تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805094459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دژپسند:طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در سال 94 به دو هزار و نهصد و شش طرح می‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دژپسند:طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در سال 94 به دو هزار و نهصد و شش طرح می‌رسد
نائب رئیس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دولت در گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی چشم‌انداز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور پرداختند

دژپسند:طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در سال 94 به دو هزار و نهصد و شش طرح می‌رسد
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان موضوع چشم انداز تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون تولید ملی مجلس و فرهاد  دژپسند دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دولت در گفتگوی ویژه خبری امشب دوشنبه 16 آذر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



در ابتدای این برنامه فرهاد دژپسند دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دولت در ارزیابی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در طی دو سال اخیر گفت: اگر بخواهیم راجع به نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نسبت به سایر سیاست‌هایی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است موضوع را ارزیابی کنیم متوجه می‌شویم که خوشبختانه گام‌هایی که در این راستا برداشته شده منحصربه‌فرد است به این معنی که به محض ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اواخر بهمن 92 رئیس‌جمهور طی حکمی موضوع را به معاون اول خود ارجاع می‌دهد و خطوطی را مبنی بر اجرایش شدن این مجموع سیاست‌ها مشخص می‌کند که در نهایت این امر منتهی به تدوین بالغ بر 680 عنوان برنامه عملیاتی در این حوزه می‌شود.


وی اضافه کرد: ضرورت اتکا به درآمدهای نفتی در سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب کاملاً محسوس بود و ما مشاهده می‌کنیم که پس از پیروزی انقلاب به صورت برنامه‌ریزی‌شده صادرات نفت خام به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش داده می‌شود.


 باید به سمتی برویم که اتکا بودجه به نفت را کاهش دهیم


دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دولت تصریح کرد: بنابراین جهت‌گیری پس از پیروزی انقلاب این بوده که اقتصاد را از وابستگی به درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام کاهش دهیم ضمن این که مقام معظم رهبری نیز در سال 74 به دولت وقت ابلاغ فرمودند که اقتصاد بدون نفت طراحی شود بنابراین این موضوع یک آرزوی دیرینه است و باید به سمتی برویم که اقتصاد را از یک اقتصاد تک محصولی و بودجه را از وابستگی به نفت نجات دهیم.



در ادامگیان برنامه جعفر قادری نائب رئیس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی نیز در ارزیابی بودجه 94 و بسته سیاست‌های ضد رکود دولت گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر آن دارد و بر این اساس انتظار بر این است که این مسئله که نسبت به بقیه واژه‌ها و موضوعات بیشتر مطرح‌شده مورد توجه بیشتری نیز قرار گیرد.



وی ادامه داد:  همان طور در دستورالعمل 4 بندی مقام معظم رهبری اشاره شده یکی از بحث‌ها این بود که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن احکام مربوط به اقتصاد مقاومتی در تمام برنامه‌ها ، بودجه‌ها، قوانین جاری و برنامه‌های اجرایی دیده شود.


نائب رئیس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه به  بسته ضد رکودی دولت اشاره کرد و گفت: در سیاست‌های ضد رکود هدف این بود که برخی از مشکل ناشی از پایین بودن تقاضا در اقتصاد جبران شود ولی به نظر می‌رسید که دولت می‌توانست بهتر از این عمل کند  که ما یک تحرک بیشتری را در اقتصاد داشته باشیم.


قادری اضافه کرد: اگر در کنار تسهیلات منظور شده در بسته ضد رکود که مبتنی بر سیستم بانکی کشور است خود خودروسازان و تولیدکنندگان به صورت فروش اقساطی پیش می‌رفتند و کمک می‌کردند که ما با منابع معدودی بتوانیم تعداد بیشتری تحرک در اقتصاد ایجاد کنیم بهتر بود و یا در بحث واگذاری طرح‌ها نیز یکی از مؤلفه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی مردمی شدن اقتصاد و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش‌های خصوصی واقعی بود که در حال حاضر طرح‌های نیمه‌تمام که در فضای کشور داریم بسیار قابل توجه است.


یکی از اهداف بسته ضد رکود دولت ارتقای توان تولید ملی است


دژپسند در خصوص بسته ضد رکود دولت گفت: رویکردی که می‌شود به اقتصاد مقاومتی نسبت داد توجه به ارتقای توان تولید ملی است به این معنی که هدایت تسهیلات بانکی به سمت خروج از وضعیت کسادی در بخش تولید و رونق بخش تولید داخلی باشد که بر این اساس می‌توان این نسبت را بین بسته ضد رکود دولت و اقتصاد مقاومتی برقرار کرد.


وی در ادامه به طرح‌های نیمه‌تمام کشور اشاره کرد و گفت: در بودجه‌های سال‌های 94-93 تمرکز خاصی بر موضوع شده است و یکی از الزامات قانونی که در قوانین بودجه سنواتی دیده شده قانون رفع موانع تولید است که دست دولت را باز می‌گذارد تا طرح‌های بی‌شمار زمین مانده را تعیین تکلیف کند.


 در سال جاری 2 هزار و 906 طرح نیمه‌تمام داریم


دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دولت همچنین یادآور شد: در سال 84 ، هزار و 270 طرح نیمه‌تمام داشتیم که این رقم در سال 94 به 2 هزار و 906 طرح رسیده است لذا رویکرد ما این بود که دولت با توجه به این که منابعی ندارد تا این طرح‌ها را به سرانجام برساند آن‌ها را به بخش‌های غیردولتی و بخش خصوصی واقعی واگذار کند.



وی در ادامه برنامه با اشاره به این که باید منتظر ارائه تقاضا باشیم گفت: متقاضیان طرح‌های نیمه‌تمام باید تقاضای خود را مطرح کنند.


دژپسند طرح کارت اعتباری را زاویه‌ای در جهت حمایت از توان داخلی دانست و عنوان کرد: این طرح الزاماتی دارد که ان شالله روزهای آینده نهایی خواهد شد.


دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون  شاخص‌های ترکیبی برای اقتصاد مقاومتی گفت: نظامی برای نظارت، سنجش و پایش اقتصاد مقاومتی طراحی شده است به گونه‌ای که شاخص ترکیبی با مجموع شاخص‌ها متفاوت است.


وی با بیان  این که در این رابطه نیاز به سنجش ذهنی و عینی داریم افزود: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری 5 رویکرد اساسی دارد به طوری که رهبر انقلاب تاکید بسزایی بر برون‌گرایی در کنار درون‌گرایی داشتند.


دژپسند با اشاره به این که باید در بازارهای هدف برنامه‌ریزی کنیم ادامه داد: نباید به چند کشور خود را محدود کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی و هدف به جلو پیش ببریم.


دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به 11 برنامه ملی تعریف شده از سوی دولت گفت: مدیر عالی برنامه ملی رئیس صدا و سیما هستند لذا دولت به این درک رسیده است که باید گفتمان سازی گسترش یابد.


وی با تاکید بر این که عوامل مختلف نظام باید در جریان اقتصاد مقاومتی تلاش کنند افزود: اقتصاد مقاومتی ابعاد گسترده‌ای دارد.


دژپسند با مطرح این سؤال که آیا در دولت سهم مشترکی راجع به اقتصاد مقاومتی وجود دارد اظهار داشت: 9 جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی برگزار شده است تا نسبت به اسناد هم‌زبانی و درک واحدی به وجود آید.


 زوایایی برون‌گرایی و درون‌زایی باید به محصول واحد برسد


دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به این که برای اقتصاد مقاومتی 11 برنامه و 58 طرح باید به اجرا درآید گفت: زوایای برون‌گرایی و درون‌زایی را باید به محصول واحد برسانیم.


وی با اشاره به این که سیاست اقتصاد مقاومتی در تدوین برنامه ششم در نظر گرفته شده است ادامه داد: باید تراز عملیات بودجه را در نفت به صفر برسانیم.


قادری نائب رئیس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه با اشاره به این که منابع مورد نیاز ممکن است از سرمایه ایرانیان خارج از کشور تأمین شود گفت: مشکلی در سرمایه‌گذاری مستقیم وجود ندارد اما اگر در قالب فاینانس یا استقراض باشد ممکن است شرایط به گونه‌ای دیگر رقم بخورد و آسیب‌پذیری اقتصاد بیشتر شود.


وی با اشاره به این که در اقتصاد مقاومتی میزان وابستگی و تأمین کالاهای اساسی مطرح شده است اظهار داشت: مفهوم تاب آوری اقتصاد در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است.


نائب رئیس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اصلاح الگوی مصرف و تاکید بر ظرفیت‌های داخلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است عنوان کرد: به صورت متفرقه کارهایی در مورد اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.


قادری با بیان این که استراتژی توسعه کشورمان با استراتژی کشورهایی همچون کره، امارات و ترکیه متفاوت است گفت: مجموع عوامل مختلف این پازل را تشکیل می‌دهند.



انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

کشور از لحاظ اقتصادی اوضاع خوبی ندارد/ بحث نفوذ مربوط به برجام نیست
دولت تقاضا کننده عمده ارز است/نرخ دلار از ابتدای سال تاکنون 7 و نیم درصد افزایش یافته است
زنگنه: کشورهای صادرکننده گاز هنوز وارد بحث قیمت نشده‌اند
عوامل نفوذ در رسانه‌ها در صدد تشکیل شبکه‌های سازمان‌دهی شده در داخل کشور بودند
سانتریفیوژها تا کنون جمع‌آوری نشده‌اند/ایران در اجلاس سوریه بازیگردان اصلی بود
ایران در برنامه هسته ای خود توان برگشت پذیری را در نظر گرفته است/ مطمئنم تا سال پانزدهم به ظرفیت بیش از 190 هزار سو خواهیم رسید
بارندگی در پاییز نرمال خواهد بود/ نامه وزیر نیرو نامه ای درون سازمانی بود
در شش ماهه سال جاری 20 میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات انجام شد
دیناروند: آب آشامیدنی دماوند مورد تایید ما است!
جنگ‌های نیابتی جایگزین سناریوی اشغالگری آمریکا شده‌اند/ بسیج استراتژی لاینفک دفاعی کشور است





۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن