تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820262380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجليل نماينده‌ بعثه‌‌ رهبری از حضور ميليونی زائران در اربعين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
تجليل نماينده‌ بعثه‌‌ رهبری از حضور ميليونی زائران در اربعين

زائران اربعین


شناسهٔ خبر: 2994446 - سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
جامعه > رفاه و آسیب های اجتماعی

نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق با بيان اينكه اتحاد و اقتدار مسلمانان بيش از ۶۰ كشور جهان در گردهمايي عظيم اربعين حسيني تبلور يافت، گفت: اتحاد و اقتدار بزرگ ترين نياز امروز جهان اسلام است. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام نجفي روحاني به تبيين دستاوردهاي مهم مراسم اربعين حسيني پرداخت و گفت: مراسم اربعين دستاوردهاي بسيار فراواني در عرصه فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اخلاقي و معنوي دارد كه با تأمل مي توان به آنها پي برد. وی با اشاره به اجر و پاداش زائران در زيارت امام حسين عليه السلام اظهار داشت: هر قدمي كه زائر برمي دارد يك حسنه به او داده و يك گناه از او كم مي شود و در واقع با محاسبه مسافتي كه طي كرده اند اجر و پاداش زائر افزوده مي‌شود كه اگر پياده روي از كربلا تا نجف حدود ۹۰ كيلومتر محاسبه شود، ارقام اجر آن بسيار زياد خواهد شد در حالي كه برخي پياده روي خود را از ايران آغاز كرده اند. نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه بهترين تبلور اتحاد مردم ايران بلكه مسلمان هاي بيش از ۶۰ كشور در گردهمايي عظيم اربعين حسيني رقم خورد، گفت: اتحاد بزرگ ترين سرمايه مورد نياز امروز جهان اسلام است و در اين مراسم بي نظير، اين سرمايه و دستاورد به دست آمد. وي مراسم اربعين را بصيرت زا، بصيرت افزا و معرفت زا دانست و گفت: اين مهم را زائران با شعارهايي همانند «هيهات من الذله» و «لبيك يا حسين» عليه السلام محقق ساختند. حجت الاسلام نجفی روحاني، تقويت روحيه ايستادگي و مقاومت در مقابل دشمنان را از ديگر دستاوردهاي اربعين برشمرد و گفت: زائران با تمام مشكلاتي كه وجود داشت توانستند با مقاومت توأم با عشق هر مشكلي را پشت سر گذاشته و با اشتياق كامل به امام خود لبيک گويند. وي با بيان اينكه تقويت روحيه ايثار و فداكاري از كمالات ارزشمند انساني است، افزود: مردم عراق اين روحيه را متجلي ساختند و هر آنچه داشتند در راه اخلاص نهاده و با فداكاري تمام از مردم پذيرايي كردند.

وی ضعف اراده را يكي از بيماري هاي انسان دانست كه او را از بسياري كمالات محروم مي سازد و گفت: مراسم اربعين در تقويت اراده مسلمانان در حفظ و حراست مكتب و دين بسيار مؤثر بود به گونه اي كه در سخت ترين شرايط با اراده قوي اين مراسم با شكوه خاصي به نمايش گذاشتند. حجت الاسلام نجفي روحاني از صبر و شكيبايي و بالا بردن آستانه تحمل كه از كمالات انساني است به عنوان ديگر دستاوردهاي مهم مراسم اربعين نام برد و گفت: زائران در مراسم اربعين حسيني با توجه به ازدحام زياد جمعيت صبوري كردند و تحمل خود را بالا بردند و به يكديگر محبت ورزيدند. وي همچنين اضافه كرد: اقتدار مسلمانان در گرو همدلي و هم زباني است كه در اين مراسم بي نظير، مسلمانان از كشورهاي مختلف جمع شده و همه سروش آسماني يعني سلام بر امام خويش كه مظهر همه خوبي ها است سر دادند و لعن و انزجار خو را از يزيديان زشت صفت اعلام كردند. نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه برهم زدن امنيت كشور عراق از اهداف مهم دشمنان است تا از اين طريق بتوانند به مقاصد خود برسند، افزود: مراسم اربعين در كمال امنيت در كشور عراق برگزار شد و دشمنان را مبهوت خود كرد. حجت الاسلام نجفي روحاني با اشاره به تلاش هاي ناكام و بي اثر گروهك تروريستي تكفيري داعش براي بر هم زدن مراسم اربعين حسيني، تصريح كرد: اين گروهك صهيونيستي با حضور گسترده زائران و هوشياري آنان تضعيف گرديد بلكه مي توان گفت نااميد و مأيوس گشت.

وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي مهم فرهنگي مراسم اربعين يادآور شد: برپايي نماز جماعت، پاسخگويي به مسائل شرعي و اخلاقي و تاريخي، سخنراني، قرائت دعا و نيايش به درگاه الهي در همه موكب ها، ايجاد فضاي معنوي و پيشگيري از امور تفرقه زا و تبيين درس هاي عاشورا در بين زائران از دستاوردهاي اين مراسم به شمار مي رود. نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه يكي از كارهاي پسنديده اطعام و پذيرايي ديگران است، اظهار داشت: در مراسم اربعين بزرگ ترين سفره غذايي در دنيا پهن شد و بيش از بيست ميليون نفر بر سر اين سفر با بركت ميهمان شدند. حجت الاسلام نجفي روحاني با اشاره به اينكه دستاوردهاي ديگري در مراسم اربعين وجود دارد كه فرصت و مجال بيشتري براي بيان آنها مي طلبد، بر برنامه ريزي جامع و كامل براي اربعين آينده تأكيد كرد و اظهار داشت: بايد از دولت و ملت عراق تشكر كرده، هوشياري همه زائران را ستود و براي همگان آرزوي توفيق كرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن