تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکار خروج بازار مسکن از رکود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
راهکار خروج بازار مسکن از رکود




طی سال های اخیر به واسطه افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید مردم کاهش یافته و تقاضا برای اجاره مسکن افزایش یافته است. همین موضوع باعث شده 25.6 درصد خانوارها اجاره نشین شوند.





نامه نیوز: طی سال های اخیر به واسطه افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید مردم کاهش یافته و تقاضا برای اجاره مسکن افزایش یافته است. همین موضوع باعث شده 25.6 درصد خانوارها اجاره نشین شوند.

بررسی ها نشان می دهد درصد مستاجران ایرانی در یک دهه گذشته افزایشی 2 درصدی را تجربه کرده است. بر همین اساس داغ ترین بازار اجاره به سال های 1390 و 1391 اختصاص داشته است . در این سال ها سهم خانوارهای مستاجر به ترتیب به 28.5 و 27 درصد افزایش یافته است.

آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد در یک دهه گذشته بیشترین تعداد مستاجران در سال 1390 و کمترین تعداد مستاجران در سال 1384 در بازار حضور داشته اند . تعداد کسانی که در واحدهای مسکونی رایگان زندگی می کنند، هر چند در سال 1384 در حدود 7 درصد گزارش شده است اما تعداد این خانوارها در سال های پس از 1390 به بیش از 9 درصد افزایش یافته است.

در این شرایط اما کارشناسان راهکارهای متفاوتی را برای خروج بازار مسکن از رکود و افزایش قدرت خرید مردم ارائه می کنند. به اعتقاد کارشناسان رکود بخش ساختمان کلیه لایه های زیرین این صنعت را در برگرفته است و ورود رکود به لایه های زیرین صنعت ساختمان به گونه ای است که کلیه این بخش ها در معرض ورشکستگی قرار دارند.

کارشناسان هشدار داده اند صنایع ساختمانی در حال نابودی هستند و اگر رکود حاکم بر صنعت ساختمان تا اواخر سال جاری و حداکثر اویل بهار سال آینده ادامه یابد صنعت ساختمان به 30 تا 40 سال گذشته باز می گردد.

به اعتقاد کارشناسان رکود موجود با برنامه های مختصر مانند تعدادی تسهیلات 80 تا 100 میلیون تومانی که البته هنوز هم عملیاتی نشده و یا فروش مسکن به صورت اقساطی از بین نخواهد رفت. فروش اقساطی مسکن طرحی پیشرفته است که از سال های گذشته در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می شود. این طرح نباید مختص زمان رکود باشد بلکه باید همیشه اجرا شود و نباید فقط مختص به بانک مسکن باشد.

کارشناسان می گویند حل مشکل بخش مسکن به ارقام کلان تری نیاز دارد و باید کالبد شکافی کامل در کلیه بخش های صنعت ساختمان در زمینه نرم افزاری، تامین منابع مالی و مقررات صورت بگیرد و تدبیری در این زمینه اندیشیده شود در غیر این صورت صنعت ساختمان شاهد رونق نخواهد بود و باید توجه کرد تا زمانی که صنعت ساختمان از رکود خارج نشود بر سایر بخش های اقتصاد نیز رکود حاکم خواهد بود.

کارشناسان با تاکید بر این که صنعت ساختمان موتور محرکه اقتصاد است، می گویند راهکار خروج از این وضعیت این است که دسترسی بخش مسکن و ساختمان که تماما خصوصی است به منابع خارجی تسهیل شود به گونه ای که دولت هیچ گونه دخالتی در این زمینه نداشته باشد و بخش خصوصی به طور مستقیم با سرمایه گذار خارجی طرف باشد.







تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن