرد جهانگیری:از تنش روابط ترکیه وروسیه نگرانیم/اردوغان:خواستار گفتگو هستیم معاون اول رئیس جمهور کشورمان پیش از ترک عشق آباد به تهران با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ آذر ساعت 08:53

خبرگزاری پانا+

  به گزارش سرویس سیاسی پانا، جهانگیری در این دیدار گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همه کشورهای دنیا به ویژه همسایگان بر اساس حکم همجواری و احترام متقابل است. وی با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور برگسترش رایزنی و تبادل نظر برای حل و فصل مسائل منطقه ای تاکید کرد و گفت: به رغم اختلاف نظر در موضوع سوریه، باید در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم با یکدیگر همکاری داشته باشیم. معاون اول رئیس جمهور گفت: تعامل و احترام متقابل به اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها و تلاش برای از بین بردن زمینه های اختلاف می تواند باعث پایدار شدن صلح و آرامش و ثبات در منطقه شود. وی گفت: دولت عراق دولتی مردمی و برآمده از انتخابات آزاد است و همه قومیت ها و اقلیت ها در آن حضور دارند. جهانگیری گفت: ما از تنشی که در رابطه ترکیه و روسیه پیش آمده است نگرانیم و به هیچ وجه این تنش را به نفع و مصلحت منطقه نمی دانیم و آماده کمک برای رفع این تنش هستیم. رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با تبیین آخرین تحولات منطقه گفت: آنکارا از گسترش تنش در منطقه استقبال نمی کند و خواستار گفتگو برای رفع سوء تفاهمات است. به گزارش پانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اردوغان با بیان این که مناسبات ایران و ترکیه نباید تحت تاثیر عوامل دیگر قرار گیرد افزود: تلاش هایی صورت می گیرد که ما را به دام تفرقه مذهبی بیندازند و ما باید هر چه سریع تر این مسائل را حل کنیم و برادری مان را اثبات کنیم. رئیس جمهور ترکیه همچنین خواستار تاکید بر نقاط اشتراک و استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه همکاری ها شد. اردوغان با ابراز گلایه از مطالب رسانه های ایران برضد خانواده اش خواستار کنترل این رسانه ها شد که جهانگیری در پاسخ گفت: رسانه ها در ایران در کنترل دولت نیستند و حتی بر ضد ما نیز مطلب می نویسند. معاون اول رئیس جمهور کشورمان در ادامه خطاب به اردوغان تصریح کرد: اما شما از زبان مقامات رسمی دولت ایران سخنی ضد ترکیه نشنیده اید و این در حالی است که مقامات رسمی شما اظهارات منفی و نادرست بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران ، دولت و مقدسات مردم ایران بیان کرده اند. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن