تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821192503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس در جریان جزئیات قراردادهای جدید نفتی نیست!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نفت مجلس در جریان جزئیات قراردادهای جدید نفتی نیست!

عضو کمیسیون انرژی:
مجلس در جریان جزئیات قراردادهای جدید نفتی نیست!
عضو کمیسیون انرژی مجلس از رونمایی قراردادهای جدید نفتی پیش از کسب نظر مجلس انتقاد کرد و گفت: در صورتی که این قراردادها مغایر منافع ملی باشد مجلس برای اصلاح این قراردادها ورود خواهد کرد.



به گزارش سرویس "اقتصادی جام نیوز"، سیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه تنها کلیات قراردادهای جدید نفتی در کمیسیون انرژی بحث شد افزود: با وجود ارائه نشدن جزئیات قراردادهای نفتی و عدم موافقت مجلس، متاسفانه قراردادهای جدید نفتی رونمایی شد.

نماینده مردم آبادان تاکید کرد: مسئولان وزارت نفت در مورد قراردادهای نفتی کلی‌گویی کرده و جزئیاتی درمورد قراردادها ارائه نکردند در حالی که باید حداقل کمیسیون تخصصی مجلس در جریان ریز قراردادها قرار می‌گرفت.
دهدشتی اظهار داشت: در کمیسیون انرژی نیروهای متخصصی حضور دارند آقای میرکاظمی پیش از این وزیر نفت بوده است و بر این موضوعات اشراف دارد، انتظار داشتیم قراردادها کاملا برای کمیسیون شفاف و بعد رونمایی شود.
عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: احتمال دارد پس از بررسی‌های کمیسیون انرژی ایراداتی در قراردادها دیده شود و دولت مجبور به اصلاح قرارداد شود که در این صورت تبعاتی نیز برای وزارت نفت در پی خواهد داشت. وی بیان کرد: اگر قراردادهای نفتی به‌گونه‌ای باشد که به منافع ملی آسیب بزند،‌ مجلس ورود خواهد کرد و علی‌رغم رونمایی، قطعا دولت باید آن را اصلاح کند.
عضو کمیسیون انرژی گفت: رونمایی قرارداد بدین معناست که با شرکت‌های خارجی در حال  گفت‌وگو برای انعقاد این قراردادها هستند در حالی که قاعده کار این بود که در کمیسیون انرژی این قراردادها بررسی شده، به صورت ضمنی موافقت کمیسیون اخذ شود و پس از آن این نوع قراردادها رونمایی و منعقد شود.
گفتنی است با گذشت بیش از 6 دهه از ملی شدن صنعت نفت ایران، دولت یازدهم از قراردادهایی رونمایی کرده است که عملا امتیاز کشف، استخراج، بهره‌برداری و فروش نفت کشور را به مدت 25 سال به شرکت‌های خارجی واگذار می‌کند!
گفته می‌شود این قراردادها که در یک‌سال گذشته به طور پیوسته از سوی زنگنه و تیم او تبلیغ می‌شود، مغایر با اصل 44 قانون اساسی است.
عواقب خطرناک انعقاد این قراردادها چنان گسترده است که صاحبنظران حوزه انرژی همچون مسعود درخشان، استاد برجسته اقتصاد انرژی، اعتقاد دارند: در چارچوب قراردادهای جدید نفتی، شرکت ملی نفت ایران از محل نفت وگاز متعلق به نسل فعلی و نسل‌های آینده کشور، تعدادی از شرکتهای ایرانی را تامین مالی می‌کند در حالی که این شرکت‌ها در دامن شرکت‌های نفتی خارجی رشد کرده و از منظر انگیزه‌ها، منافع، اهداف و راهبردها دقیقا همسو با شرکت‌های خارجی نفتی هستند./110



۱۸/۰۹/۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن