تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816145104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه‌هاي امريكا مبناي گزارش آمانو است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دغدغه‌هاي امريكا مبناي گزارش آمانو است
يك كارشناس مسائل هسته اي با تاكيد بر اينكه اعضاي شوراي حكام بايد خارج از اراده موضوع PMD را با يك تصميم جمعي حل و فصل كنند، گفت: در غير اين صورت اگر اين پرونده بخواهد باز بماند، همان طوري كه مسئولان جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده اند، باز بودن پرونده PMD مي تواند موضوع برجام را اساسا دچار خدشه و آسيب كند.


جوان‌آنلاين: اصغر زارعي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص گزارش آمانو از پرونده هسته اي ايران اظهار داشت: با توجه به گزارشات سالانه مديركل آژانس انرژي اتمي آقاي يوكيا آمانو، انتظار مي رفت در آخرين گزارشي كه در ماه جاري توسط وي ارائه شد، با توجه به توافقنامه برجام، ادعاي مطروحه در گزارشات قبلي و همچنين سوالاتي كه در خصوص فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران مطرح بود، كاملا پرونده بسته شود و بدون هر ابهام و اظهار نظر دو پهلو گزارش براي جلسه 24 آذرماه كه اعضاي شوراي حكام تشكيل جلسه خواهند داد، اين گزارش مبناي كار قرار گيرد.
 

وي تصريح كرد: اما باز هم متاسفانه با توجه به شناختي كه از آقاي يوكيا آمانو وجود داشت، در گزارش اخير هم همچنان مانند گزارش هاي سال هاي 2003 تا 2009 ايشان با اظهار نظر غير شفاف، غير صريح و دو پهلو شرايطي را فراهم كرده است كه همچنان از موضوع PMD  به عنوان يك ابزار و امكاني براي اعمال فشار بر جمهوري اسلامي ايران استفاده شود و متاسفانه مانند شمشيري بالاي سر دولت جمهوري اسلامي ايران از موضوع PMD بخواهند سوء استفاده كنند.

 
زارعي ادامه داد: تاثيرپذيري آقاي يوكيا آمانو از ايالات متحده امريكا و قدرت هاي حاضر در شوراي حكام تقريبا آشكار و واضح است و متاسفانه ارائه گزارش هاي غير شفاف و جهت دار در طول دوره سال هاي گذشته بر خلاف دوره آقاي محمد البرادعي دبير كل سابق آژانس، سعي كرده است كه در تمام گزارش ها به نوعي جانبدارانه از سياست هاي يكسويه دولت امريكا تبعيت كند و شرايط را براي اعمال فشار بيشتر بر جمهوري اسلامي ايران فراهم كند.
 

اين كارشناس مسائل هسته اي اضافه كرد: اما در اين گزارش كه گزارشي مفصل و طولاني حدود 15 صفحه است، بندهاي متعددي در خصوص موضوعات مرتبط با  PMD مانند انفجارها و احتمال استفاده هاي دو گانه از سركلاهك هاي موشك هاي جمهوري اسلامي ايران و مسائلي اينچنيني و نيز بسته نشدن پرونده مربوط به آزمايشات دولت جمهوري اسلامي ايران مانند پارچين و امثالهم مورد توجه واقع شده است.
 

وي بيان داشت: هر چند برخي اظهار مي كنند كه گزارش آقاي آمانو گزارش سفيدي است اما با دقت در اين گزارش مي بينيم كه همچنان ابهامات متعددي را وي در گزارشش مطرح كرده است، و مي تواند اين موضوع به عنوان مبنايي براي تصميم شوراي حكام قرار بگيرد.
 

زارعي ادامه داد: اما از طرفي ديگر جاي اميدواري است، با توجه به تعهداتي كه جمهوري اسلامي ايران در اجراي برجام پذيرفته است، و عملا بخش عمده اي از اين تعهدات را هم به صورت داوطلبانه عملياتي كرده است و بسياري از سوالات و ابهاماتي كه در گزارشات قبلي بوده، به صورت منظم و مرتب توسط بازرسان آژانس و ناظراني كه اعزام مي شوند و يا مستنداتي كه دولت جمهوري اسلامي ايران براي شوراي حكام و دبيرخانه آژانس ارسال كرده، بخش اساسي و عمده اي به سوالات و ابهامات پاسخ داده شده است.
 

اين كارشناس مسائل هسته اي افزود: آنچه كه امروز مطرح مي شود هيچ گونه مبناي فني، حقوقي و عملياتي ندارد و عمدتا مباحثي كه به صورت ابهام مطرح شده، ابهامات سياسي و جهت داري است كه از ناحيه دولت خصوصا ايالات متحده امريكا مطرح بوده و آقاي آمانو هم اين ها را به نوعي همچنان مطرح كرده است.
 

وي تصريح كرد: ما اميدواريم كه در نشست 24 آذر كه اعضاي شوراي حكام نشست پاياني سال 2015 را برگزار خواهند كرد، در آن نشست اعضا با استفاده از منطقي كه جمهوري اسلامي ايران در توافقنامه برجام دنبال كرد و پذيرش تعهدات را حتي فراتر از پروتكل الحاقي انجام داد، با فراهم كردن بستري مناسب اين موضوع حل و فصل شود.
 

زارعي ادامه داد: اعضاي شوراي حكام هم بايد خارج از اراده و آنچه كه در گزارش آقاي آمانو هم آمده براي حل و فصل پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران و رسيدن به يك تصميم نهايي موضوع را با يك تصميم جمعي حل و فصل كنند. در غير اين صورت اگر اين پرونده بخواهد باز بماند، همان طوري كه مسئولان جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده اند، مي تواند باز بودن پرونده PMD موضوع برجام را اساسا دچار خدشه و آسيب كند.
 

اين كارشناس مسائل هسته اي تصرح كرد: همان طور كه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده است، ساختار برجام در صورت وجود چنين تصميمي كه مغاير با اراده كشورهاي مذاكره كننده در مذاكرات برجام بوده مي تواند در تعارض باشد و اساس، ساختار و ماهيت برجام را هم به طور كلي دچار آسيب كند.
 

زارعي افزود: اين موضوع را جمهوري اسلامي ايران مطرح كرده و در شروط نه گانه مقام معظم رهبري هم در بندهاي 3، 4 و 5 منوط شده است كه هر گونه اقدام و عملي شدن تعهدات جمهوري اسلامي ايران به موضوع بسته شدن پرونده ي PMD است كه ان‌شاءالله اگر اين اراده وجود داشته باشد، در 24 آذر ما به يك نتيجه مثبتي برسيم و  الا اين پرونده همچنان مفتوح خواهد بود و برجام هم دچار آسيب جدي خواهد شد.
 


منبع : جوان آنلاين









تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن