تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804340357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير بهداشت: مردم نگران نباشند ‌آنفلوآنزا تحت كنترل است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير بهداشت: مردم نگران نباشند ‌آنفلوآنزا تحت كنترل است
خبر مرگ 36 نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به ويروس آنفلوآنزا تازه‌ترين موجي است كه حتي حاشيه‌هايي مانند بازكردن بخيه از چانه كودك چهار ساله به دليل ناتواني والدينش در پرداخت هزينه معالجه را كنار زده است.
نویسنده : زهرا چيذري 


خبر مرگ 36 نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به ويروس آنفلوآنزا تازه‌ترين موجي است كه حتي حاشيه‌هايي مانند بازكردن بخيه از چانه كودك چهار ساله به دليل ناتواني والدينش در پرداخت هزينه معالجه را كنار زده است. حالا مردم نگرانند مبادا ويروس‌هاي H1N1، H3N2 و آنفلوآنزاي B سوار بر موج سرما به سراغ آنها هم بيايد. اين نگراني به حدي جدي شده كه حتي رئيس مجلس به موضوع ورود كرده و از وزارت بهداشت خواسته سريع‌تر به اين موضوع رسيدگي كند اما با وجود اين، وزير بهداشت تأكيد مي‌كند «‌آنفلوآنزا در كشور تحت كنترل است، ‌مردم نگران نباشند.»
هر سال با آغاز فصل سرما ويروس آنفلوآنزا هم مجال خودنمايي مي‌يابد و اين بيماري شايع مي‌شود. امسال هم اخبار رسيده از مرگ 28 نفر در كرمان و هشت نفر در سيستان بر اثر آنفلوآنزا حكايت دارد. با وجود اين، وزير بهداشت معتقد است اوضاع همه‌گيري اين بيماري در كشور آنقدرها هم حاد نيست. سيد‌حسن قاضي‌زاده هاشمي در حاشيه همايش تجليل از سه دهه مديريت جهادي در عرصه توليدات و خدمات حوزه سلامت گفت: شيوع آنفلوآنزا بيش از گذشته نيست و آنچه هست در حد هشدار است و ما با تعطيلي مدارس مخالف هستيم.
 
علائم بيماري آنفلوآنزا
چگونه بفهميم دچار سرماخوردگي شده‌ايم يا آنفلوآنزا گرفته‌ايم‌؟ اين سؤالي است كه با شنيدن اخباري مبني بر فوت تعدادي از افراد بر اثر آنفلوآنزا در ذهن شما شكل مي‌گيرد. به گفته دكتر نوذر نخعي علائم آنفلوآنزا درست شبيه سرماخوردگي است. تفاوت اين بيماري با سرماخوردگي، شديدتر بودن علائم و سرعت بروز آن است. فردي كه دچار اين بيماري است به صورت ناگهاني دچار تب، لرز و بدن درد مي‌شود كه همراه آن ممكن است سرفه و آبريزش بيني داشته باشد و در كودكان بيشتر اسهال و استفراغ نيز ديده مي‌شود. بنا به تأكيد وي بهترين راهكار براي مواجهه با اين بيماري پيشگيري و رعايت اصول بهداشتي مانند شست‌وشوي دست‌ها، پرهيز از روبوسي و دست دادن و رعايت فاصله با افراد بيمار است.
 
ويروسي كه جديد نيست
گرچه اخباري مبني بر تازه وارد بودن ويروس آنفلوآنزا به گوش مي‌رسد و حتي نادر قاضي‌پور نماينده مجلس از صدور مجوز ورود حيوانات زنده از پاكستان به‌رغم شيوع آنفلوآنزاي خوكي انتقاد كرده است اما به گفته وزير بهداشت اين ويروس جديد نيست. هاشمي با اشاره به اينكه اين نوع آنفلوآنزا از سال 65 وجود داشته، افزود: آنفلوآنزا با شروع هواي سرد آغاز مي‌شود و دوباره فروكش مي‌كند و در سال دو تا سه نوبت ديده مي‌شود. اولين مورد آن نيز يك ماه و نيم پيش در رفسنجان ديده شد كه فوت به علت آنفلوآنزا نبوده بلكه به علت نقص ايمني كه بيمار داشته، فوت شده است.
وي با اشاره به حضور تيم‌هاي بهداشتي در استان كرمان گفت: تاكنون بيش از دو نوبت تيم‌هاي بهداشتي در مناطق مختلف كرمان حاضر شدند و من فكر مي‌كنم همه چيز تحت كنترل است و اگر نگراني وجود داشته باشد، من خودم اعلام خواهم كرد. اكبر سياري، معاون بهداشتي وزارت بهداشت نيز با تشريح ابعاد شيوع و دسته‌بندي بيماري آنفلوآنزا گفت: اين ويروس در بعضي از گروه‌ها و حيوانات مي‌تواند باعث بيماري از جمله سارس شود. علت نامگذاري اين نوع آنفلوآنزا به آنفلوآنزاي خوكي، منشأ پيدايش آن بوده است؛ اين بيماري جديد نيست و امكان دارد هرسال يك‌گونه از آن مشاهده شود.
 
افراد در معرض خطر
به گفته وزير بهداشت زنان باردار يا افراد دچار نقص ايمني بيش از ساير گروه‌ها در معرض خطر اين بيماري هستند. آنطور كه سياري گفته ظاهراً تعدادي از فوتي‌هاي آنفلوآنزا باردار بوده‌اند. وي افزود: آنفلوآنزا براي مبتلايان به بيماري‌هاي تنفسي و افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي و كليوي و همچنين افرادي كه سيستم دفاعي بدن آنها ضعيف است بسيار خطرناك‌تر است و در كودكان زير دو سال نيز مي‌تواند مشكل‌آفرين باشد. به گفته معاون بهداشتي وزارت بهداشت اين بيماري در بزرگسالان نوع a و در خردسالان نوع b است و همچنين همه گروه‌هاي با ريسك بالا از جمله زنان و مردان بالاي 60 سال و كودكان زير دو سال و زنان باردار و كساني كه به بيماري‌هاي مزمن مبتلا هستند نيز بايد واكسن بزنند.
وي پيش‌بيني كرد اين بيماري در كرمانشاه و آذربايجان شرقي نيز مشاهده شود و بعد از آن استان‌هاي كردستان، خوزستان، اصفهان، خراسان شمالي و تهران نيز در معرض خطر اين ويروس هستند.  دكتر محمد‌مهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت نيز افراد بالاتر از 65 سال، كودكان زير پنج سال، مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي و ريوي مزمن، خانم‌هاي باردار، مبتلايان به سرطان كه تحت درمان هستند، مبتلايان به بيماري ديابت و نارسايي كليه و كساني كه به هر دليلي دچار نقص سيستم ايمني هستند را از جمله افراد در معرض خطر دانست كه بيماري آنفلوآنزا در اين افراد عارضه شديدتري دارد و اگر اين بيماري به موقع تحت درمان قرار نگيرد، منجر به مرگ مي‌شود.
 
واكسن براي همه ضروري نيست
به گفته گويا در ابتداي فصل آنفلوآنزا در كشور قرار داريم و با سردتر شدن هوا طي روزها و هفته‌هاي آينده احتمال افزايش ابتلا به اين بيماري بيشتر خواهد شد. با وجود اين بنا به تأكيد وزير بهداشت تزريق واكسن آنفلوآنزا براي تمام افراد نيست. هاشمي با اشاره به خبرهايي كه در خصوص شيوع آنفلوآنزا از ساير استان‌ها مي‌رسد، گفت: خبرهاي پراكنده استان‌ها مورد تأييد نيست و اطلاعات رسمي از خود وزارت بهداشت اعلام مي‌شود. وزير بهداشت از رسانه‌ها خواست در مسيري قرار نگيرند كه حاصل آن افزايش استفاده از واكسن باشد. مردم نيز مسائل بهداشتي را رعايت كنند.


منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن