تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز اجلاس کشورهای قلب آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز اجلاس کشورهای قلب آسیا


اجلاس" قلب آسیا" با هدف نهایی کردن دستور کار کنفرانس نشست وزیران امروز در اسلام آباد پایتخت پاکستان آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هدف از برگزاری این اجلاس تلاش برای تقویت همکاری ها جهت مقابله با تهدیدات امنیتی و افزایش مناسبات و روابط در منطقه قلب آسیا توصیف شده است.

دست اندرکاران برگزاری این اجلاس معتقدند، این نشست بین المللی از طریق اعتماد سازی می تواند مناسبات منطقه ای کشورها را منسجم و تقویت کند.

از دیگر اهداف مهم برگزاری این اجلاس، تقویت و افزایش هماهنگی های افغانستان با کشورهای همسایه و شرکای منطقه ای در رویارویی با تهدیدات مشترک شامل اقدامات تروریستی، مواد مخدر، فقر و افراطی گرایی بیان شده است. این اجلاس به ریاست سرتاج عزیز مشاور وزیر امور خارجه  پاکستان و خلیل حکمت کرزای معاون وزیر امور خارجه افغانستان وهمچنین شماری از مقامات شرکت کننده از کشورهای عضو امروز آغاز شد.

عزیر و کرزای در سخنان خود در مراسم افتتاحیه این اجلاس با اشاره به همکاری های اقتصادی و ارتباطات منطقه ای دو کشور، ابراز امیدواری کردند برگزاری نشست وزرا بتواند به تقویت راهبرد مقابله با تهدیدات تروریستی و افراطی گرایی کمک کند.

براساس اظهارات مقامات وزارت امور خارجه پاکستان، وزرای امور خارجه ده کشور شامل، چین، تاجیکستان، قرقیزستان، ایران و هند تاکنون حضور خود را در این اجلاس اعلام کرده اند.
این اجلاس در سال 2011 به ابتکار افغانستان و ترکیه رسما آغاز به کار کرد.

تقویت و پیشبرد روند همکاری های منطقه ای و ارتباطات  مربوط به تقویت صلح و استقرار امنیت ، پیشرفت و توسعه در افغانستان و منطقه از مهمترین اهداف دستور کار این اجلاس به شمار می رود.

بیانیه پایانی این اجلاس براجرای تعهدات کشورهای عضو و شرکای منطقه ای به تلاش های پایدار جهت تقویت صلح و امنیت، توسعه اقتصادی و افزایش ارتباطات در منطقه تاکید می کند.
 


سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن