تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803632904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرقول می‌دهد، قانون استخدام خاک می‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزیرقول می‌دهد، قانون استخدام خاک می‌خورد
در سال 1383 بود كه قانون 3 درصد سهميه استخدام معلولان، توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و بر اساس آن مقرر شد كه 3درصد از كل استخدامي‌هاي دولت در سال را معلولان تشكيل دهند اما تا به امروز دولت‌ها به نحوي از انحا از اجراي اين قانون شانه خالي كرده‌اند.
نویسنده : علي خدايي بيجاري 


در سال 1383 بود كه قانون 3 درصد سهميه استخدام معلولان، توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و بر اساس آن مقرر شد كه 3درصد از كل استخدامي‌هاي دولت در سال را معلولان تشكيل دهند اما تا به امروز دولت‌ها به نحوي از انحا از اجراي اين قانون شانه خالي كرده‌اند. در اين ميان اما معلولان بيشتر از ساير دولت‌ها مورد بي‌مهري دولت يازدهم قرار گرفته‌اند. اين در حالي است كه روز گذشته علي ربيعي در گردهمايي روز جهاني معلولان از دستور روحاني براي تأمين وسايل توانبخشي معلولان خبرداده بود، در حالي كه در اين ميان مشكل قاطبه معلولان بحث اشتغال و استخدام است و تأمين لوازم توانبخشي نمي‌تواند سايه بر خواسته اصلي و سرنوشت‌ساز معلولان بيندازد.
 علي ربيعي در گردهمايي روز جهاني معلولان كه در سالن 17 شهريور وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد، به بيان اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي آتي براي ارتقاي زندگي معلولان پرداخت و گفت: همين هفته خبرهاي خوبي براي معلولان خواهيم داشت.  وي با تصريح بر اين نكته كه رئيس‌جمهور دستور داده براي رفع نياز معلولان از وسايل توانبخشي در حوزه پيشگيري و غربالگري، برآوردهاي لازم انجام شود، ادامه داد: آقاي روحاني دستوري صادر كردند كه بر اساس آن برآوردهاي لازم انجام شود تا در مقوله پيشگيري و غربالگري هيچ معلول و كم‌تواني از وسايل توانبخشي محروم نباشد. حتماً در اين زمينه در هفته جاري خبرهاي خوبي خواهيم داشت. از رئيس سازمان بهزيستي درخواست كردم تا هفت استان محروم كشور را در چند سال اخير با بودجه موجود در پوشش اين طرح ببرد.
البته اين اولين باري نيست كه علي ربيعي حامل پيام‌هاي خوش براي معلولان بوده است! چراكه وي در مراسم روز معلول سال گذشته از معلولان كشور از بابت كوتاهي‌هايي كه صورت گرفته عذرخواهي كرد و قول داد كه امورات آنان، از جمله مسئله استخدام را با جديت پيگيري كند‌! اما با گذشت يك سال از آخرين وعده او هنوز گشايشي در مطالبات معلولان حاصل نشده است.  از سوي ديگر جامعه معلولان از طريق انجمن‌ها و نهادهاي خاص بارها مراتب اعتراض خود را از وضعيت اسفبار بيكاري، كه گريبانگير اكثريت قريب به اتفاق معلولان، حتي معلولان تحصيلكرده است، اعلام نموده‌اند اما در عمل اين قشر با وعده‌هاي محقق نشده مسئولان در خصوص استخدام، مسكن و درمان روبه‌رو بوده‌اند،‌ چراكه در سال‌هاي اخير و با روي كار آمدن دولت يازدهم، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هنوز نتوانسته آنگونه كه شايسته و بايسته اين امر است، به جامعه معلولان حس نيت خود را ثابت نمايد! اين در حالي است كه بر اساس قانون مصوب 3درصد از مجموع نيروهاي استخدامي دولت بايد به استخدام معلولان اختصاص داده شود اما اين قانون تا به امروز در دولت دكتر روحاني هم، مورد بي‌مهري واقع شده است. با اين اوصاف رئيس جديد سازمان بهزيستي در روز 18 ارديبهشت ماه سال جاري و در بيست و ششمين روز انتصاب خود وعده‌اي عجيب داده بود كه بر اساس آن دولت سهميه استخدام معلولان را از 3درصد به 5درصد افزايش خواهد داد!
 
سنگ بزرگ نشانه نزدن است !
وعده انوشيروان محسني‌بندپي مصداق سنگ بزرگي بود كه نشانه نزدن است! وي در حاشيه مراسم افتتاح نخستين المپياد فرهنگي و ورزشي ناشنوايان كشور در مشهد اعلام كرده بود كه به زودي سهميه استخدام معلولان در دستگاه‌هاي دولتي از 3 به 5 درصد افزايش مي‌يابد و اقدامات و پيگيري‌هاي لازم در اين زمينه در حال انجام است و به زودي نهايي مي‌شود.  در ادامه محسني بند‌پي اعتراف كرده بود كه طي دو سال گذشته استخدامي در دولت نداشته‌ايم اما به معلولان قول مي‌دهيم طبق هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي رعايت قانون 3‌درصد قطعاً امسال اجرايي مي‌شود.  اما علي همت محمود‌نژاد، مديرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان چندي پيش از حذف قانون 3 درصدي استخدام معلولان در دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي، خبر داده و عنوان كرده بود كه اين قانون از سال 1368 تصويب شده، اما متأسفانه در جريان بازنگري «لايحه جامع حمايت از حقوق افراد داراي معلوليت» توسط دولت، اين قانون حذف شده كه به هيچ وجه براي معلولان و فعالان اين حوزه قابل قبول نيست.  وي در ادامه تصريح مي‌كند كه در پيش‌نويس بازنگري «لايحه جامع حمايت از حقوق افراد داراي معلوليت» كه به دولت ارائه شد، سهم استخدامي معلولان به 5 درصد ارتقا يافت اما نه تنها 5 درصد تصويب نشد بلكه 3 درصد قانون استخدام نيز حذف شد.  با اين حال بايد نشست و ديد كه موضع مسئولان دولت در قبال معلولان تا سال ديگر چه خواهد بود ؟

منبع : روزنامه جوان









تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن