تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806815807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آذربایجان غربی در سالروز شهادت امام رضا(ع) اشک ماتم ریخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با برپایی آئین های سوگواری؛
آذربایجان غربی در سالروز شهادت امام رضا(ع) اشک ماتم ریخت

امام رضا


شناسهٔ خبر: 2997857 - شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
استانها > آذربایجان غربی

ارومیه – همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا مناطق شهری و روستایی آذربایجان غربی با برپایی آیین های عزاداری غرق اندوه و ماتم شد. خبرگزاری مهر- گروه استانها: مردم مناطق مختلف استان از شب گذشته تا کنون با برپایی دستجات عزاداری در مساجد شهری و روستایی استان و برگزاری آیین های سوگواری در سوگ شهادت امام رضا (ع) اشک ماتم ریخته و مشغول عزاداری هستند. برپایی ایستگاه های صلواتی، ایستگاه های توزیع نذری در سطح خیابان ها و معابر اصلی فضای معنوی خاصی را به شهرهای استان بخشیده است که نشان می دهد عشق و ارادات خالصانه مردم به ائمه اطهار (ع) تمامی ندارد. هم اکنون آیین های عزاداری در بیش از یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی، تمامی مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است و مردم از اولین دقایق امروز شنبه با حضور در مساجد، حسینیه ها و آستانه امامزادگان آیین های عزای بزرگداشت سالروز شهادت امام هشتم شیعیان را برپا کردند.

امام رضا (ع) برکت بزرگی برای ایران اسلامی به شمار می رود مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت: حضور امام رضا در ایران برکتی بزرگ برای ایران و نعمتی بی بدیل برای مردم مسلمان این سرزمین به شمار می رود. حجت الاسلام سید محمد فخری با بیان اینکه امام رضا (ع) از جایگاه ممتاز و فاخری در بین ائمه اطهار (ع) برخوردار است به طوری که خصوصیات اخلاقی، زهد و تقوای آن حضرت به گونه ای بود که حتی دشمنان را شیفته خود می کرد افزود: تبین سیره این امام همام درجامعه موجب تعالی جامعه می شود. وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: امام رضا (ع) الگوی کاملی است که تمام مسلمانان جهان باید به ایشان تمسک جویند و سیره و روش آن حضرت را در مسیر زندگی خود قرار دهند. حجت الاسلام فخری به شرایط و دوران زندگانی امام رضا (ع) اشاره کرد و اظهارداشت: شرایط سیاسی و اجتماعی دوران ائمه اطهار (ع) با یکدیگر متفاوت بوده و پیشوای هشتم شیعیان از جمله معصومانی است که دورانشان تفاوت های آشکاری با دیگر دوران ها داشت. وی با بیان اینکه پیشوای هشتم شیعیان در یک محدودیت، ممنوعیت و شرایط خاص به سر می برد گفت: پس از هارون الرشید دو برادر امین و مامون برای به دست آوردن خلافت مناظراتی برگزار می کردند، در نتیجه فرصتی پیدا شد تا اهل بیت (ع) بتوانند پیام تشیع را به مردم برسانند.

سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه تبیین شود مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه الگوگیری جوانان از ائمه اطهار و تبیین سیره آنها در جامعه یکی از راهکارهای افزایش معنویت در جامعه است عنوان کرد: امروز جوانان تشنه معنویت بوده و این ایام فرصت مناسبی برای تبیین سیره انبیای الهی و ائمه اطهار است. وی متاسفانه دشمنان با هجمه های فرهنگی سعی در نفوذ در اعتقادات جوامع اسلامی دارند گفت: توسل به ائمه اطهار و الگوگیری از آنها یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی و ایمن سازی اعتقادات جوانان در برابر فرهنگ غربی است. مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: به برکت وجود این امام بزرگوار در ایران اسلامی منشا بسیاری از فیوضات حق شده و برکات الهی به دعای او بر روی مردم گشوده می شود. حجت الاسلام فخری در خصوص اقدامات این اداره کل در خصوص برگزاری آیین های عزاداری شهادت امام رضا (ع) عنوان کرد: هم اکنون آیین های عزاداری در یک هزار و ۲۰۰ هئیت مذهبی و بیش از سه هزار مسجد شهری و روستایی استان در حال برگزاری است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن