تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810137858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بالاترین تورم کیفری در ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی کشور با بیان اینکه در ایران بالاترین تورم کیفری وجود دارد، گفت: دولت باید در مسئله حفاظت از محیط زیست کمتر دخالت کند و امور را به مردم بسپارد.

به گزارش تراز ، نادر نوروزی در نشست هم اندیشی حقوق محیط زیست که شامگاه یکشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آحاد جامعه بشری نباید خود را مالک محیط زیست بدانند بلکه بپذیرند که خود نیز جزئی از محیط زیست هستند.

معاون کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی کشور تغییر و تحول در محیط زیبست را تغییر در موجودیت انسان ها دانست و افزود: نگاه مالکانه به طبیعت و محیط زیست عامل خطرناکی برای جامعه انسانی است.

نوروزی افزود: معیارهای زیست محیطی باید از دوره انقلاب صنعتی مطرح می شد و کنوانسیون محیط زیست در ایران سابقه ای ۴۰ تا ۵۰ ساله دارد اما قانون حفاظت از آب در ایران در سال ۱۳۴۷ به تصویب رسید.

وی با استناد به اصل ۵۰ قانون اساسی گفت: هر گونه فعالیت که منجر به آسیب رساندن به محیط زیست شود ممنوع و غیرقانونی است اما متاسفانه این قانون در کشور به خوبی اجرا نشده است.

نوروزی میزان بالای نیترات موجود در آب شرب کشور را بسیار خطرناک دانست و گفت: متاسفانه هنوز در ترمز خودروها از آزبست استفاده می شود که به معنای واقعی سرطان است.

معاون کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی کشور محیط زیست را سیستمی یکپارچه دانست و بیان کرد: متاسفانه نحوه احداث کارخانجات صنعتی در کشور اصولی نیست و معیارهای عقلایی در نظر گرفته نشده و هر جا جاده‌ای ایجاد شده کارخانه می بینیم.

نوروزی با اشاره به قدمت ۸۰ساله پالایشگاه کرمانشاه گفت: کجای دنیا پالایشگاه در وسط شهر قرار دارد و وجود پالایشگاه در وسط شهر کرمانشاه برای سلامتی مردم بسیار مضر است.

وی در ادامه افزود: ما نباید منتظر حاکمیت باشیم و سهم مردم باید در حفظ محیط زیست بیشتر از حکومت باشد و دولت هرچقدر کمتر در حوزه حفاظت از محیط زیست دخالت کند بهتر است.

معاون کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی کشور خواستار واگذاری حفاظت از زیستگاه های بومی به مردم شد و گفت: اهمیت مبحث محیط زیست باید از دوران کودکی به افراد آموزش داده شود.

وی شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور را مسئول سیاست گذاری های کلان برای حفظ محیط زیست دانست و اظهار کرد: ما در ایران قانون، تشکیلات و بوروکراسی اداری در امر محیط زیست داریم اما نتیجه ای در بر ندارد.

نوروزی حفظ محیط زیست را در گرو تغییر رفتارهای مدم در جهت مثبت عنوان و بیان کرد: هزاران سال پیش پدران ما با حفر قنات نحوه صحیح ذخیره سازی آب را می دانستند اما ما اکنون در این برهه از تاریخ با ایجاد سد می خواهیم آب ذخیره کنیم غافل از اینکه در نهایت آب ذخیره شده در پشت سد تبخیر می شود.

وی در ادامه آموزش به مردم، نظارت بر عملکرد دولت و مشارکت با دولت در اجرای پروژه ها را از وظایف سمن ها برشمرد و افزود: ۲ هزار عمل مجرمانه در ایران انجام می شود و در کشورمان بالاترین تورم کیفری را داریم.

معاون کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی کشور افزود: تمام تصمیمات دولت و مجوز ها در دیوان عدالت اداری قابل ابطال است و به سمن ها اجازه داده شده تا در صورت مشاهده تضییع حقوق محیط زیست در محکمه شکایت کنند.

وی افزود: غربی ها از قوانین محیطی زیستی در ایران برداشت متفاوتی دارند و می گویند قوانین ایران در حوزه محیط زیست فرمالیته است.

نوروزی در پایان گفت: در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارزش سمن ها و نمایندگان سمن ها بیشتر از دولت ها است.


منبع: مهر



زمانبندی انتشار: 16 آذر 1394 - 11:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن