تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805341865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ تدابیر شرکت گاز برای تامین نیاز کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ تدابیر شرکت گاز برای تامین نیاز کشور


مدیر هماهنگی تولید، انتقال و توزیع شرکت ملی گاز گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی برای کاهش دما در روزهای سرد زمستان ، با توجه به اینکه منابع ما نامحدود نیستند با مدیریت صحیح منابع می توانیم گاز مصرفی هموطنان را که در اولویت است تامین کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در نخستین موج سرمای زمستانی که هفته گذشته سراسر کشور را فرا گرفت، شاهد قطعی گاز در برخی نقاط کشور از جمله استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و تهران بودیم. دلیل بروز این مشکل و تدابیر شرکت گاز برای تامین نیاز کشور در زمستان سرد امسال، موضوع گفتگویپیشخوان خبر بود با آقای منوچهر طاهری‌ مدیر هماهنگی تولید، انتقال و توزیع شرکت ملی گاز ایران.
 
تدابیر شرکت ملی گاز برای تامین نیاز کشور و علت افت فشار گاز

نمودار میزان مصرف گاز در شرایط کاهش دما و سرما
طاهری مدیر هماهنگی تولید، انتقال و توزیع شرکت ملی گاز درباره شبکه انتقال گاز کشور چه مشکلاتی دارد؟ گفت: در تهران کمبود وکاهش فشار گاز نداشته ایم، مشکل در شبکه انتقال بود، نه تامین گاز. اما  در چهار شهر که در سرشاخه های گاز هستند کاهش فشار گاز داشتیم ولی قطعی گاز نداشتیم فقط قطعی به صورت مقطعی و بسیار کم بوده است. مدل کلی که در نمودار شماره یک داریم، برای 6 ماهه دوم سال 94  است و پیش بینی های کلی که داشته ایم برای دی و بهمن این بوده است که میزان مصرف گاز به مرز 500 میلیون متر مکعب برسد و خود را برای رسیدن به این رقم باید آماده می کردیم. طاهری در ادامه افزود: دز مهر ماه کاهش دما نداشتیم و افزایش مصرف هم نداشتیم ولی در 5 و 6 آبان ماه برای 11 آبان پیش بینی کاهش دما و سرما را داشتیم و بر اساس نمودار دوم  به یکباره از 200 میلیون متر مکعب به 300 میلیون متر  مکعب رسیدیم. او گفت: در مهر و آبان با توجه به پیش بینی های لازم کمبود گاز و افت فشار نداشتیم. در نمودار سوم میزان دما به 2 درجه رسید و  با توجه به سرما و  کاهش دمای پیش بینی شده، میزان مصرف در 16 آذر به 450 میلیون متر مکعب رسید. طاهری گفت: دمای میانگین کشور از 10 درجه به صورت ناگهانی به 2 درجه رسید که این از 9 آذر پیش بینی شده بود که در 16 آذر به 450 میلیون متر مکعب مصرف برسیم.

مدیر هماهنگی تولید، انتقال و توزیع شرکت ملی گاز در ادامه افزود: از 16 و 17 آذر به بعد باز پیش بینی دیگری برای 10 روز آینده داریم . مدل پیش بینی در واقع اطلاعات 6 ساله دارد و این مدل پیش بینی طوری برنامه ریزی شده است که میانگین مصرف را برای مدت مشابه پیش بینی می کند. طاهری افزود: از فردا ( یکشنبه 22 آذر) بر اساس پیش بینی دوباره کاهش دما پیش بینی می کنیم که تا چهارشنبه مصرف گاز به 470 میلیون متر مکعب برسد.
طاهری مدیر هماهنگی تولید ، انتقال و توزیع شرکت ملی گاز

طاهری درباره افزایش مصرف گاز نیز گفت: در سال 92 ، حدود صد وشصت و دو میلیارد متر مکعب داشتیم که در سال 93، بیست و یک میلیارد به مصرف گاز اضافه شد و همه این اعداد در نیمه دوم سال اضافه می شود. او در ادامه افزود: میزان تولید هم اضافه می شود تا میزان مصرف مردم تامین شود.

عباسپور کارشناس انرژی

در ادامه برنامه دکتر عباسپور استاد دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس ارشد انرژی، در ارتباط تلفنی درباره افت فشار گاز گفت: همانطور که آقای طاهری اشاره کردند و آمار و ارقام نشان می دهد میزان مصرف مردم افزایش یافته است اما در بخش تولید گاز مشکل نداریم فقط در بخش ایستگاهها تقلیل فشار داریم.  عباسپور در ادامه افزود: در هنگام سرمای هواگاز رسانی به نیروگاههای کشور باید تغییر کند. دربخش ایستگاهای فشار هم باید برنامه ریزی صحیح انجام شود تا به مشکل نخوریم. او گفت: مشکل عمده ما فعلا در غرب کشور و استانهای شمالی است که طبیعتا برای مواقعی که هوا سرد است به مشکل نخوریم، باید گاز بیشتر توزیع کنیم در شبکه های کشور که به مشکل نخوریم.

طاهری نیز درباره شبکه انتقال گفت: خوشبختانه تا الان از گاز تولیدی به مصرف رسیده است، مشکلی نداشته ایم. شبکه های انتقال به خاطر سایز لوله ها و طولانی بودن مسیر ضعیف بوده است که آنهم در غرب کشور است. او افزود: سوخت معادل نیروگاههای کشور 72 میلیارد متر مکعب است. در سال 92 چیزی چیزی در حدود 40 میلیارد فرآورده مصرف کرده ایم تا برق هموطنان و گاز مشکلی پیدا نکند و الان در سال 94 به 15 میلیارد متر مکعب رسیده ایم و تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا گاز و برق کشور مشکلی نداشته باشد.

طاهری در ادامه با توجه به سرمای پیش بینی شده در روزهای آینده نیز گفت: منابع ما نامحدود نیستند و با مدیریت منابع می توانیم گاز خانگی مردم را که در اولویت است تامین کنیم، لذا در شرایط کاهش دما میزان تولید را افزایش می دهیم تا مشکلی بوجود نیاید. ذخایری که می توانیم در روزهای خوب ذخیره می کنیم تا در روزهای سرد به مشکل نخوردیم و این ها همه به مدیریت صحیح بر می گردد.
 
ملکی سخنگوی آتش نشانی

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی نیز در بخش دیگری از برنامه در ارتباط تلفنی درباره خطر گازگرفتگی گفت: مردم باید این امر را جدی بگیرند تا زمانی که از وسایل گرمایشی شعله دار استفاده می کنیم بیشتر در معرض خطر هستیم و باید مسیر هوای آزاد و تازه داشته باشیم و راهی برای ورود هوا برای دائم وجود داشته باشد . مهمترین نکته هم این است که از دودکش مناسب اسفاده کنیم و فقط دودکش های با ورق سفید و گالوانیزه استفاده شود و مسدود بودن مسیر ها هم کنترل و چک شود.
 


شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن