تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821026607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقایقی درباره مسلمانان که «ترامپ» آن‌ها را نادیده می‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حقایقی درباره مسلمانان که «ترامپ» آن‌ها را نادیده می‌گیرد
اظهارات جدید دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان درباره لزوم جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، موجی از انتقاد را در میان طیف های مختلف در آمریکا و دیگر کشورهای جهان برانگیخته است. در این میان، شبکه خبری «سی ان ان» با بیان واقعیاتی از جامعه مسلمانان آمریکا، دیدگاه های نژادپرستانه ترامپ را از اساس زیر سوال برده است.
کد خبر: ۵۵۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ - 08 December 2015



حقایقی درباره مسلمانان که «ترامپ» آن‌ها را نادیده می‌گیرد
اظهارات جدید دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان درباره لزوم جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، موجی از انتقاد را در میان طیف های مختلف در آمریکا و دیگر کشورهای جهان برانگیخته است. در این میان، شبکه خبری «سی ان ان» با بیان واقعیاتی از جامعه مسلمانان آمریکا، دیدگاه های نژادپرستانه ترامپ را از اساس زیر سوال برده است.


به گزارش «تابناک»، سایت شبکه خبری «سی ان ان» در مطلبی ضمن اشاره به موضع گیری جدید دونالد ترامپ علیه مسلمانان، اشاره می کند که این اظهارات، موجی از انتقادات را در میان گروه ها و طیف های مختلف، از لیبرال ها گرفته تا محافظه کاران و معتقدان به دیگر رویکردها برانگیخته است. 


سی ان ان می نویسد حقایق درباره مسلمانان آمریکا، واقعاً شوکه کننده است؛ اما نه آن گونه که ترامپ سعی در القای آن دارد. نگاهی به نظرسنجی ها و پژوهش های انجام گرفته طی چند سال اخیر نشان می دهد که سملمان نقشی مهم در کمک به اجرای قوانین در آمریکا و یافتن مظنونان اقدامات تروریستی داشته اند. بسیاری از آن ها در ارتش خدمت کرده و در مجموع، آن ها نیز مشابه دیگر آمریکایی ها هستند. 


در ادامه این مطلب، حقایقی درباره مسلمانان آمریکا بیان شده که کلیشه های رایج را زیر سوال می برد:


1- آن ها اقلیت بسیار کوچی از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند: ارائه اعداد و ارقام دقیق در این زمینه دشوار است؛ زیرا مطالعات پیمایشی، داده های مذهبی را جمع آوری نمی کنند. اما نگرانی از اینکه مسلمانان بر جامعه آمریکا سلطه پیدا کرده و به اِعمال قوانین شریعت بپردازند، بی اساس است. بر اساس برخی برآوردها، مسلمانان کمتر از یک درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. تا سال 2050، این نسبت افزایش پیدا خواهد کرد و به 2.1 درصد خواهد رسید. 63 درصد از مسلمانان آمریکا، همان کسانی هستند که ترامپ خواستار جلوگیری از ورود آن هاست: مهاجران.


2- آن ها تحصیل کرده تر از اغلب آمریکایی ها هستند: مسلمانان آمریکا، پس از یهودیان این کشور، بالاترین سطح تحصیلات را در میان گروه های مذهبی دارا هستند و نسبت بیشتری از آن ها در مقایسه با کلیت آمریکایی ها، دارای مدارک دانشگاهی می باشند.


3- برابری جنسیتی میان آن ها بیشتر است: در جامعه مسلمانان آمریکا، به زنان به چشم طبقه پایین تر نگاه نمی شود. تقریباً همه آن ها (90 درصد) موافقند که زنان باید حق کار کردن در خارج از منزل را داشته باشند. شمار زنان مسلمانان دارای مدارک عالی دانشگاهی، از مردان مسلمان بیشتر است و احتمال اینکه این زنان در شاخه های حرفه ای مشغول به کار شوند، بیش از اغلب دیگر گروه های مذهبی در آمریکا است. 


4- آن ها از زمان به وجود آمدن ایالات متحده، در این کشور بوده اند: دانشمندان چنین برآورد کرده اند که بین یک چهارم تا یک سوم آفریقایی ها که به عنوان برده به ایالات متحده آورده شدند، مسلمان بودند. البته اکثر آن ها بعداً مجبور شدند دین خود را به مسیحیت تغییر دهند. 


5- آن ها فقط در شهرهای بزرگ ساکن نیستند: مسلمانان آمریکایی در شهرهای بزرگ و کوچک در سرتاسر ایالات متحده ساکن هستند. نخستین مسجد آمریکا، در سال 1929 در شهر «راس» در ایالت داکوتای شمالی تأسیس شد.


6- آن ها به اندازه مسیحیان مذهبی هستند: دیدگاه غالب درباره مسلمانان، در یک موضوع صحیح است و آن، مذهبی بودن شدید آن ها است. حدود نیمی از آن ها می گویند که هر هفته در نماز جمعه شرکت می کنند. اما از این نظر، بین آن ها و مسیحیان مشابهت وجود دارد؛ زیرا حدود 70 درصد مسیحیان می گویند مذهب در زندگیشان دارای اهمیت است و حدود 45 درصد نیز به صورت هفتگی به کلیسا می روند.


7- اعتقادات آن ها به اندازه ای که تصور می شود، متصلب نیست: تاکنون مطالب بسیاری درباره مسلمانان بنیادگرا و تفسیر سفت و سخت آن ها از قرآن، بیان شده است. اما اغلب مسلمانان آمریکا، متفاوت هستند. بر اساس یک نظرسنجی انجام گرفته از سوی موسسه «پیو»، 57 درصد از مسلمانان آمریکایی گفته اند که بیش از یک تفسیر از آموزه های اسلام  وجود دارد. تقریباً همین نسبت از آنان نیز معتقدند که ادیان مختلف، همگی می توانند راه رستگاری را نشان دهند.


8- آن ها مخالف تروریسم هستند: پس از وقوع هر حمله تروریستی در آمریکا یا دیگر کشورها، این جمله همیشگی بیان می شود که «چرا مسلمانان این واقعه را محکوم نمی کنند»؟ مسلمانان آمریکایی، این کار را بسیار انجام داده اند. نتایج یک پژوهش انجام گرفته در دانشگاه «دوک» نشان می دهد شمار مظنونین تروریستی که توسط اعضای جامعه مسلمانان آمریکا تحویل نهادهای قانونی شده اند، بیش از تعدادی است که بازرسان دولتی آمریکا موفق به شناسایی و بازداشت آن ها شده اند. 

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن