تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819455550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره گردشگری گل نرگس كازرون بهمن ماه برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جشنواره گردشگری گل نرگس كازرون بهمن ماه برگزار می شود رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان كازرون گفت: جشنواره گردشگری گل نرگس بهمن ماه در این شهرستان برگزار می شود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر ساعت 13:24

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از فارس، محمدرضا معینی با بیان اینكه مطابق سنوات گذشته جشنواره گردشگری نرگس زار در بخش جره و بالاده شهرستان كازرون برگزار خواهد شد، افزود: نرگس زارهای كازرون از جاذبه های طبیعی این شهرستان محسوب می شود و فرصت مناسبی برای جذب گردشگر در فصل زمستان است.
وی به تعدد و تنوع جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان اشاره كرد و گفت: از هر فرصتی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری باید استفاده كرد كه بی شك جشنواره ای چون نرگس زار تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری منطقه به خصوص در فصل كم مسافر خواهد داشت.
وی گفت: پرونده اولیه ثبت ملی نرگس زارهای این شهرستان در حال تهیه است و با همكاری منابع طبیعی شهرستان، این پرونده تكمیل خواهد شد.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان كازرون ، جشنواره گردشگری گل نرگس در فهرست جشنواره های تك مكانی و تك زمانی قرار می گیرد و برگزاری آن بی شك تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری شهرستان خواهد داشت.
معینی ادامه داد: همزمان با برپایی این جشنواره می توان آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی همچنین جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان را به درستی به گردشگران معرفی كرد.
وی همچنین به اجرای تورهای گردشگری در زمان برگزاری جشنواره اشاره كرد.
معینی در ادامه با بیان اینكه جشنواره گل نرگس یك روزه برگزار می شود، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب منطقه می توان اجرای چنین جشنواره ای را به منظور حضور بیشتر مسافران و گردشگران به صورت یك ماهه برگزار كرد.
بنا بر این گزارش اطراف كازرون مملو است از گل های نرگس و نرگس زارهای متعدد. گل های نرگس كازرون از طراوت و مرغوبیت خاصی برخوردار است كه گونه های متعددی همچون نرگس شش پر، شهلا و معمولی را شامل می شود كه از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است.
بخش اعظم نرگس زارهای 25 هكتاری كازرون در منطقه « جره » ، « بلبك » ، « سرمشهد» ، « فامور» كه همگی در بخش جره و بالاده و همچنین نرگس خشت در بخش خشت و كنارتخته قرار دارد.فاصله بالاده تا شهرستان کازرون حدودا 50 کیلومتر می باشد.نرگس زارهای بالاده در جنوب شرقی شهرستان کازرون در جاده کازرون به فراشبند واقع هستند. مساحت نرگس زار جره حدود 8 هکتار و منطقه بلبلک در حدود 4هکتار می باشد.
جره، روستایی است از توابع بخش جره و بالاده شهرستان کازرون در استان فارس که یکی از معروفترین و زیباترین نرگسزارهای ایران در آن واقع است که در زمان برداشت گل نرگس زیبایی صدچندانی پیدا میکند و هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه میکشاند. ماه های دی وبهمن زمان هایی هستند که علاقمندان به دیدن این نرگس زارهای زیبا به این مناطق مراجعه می نمایند و در واقع بهترین ایام برای لذت بردن از گل های نرگس اوایل زمستان تا اواسط آن می باشد.
این گیاه پیازدار با ارتفاع بین 30 تا 45 سانتی متر و با گل های 3 تا 8 تایی در فصل زمستان به گل می نشیند حدود گل دهی نرگس های كازرون 45 روز یعنی از اوایل دی ماه تا اواسط بهمن ماه می باشد. نرگس های كازرون به خاطر مرغوبیت زیاد خواهان زیادی دارد و به شهرهای اصفهان ، تهران، حاشیه های جنوبی خلیج فارس و … صادر می شود.    













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن