تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813247071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرندگان و حیوانات گرسنه را در برف و سرما یاری دهید


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پرندگان و حیوانات گرسنه را در برف و سرما یاری دهید
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خواستار یاری پرندگان و حیوانات گرسنه در برف و سرما از سوی مردم با ریختن دان و علوفه به منظور حفاظت از گونه های زیستی شد.
 
حمید صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ریزش برف در اغلب مناطق و برودت هوا به ویژه در نقاط کوهستانی، وحوش با محدودیت منابع غذایی مواجه شده لذا به منظور دسترسی به علوفه و فرار از سرما به حاشیه روستاها و شهرها پناه می آورند.

وی گفت: از همه مردم طبیعت دوست به ویژه روستائیان و دامداران درخواست می شود ضمن پرهیز از اذیت و آزار وحوش هرگونه تخلف شکار و صید را با شماره 38675040 - 0511 به اداره کل یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها و پاسگاههای انتظامی اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: همچنین روستائیان تدابیر امنیتی خاص را برای مراقبت از خود و دامها در نظر گرفته و ضمن توجه اکید به پرهیز از آسیب رسانی و دفع خشونت بار وحوش، مراتب را به سامانه 1540 و یا نزدیکترین پاسگاه محیطبانی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: آنچه بر عهده ما است پرهیز از آسیب رسانی به وحوش گرسنه و در صورت امکان تغذیه آنان با علوفه های در اختیار دامداران در نقاط روستائی است.

صالحی گفت: همچنین در مناطق شهری هنگامی که برف درختان و سراسر معابر و خیابانها را می پوشاند کمی پسماند غذا پشت پنجره برای پرندگان گرسنه و سرگردان، زندگی آفرین است.

وی افزود: اداره کل محیط زیست خراسان رضوی نیز همزمان با آغاز فصل سرما اقدام به توزیع دان و علوفه در نقاط مختلف استان و مناطق تحت حفاظت کرده است.

محیط زیست خراسان رضوی دارای 281 گونه پرنده، 69 گونه خزنده، 80 گونه پستاندار، دو گونه دوزیست و 24 گونه ماهی است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 09 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن