تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم ترین رسالت آموزش و پرورش تولید و بازتولید هویت در مدرسه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران: مهم ترین رسالت آموزش و پرورش تولید و بازتولید هویت در مدرسه است معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: باید رابطه بین معلم، مدرسه و مدیران در آموزش و پرورش را رابطه ای دیالوگ محور، پرسشگرانه و دارای نقد سازنده باشد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر ساعت 14:14

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، صالحی امیری با اشاره به این که پژوهشگری از پرسش گری آغاز می شود و انسان های پرسش گر پژوهشگر اند، گفت:  پژوهش بنیاد و ریشه تحول توسعه است و بدون پژوهشگری انسان همیشه در جهل و تاریکی زیست می کند و از این منظر پژوهشگر روشن کننده و حیات بخش فضای تاریک و تیرۀ جامعه خود است. وی پژوهشگری را در سه حوزه تقسیم بندی کرد و ادامه داد: پژوهشگری در سه حوزه کاربردی، راهبردی و یا آینده پژوهی تقسیم شده است.
 
این مقام مسئول، تحول پذیری را مهم ترین ویژگی دهه چهارم دانست و خاطر نشان کرد: تحول و تغییر در دهه چهارم، تنها اصل ثابتی است که ما با آن مواجه هستیم، بنابراین هر روز که شما وارد مدرسه می شوید با چهره های جدید، با ادبیات جدید و با فرهنگ جدید، با ارتباطات جدید و با شبکه های اجتماعی جدید مواجه می شوید و بر همین اساس باید چگونگی مواجهه با آن را بیاموزیم و نه چگونگی مقابله با آن را.
 
وی ادامه داد: عقلانیت لازم در آموزش و پرورش مواجه شدن با پدیده ها است، زیرا دهه چهارم، دهه ای است که قدرت نرم سخن اول را در دنیا خواهد گفت.
 
صالحی امیری هم اندیشی را یک نیاز عاجل در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: باید در فضای آموزش و پرورش در سراسر کشور فضای گفتگو و نقد به صورت جدی جوشش کند.
 
این مقام مسئول، حق سخن گفتن را از حقوق پایه ای معلمان دانست و افزود: هر معلمی باید حق داشته باشد با بزرگتر خود سخن بگوید و بزرگتران باید گوش شنوا داشته باشند.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اظهار داشت: باید رابطه بین معلم، مدرسه و مدیران در آموزش و پرورش را رابطه ای دیالوگ محور، پرسشگرانه و دارای نقد سازنده باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: کانون های اصلی تأثیرگذاری در دانش آموز به عنوان ثقل و محور و ماهیت و هویت آموزش و پرورش 5 کانون اصلی است که در این راستا می توان از خانواده، جامعه،  مدرسه، همسالان و نهایتاً پنجم شبکه های اجتماعی نام برد.
 
صالحی امیری ادامه داد: هویت مجموعه انگیزه ها و ارزش ها را تولید و باز تولید می کند و اگر قرار باشد در جامعه ارزش های دینی، اسلامی، اخلاقی و ایرانی پایدار بماند، باید هویت تولید و باز تولید شود.
 
وی هویت را چسب بقای یک جامعه دانست و ادامه داد: بدون هویت جامعه سرد و بی روح و مرده است زیرا هویت آن عنصر درونی است که به جامعه حیات می دهد.
 
این مقام مسئول، تکیه بر مفاهیم عاشورا را، زیر بنای شناخت هویت دانسته و در همین راستا اظهار داشت: عاشورا و آن چیزی که در حداقل چهل میلیون نفر در آن روز به خیابان می آیند، نمادی از عنصر هویت دینی جامعه ایران است.
 
وی ضمن تأکید بر این که انسان با هویت زیست می کند، افزود: هویت همان ارزش های بنیادی هستند که من، شما و فرزندانمان با خودشان حمل می کنیم و این رسالت آموزش و پرورش است که هویت را در مدرسه تولید و باز تولید کند.
 
وی با طرح این سؤال که ما امروز وضع هویتمان چگونه است؟ گفت: عشق به اسلام، عشق به ایران، عشق به ائمه، عشق به امام و رهبری، عشق به ارزش ها، عشق به مقدسات تا عشق به پرچم و سرود ملی، از بنیان ها هویتی یک ایرانی مسلمان است.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، هویت را یک امر درونی است جلوه دهندۀ ارزش های بیرونی دانست و در تعریف آن ادامه داد: هویت مجوعه باورهای درونی یک جامعه است که جامعه با آن ها حیات دارد.
 
صالحی امیری جامعۀ بی معرفت را جامعه ای سرد و بی روحی دانست و افزود: در بحث هویت تکیه بر اخلاق به عنوان اکسیر نجات بخش جامعه، بسیار مهم است.
 
این مقام مسئول، نقش آموزش و پرورش را در تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه ای انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: اگر بناست ما در آینده ای نه چندان دور، به عنوان قدرت اول منطقه باشیم باید آموزش و پرورش ما در منطقه رتبه اول باشد که در سایۀ تولید و باز تولید هویت در مدرسه شکل می گیرد.
 
شایان ذکر است در این همایش از معلمان پژوهنده برتر استان، پژوهشگران راه یافته به مرحله کشوری، منتخبین معلمان مؤلف و برگزیدگان جشنواره تولید محتوای الکترونیکی تقدیر شد.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن