تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806897757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش می‌دزدد، ترکیه دلالی می‌کند اسرائيل می‌خرد!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نفت1 داعش می‌دزدد، ترکیه دلالی می‌کند اسرائيل می‌خرد!

گزارشی از سرقت نفت عراق و سوریه؛
داعش می‌دزدد، ترکیه دلالی می‌کند اسرائيل می‌خرد!
فعالیت‌های اقتصادی داعش به ویژه فروش نفت از جانب این گروه تروریستی، مدتی است جدی‌تر از قبل مطرح شده است.



به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، فعالیت‌های اقتصادی داعش به ویژه فروش نفت از جانب این گروه تروریستی، مدتی است جدی‌تر از قبل مطرح شده است.

در این بین این علامت سوال ایجاد شده که داعش چگونه می‌تواند نفت‌های عراق و سوریه را به پول تبدیل کند؟ گروه تروریستی داعش برخی از مناطق نفت‌خیز عراق و سوریه را در تصرف دارد و گفته می‌شود درآمد قابل توجهی از قاچاق نفت کسب می‌کند به نحوی که برخی ناظران آن را «ثروتمندترین سازمان تروریستی جهان» نام داده‌اند. در همین رابطه خبرگزاری «روسیا الیوم» گزارش داده که گروه تروریستی داعش روزانه یک تا یک و نیم میلیون دلار از میدان‌های نفتی عراق و سوریه درآمد کسب می‌کند.
داعش از این میدان‌ها روزانه حدود 20 تا 40 هزار بشکه نفت استخراج می‌کند. روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» هم در ماه ژوئن گزارش داد که تکفیری‌ها از فروش و قاچاق نفت موصل روزانه معادل یک میلیون دلار درآمد به دست می‌آورد.
فروش نفت، که مهمترین منبع درآمد این گروه تروریستی محسوب می‌شود، مهم‌ترین عاملی است که سبب شده این گروه بتواند تاکنون کنترل خود را بر مناطق تحت اشغالش تداوم بخشد. داعش می‌تواند با این پول، زیرساخت‌های خود را بازسازی و مزدورانش را برای ماندن قانع کند. اما داعش این نفت را چگونه تبدیل به پول می‌کند؟ برخی گزارش‌ها نشان‌دهنده این است که ترکیه نقش اصلی را در فروش نفت داعش ایفا می‌کند.
تاریخچه صادرات نفت از سوی داعش به ۱۴ تیر ۱۳۹۳ باز می‌گردد. داعش نخستین محموله‌های نفت را از میدان نفتی «عجیل» آغاز و آنها را از منطقه کردستان عراق صادر کرد. رویترز در این‌باره گزارشی دارد که نشان می‌دهد اعضای داعش به ‌هنگام اشغال مناطقی در شمال عراق، چهار میدان نفتی کوچک را به تسلط خود درآوردند. در نزدیکی شهر موصل در شمال عراق، داعش دو میدان نفتی «نجمه» و «قیاره» و در نزدیکی شهر تکریت هم دو میدان نفتی «حمرین» و «عجیل» را اشغال کردند. گفته می‌شود افرادی که نفت را از این گروه می‌خرند از راه‌های تحت کنترل این گروه و از طریق شهرهای «کفری» یا «غدیرکرم» به پالایشگاه‌ها یا با هماهنگی ایست‌های بازرسی از طریق شهر «مخمور» به منطقه کردستان می‌رسانند.
داعش نفت میدان‌های «کونیکو» و «التیم» در استان «دیرالزور» سوریه و دو میدان «النجمه» و «القیاره» عراق را به داخل انبارهای زیرزمینی پمپاژ و با تانکر به شهر کردنشین «زاخو» در همسایگی استان شرناق ترکیه قاچاق می‌کند. بنابر گزارش روسیا الیوم، مافیای قاچاق نفت که شامل تاجران کرد، ترک و اسرائیلی می‌شود روزانه 70 تا 100 تانکر را در شهر سلوبی ترکیه به واسطۀ یک اسرائیلی معروف به «دکتر فرید» یا «حاجی فرید»، دریافت می‌کند. این دلال اسرائیلی که دارای تابعیت یونانی است، نقش هماهنگی بین مافیای نفتی و سه شرکت اصلی خریدار نفت داعش را برعهده دارد. «دکتر فرید» با هماهنگی مافیای نفت،  نفت خام داعش را به قیمت بشکه‌ای 15 تا 18 دلار خریداری می‌کند و از طریق سه بندر ترکیه به نام‌های «مرسین»، «دورت بول» و «جیهان» به اسرائیل ارسال می‌کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست اخیر سران گروه بیست که در تاریخ 24 آبان در ترکیه برگزار شد، گفت: «برخی از کشورهای حاضر در این نشست در زمینۀ قاچاق نفت با داعش همکاری می‌کنند.» روسیه در راهبرد تازه خود حمله‌های هوایی بیشتر را به شاهرگ حیاتی و درآمدساز داعش یعنی نفت، که با عرضه گسترده و پرحجم سالانه حدود 800 میلیون دلار درآمد کسب می کند، در دستور کار قرار داده است.
 پیش‌تر نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بودند اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد داعش با خریداران نفت در ترکیه معامله نفتی دارد. پس از هدف قرار گرفتن جنگنده روسیه توسط ترکیه نیز، پوتین اعلام کرد، ترکیه هواپیمای روسی سوخو-24 را برای دفاع از مسیر قاچاق نفت از سوریه سرنگون کرد.
پوتین تاکید کرد: «دلایلی کافی داریم که اعلام کنیم تصمیم برای سرنگونی هواپیمای نظامی روسی در سوریه برای دفاع از مسیرهای قاچاق نفت به ترکیه گرفته شد، دفاع از ترکمن‌های سوریه بهانه‌ای بیش نیست.»
«جان کریاکو» مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نیز در این‌باره اعلام کرد، داعش با برقرار کردن خط لوله انتقال نفت از عراق به ترکیه، درآمد سرشاری کسب می‌کند. داعش توانسته با ایجاد ارتباط بین منابع نفتی اشغال شده در عراق و خاک ترکیه، تجارت نفتی خود را با خریداران نفت گسترش دهد. عناصر عضو گروهک ارتش آزاد سوریه نیز اخیرا خبر دادند که تصاویری از قراردادهای نفتی داعش با ترکیه را در اختیار دارند.   روزنامه بیلد آلمان نیز در گزارشی تحت عنوان «روسيه حق داشت، نفت داعش به ترکيه مي‌رود» نوشت حملات هوایی روسیه به تاسیسات نفتی تحت کنترل گروه  تکفیری صهیونیستی داعش موجب نارضایتی ترکیه، خریدار اصلی احتمالی نفت این گروه، شده است. کرملین از مدت‌ها پیش اطلاعاتی به دست آورده بود که از انتقال نفت از مناطق تحت کنترل گروه داعش در سوریه به ترکیه حکایت داشت. از این‌رو، ترکیه نتوانست از حملات نیروهای هوا فضای روسیه به تاسیسات نفتی تحت کنترل این گروه چشم‌پوشی کند. در واقع تا زمانی که ترکیه با دلالی، نفت غارت شده سوریه و عراق توسط داعش را به اسرائیل ارسال می‌کند، تروریست‌های داعش همچنان از درآمدهای بالای نفتی برخوردارند.
بنابرآنچه که ذکر شد مشخص گردید که ترکیه خریدار اصلی نفت داعش است و از این طریق کمک بسیار زیادی به ادامه حیات داعش می‌کند. بی‌شک اگر شاهرگ‌های اقتصادی داعش قطع شود شکست دادن این گروه کار چندان سختی نخواهد بود./110




۱۷/۰۹/۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن