تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819659519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: تحریم‌ها علیه ایران به زودی لغو می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جهانگیری: تحریم‌ها علیه ایران به زودی لغو می‌شوند
معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران توانسته موضوع هسته‌ای را که بیش از یک دهه گذشته با ادعاها و اتهامات بی اساس به یک مشکل تبدیل شده بود، حل و فصل کند که بر همین اساس به زودی شاهد لغو تحریم‌ها خواهیم بود.


به گزارش خبرگزاری میزان، اسحاق جهانگیری که در کنفرانس سیاست بی‌طرفی در ترکمنستان سخن می‌گفت،‌ اظهارداشت: ایران توانسته است موضوع هسته ای را که بیش از یک دهه گذشته با ادعاها و اتهامات بی اساس به یک مشکل تبدیل شده بود با هوشمندی و تعامل عقلانی با جامعه جهانی حل و فصل کند و به زودی شاهد لغو تحریم ها خواهیم بود.


وی افزود: لغو این تحریم های نادرست ضمن رفع موانع تعامل بیشتر جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی، فضای مساعدتری را برای تعاملات منطقه ای و همکاری با همسایگان فراهم می کند.


معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام تبریک دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان به مناسبت فرارسیدن بیستمین سالگرد اعلام بی طرفی این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که از تصمیم ترکمنستان برای اتخاذ سیاست بی طرفی حمایت کرد و این تصمیم را در توسعه، تحکیم و تعمیق دو کشور و تبدیل مرزهای دو کشور به مرزهای دوستی، برادری، صلح و آرامش و امنیت مثبت ارزیابی می کند.


جهانگیری اضافه کرد: روابط دو کشور با اتکا به اشتراکات تاریخی و فرهنگی در مسیر رشد و توسعه در همه زمینه ها گسترش یافته است و این روند با استفاده از ظرفیت های موجود دو کشور در پرتوی اراده و تفاهم دو رئیس جمهور در جریان است.


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه معتقدیم امنیت هر کشوری را امنیت منطقه پیرامونی آن تامین می کند،‌گفت: محیط پیرامونی ناامن، امنیت را با هر میزان قدرت نمی‌تواند به طور کامل ایجاد کند و بر همین اساس ما امنیت همسایگان خود را امنیت خود می دانیم.


جهانگیری تاکید کرد: این روزها شاهد گسترش خشونت و افراط گرایی در منطقه و کشته شدن انسان های بی گناه هستیم.


معاون اول رئیس جمهور افزود: این روندی است که متاسفانه با مداخله کشورهای فرامنطقه ای پیچیده تر شده است و هر روز شاهد اقدامات غیرانسانی و غیراسلامی این گروه ها به نام عدالت و اسلام هستیم.


وی گفت: اگر جهان با این جنایات برخورد نکند همگی صدمات جبران ناپذیر آن را متحمل می شویم.


جهانگیری افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتقای روابط با همسایگان و منطقه استوار بوده است و این مسیر با قوت در دولت آقای روحانی پیگیری می شود.


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با کشورهای منطقه به ویژه کشور ترکمنستان در تمام عرصه ها از جمله تحکیم امنیت و صلح همکاری کند.


در این اجلاس روسای جمهور بلاروس، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، گرجستان، کروواسی و مولداوی شرکت و سخنرانی کردند.


همچنین در این اجلاس مقامات عالی رتبه کشورهای پاکستان، چین، هند و روسیه مواضع کشورشان را درباره توسعه مناسبات و همکاری های منطقه ای بیان کردند.


تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - 12 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن