تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821038526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما امروز فرصت هیچ اشتباه و خطایی را نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ما امروز فرصت هیچ اشتباه و خطایی را نداریم
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با بیان اینکه جنبش دانشجویی را در تشکل‌ها خلاصه نکنید، گفت: ما امروز فرصت هیچ اشتباه و خطایی را نداریم.


حجت الاسلام و المسلمین محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، با اشاره به این که روز 16 آذر سال 1332 نقطه آغازین جنبش دانشجویی است، اظهار داشت: جنبش دانشجویی توانسته در عرصه‌های مهم تاریخی نقش مهم خود را ایفا کند.
وی با اشاره به مسئولیت خطیر دانشجویان گفت: ارتقای بینش و منش اسلامی و انقلابی، حساسیت نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و ملی، مطالبه‌گری و نقادی، مقابله با فضای بی‌تفاوتی و انفعال و همچنین مشارکت در عرصه علی و فکری فرهنگی و سیاسی از وظایف جنبش دانشجویی بوده است که تا به حال به خوبی از عهده آن برآمده است. انوری ادامه داد: در دو دهه اخیر جنبش دانشجویی دچار آسیب‌هایی جدی شده است و برخی به خاطر منافع و مطامع باندی و سیاسی خود، جنبش دانشجویی را به افراط کشاندند و بعضی‌ها هم از سر تفریط جنبش دانشجویی را تعطیل و یا به فراموشی سپردند.  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در ادامه گفت: امروز جنبش دانشجویی باید در راستای رسالت خود قدم دیگری در این پیچ تاریخی بردارد و این نیازمند آن است که آسیب شناسی جدی در این خصوص اتفاق بیفتد. حجت‌الاسلام انوری در ادامه سخنان خود گفت: یکی از آسیب‌های جدی در جنبش دانشجویی، این است که ما آن را در تشکل‌ها خلاصه کنیم و خیل عظیمی از دانشجویان را از حضور در این جنبش محروم کنیم. باید با ایجاد فضایی آرام و منطقی، آزاد و شفاف و البته در چارچوب قانون و ارزش‌ها همه دانشجویان را به مشارکت دعوت کنیم.  وی با اشاره به ویژگی‌های جنبش دانشجویی برای روشنگری بهتر گفت: ایمان به هدف و راه پیش رو از شاخصه‌های مهم جنبش دانشجویی است. اکثر دانشجویان، جوانان مومن و انقلابی هستند که برگزاری بزرگترین  مراسمات اعتکاف در دانشگاه‌ها، برگزاری پرشکوه‌ترین نمازهای جماعت در مساجد دانشگاه‌ها، برگزاری مراسمات شب‌های قدر در دانشگاه‌ها نشانه علاقمندی دانشجویان به مسائل دینی است. وی عقلانیت را ویژگی دیگر جنبش دانشجویی بیان کرد و گفت: دانشگاه و دانشجو علی القاعده باید عقلانی و علمی رفتار کند. امروز دیگر ما فرصت هیچ اشتباه و خطای استراتژیک را نداریم که اگر چنین شود، آسیب بسیار جدی به کشور و ملت وارد خواهد شد که جبران ناپذیر خواهد بود. مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز به عدم وابستگی جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی باید مستقل از منافع احزاب و گروه‌های سیاسی باشد و اگر اینگونه نباشد منجر به رادیکالیسم خواهد شد و این از ایفای نقش مهم جنبش دانشجویی جلوگیری خواهد کرد و آسیب جدی به بدنه دانشجو خواهد زد. در انتخابات پیش رو هم این خطر احساس می‌شود، جنبش دانشجویی به واسطه توانایی‌ها و تاثیر گذاریش همیشه مطمح نظر احزاب و گروه‌های سیاسی بوده است. باید مراقب باشیم بلندگوی دیگران و ابزار دست سیاسیون نباشیم. حجت الاسلام انوری واقع‌گرایی را از دیگر ویژگی‌های جنبش دانشجویی برشمرد و گفت: باید به همه مسائل نگاه واقع بینانه داشته باشیم و بدانیم که همه چیز وظیفه جنبش دانشجویی نیست. متاسفانه عده‌ای وظایف خود را بر دوش جنبش دانشجویی قرار داده‌اند و با استفاده ابزاری از دانشجویان، وظایف خود را از دانشجویان مطالبه می‌کنند. نباید خارج از ظرفیت‌ها و و توانایی‌ها اقدام کنیم که موجب آسیب‌پذیری قشر دانشجو خواهد شد. وی امید به آینده را دیگر ویژگی جنبش‌های دانشجویی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه وجود جوانان پر از امید به آینده است که اگر چنین نباشد، هیچ کاری پیش نخواهد رفت. عده‌ای قصد دارند یاس و ناامیدی را در بین افراد جامعه و جوانان ایجاد کنند و نمی‌دانند که جنبش دانشجویی همیشه پر از امید بوده است.











تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن