تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804356597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با اجرای این طرح می‌شد از مرگ هوادار پرسپولیس جلوگیری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: با اجرای این طرح می‌شد از مرگ هوادار پرسپولیس جلوگیری کرد
ای کاش آنهایی که به خاطر دعواهای شخصی خودشان، این طرح خوب را متوقف کردند، کمی به وجدان بیدار خویش رجوع کنند تا ببینند چه خیانتی در حق تماشاگران فوتبال مرتکب شده‌اند؛ امیدواریم مرگ این هوادار عزیز مدیران جامعه فوتبال را از خواب غفلت بیدار کرده باشد.
کد خبر: ۵۵۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 07 December 2015




در حالی که تماشاگران مضطرب تلاش داشتند از آمبولانس مستقر در حاشیه زمین فوتبال یاری بگیرند، نفس های «سید نجی‌ا... حسینی اصل» به شماره افتاده بود؛ حال بدی که تا تماشاگران از ماموران اورژانس مستقر در ورزشگاه قطع امید کرده و با فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند، تشدید شد و سرانجام در فرصت چند دقیقه‌ای رسیدن آمبولانس به ورزشگاه، آنقدر تشدید شد که جان این هوادار را گرفت.

به گزارش «تابناک»، داستان تلخ جان باختن یکی از هواداران فوتبال در ورزشگاهی در قلب پایتخت، آن هم در شرایطی که در چند ده متری وی آمبولانسی به ظاهر مجهز پارک شده بود، از آن دست اتفاقات عجیبی است که باورش سخت است، اما نه زمانی که در کشورمان رقم خورده باشد!

البته قصد نداریم به حواشی به آن رویداد بپردازیم، قصورهایی که به وقوع این رویداد منجر شد را مورد توجه قرار دهیم و دست آخر گلایه های پرشمار در این خصوص را ردیف کرده و برشماریم چراکه در روزهای سپری شده مفصل به این موارد پرداخته شده است، بلکه می‌خواهیم از زاویه دیدی متفاوت به ماجرا نگریسته و روایت نافرجام ماندن طرحی را مرور کنیم که اگر اجرایش در بستر حادثه‌خیز سکوهای ورزشگاه ها متوقف نشده بود، چه بسا خانواده «حسینی اصل» به سوگ نمی‌نشست.

طرحی که ریشه در اتفاق تلخی داشت که صدامیان در روزگار دفاع مقدس در زمین فوتبالی در ایلام رقم زدند؛ بمباران صورت گرفته توسط هواپیماهای رژیم بعثی در 23 بهمن ماه سال 1365 در زمین فوتبالی که دیدار تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام در آن انجام می‌شد و موجب به شهادت رسیدن 15 نفر از بازیکنان، داوران، تماشاگران و بازیکنان و مجروح شدن ده ها تن دیگر شد.

در سال 1387، یعنی سالها پس از این اتفاق تلخ، انجمن دانشجویان و فارغ التحصیلان چوار جهت پیگیری واقعه مذکور و زنده نگهداشتن یاد شهدای مظلوم این فاجعه شکل گرفت و با همکاری سازمان لیگ فوتبال کشورمان، چند مراسم برای گرامیداشت این روز برگزار کرد.

















حجت الله هاشم بیگی، مدیرعامل این انجمن به «تابناک» می‌گوید؛ حین این همکاری ها، با تحقیق و بررسی مشاهده کردیم که اورژانس و سایر نیروهای پزشکی در اطراف زمین و ورزشگاه مستقر هستند، اما هیچ‌گونه نیروی امدادی ویژه‌ای در سکوها مستقر نیست. لذا، انجمن با همکاری جمعیت هلال احمر کشور، طرحی را تدوین نمود که بر طبق آن، امدادگران در سکوهای ورزشگاه مستقر می‌شوند و امدادرسانی به تماشاگران صورت می‌گیرد. البته آمبولانس های هلال احمر را نیز برای موارد اضطراری پیش‌بینی کرده بودیم تا بلافاصله مصدومین را به بیمارستان انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح، باعث احساس آرامش بسیار زیادی در بین تماشاگران می‌شد و مداوای مصدومان را در زمانی کوتاه ممکن می‌کرد، می‌افزاید: این طرح را با کمک آقایان ظاهر رستمی، دبیرکل وقت هلال احمر و حمیدرضا احمدی، رییس وقت کمیته فرهنگی سازمان لیگ چکش کاری کردیم و سپس برای آقای عزیزمحمدی توضیح دادیم. به ایشان هم تضمین دادیم این کار داوطلبانه است و یک ریال هزینه برای سازمان لیگ در بر ندارد. ایشان خیلی از طرح استقبال کردند و لذا تصمیم گرفتیم طرح را اجرایی کنیم و در دوره ایشان اجرایی شد.

هاشم بیگی در ادامه می‌گوید: بعدها آقای عزیزمحمدی جای خود را به آقای تاج دادند و لذا این طرح را برای مهندس تاج نیز توضیح دادیم. ایشان استقبال خوبی کردند و پیشنهاد دادند این طرح در دربی هفتاد و ششم حتما انجام شود. بنابراین، با کمک هلال احمر و حمایت های بی دریغ دبیرکل وقت هلال احمر، در روز جمعه مورخ 6 بهمن ماه سال 1391 طرح « همیار هلال احمر»، در شهرآورد استقلال- پرسپولیس نیز اجرا شد. اتفاقاً در آن مسابقه مهم، این طرح بسیار موفقیت آمیز بود. چند مورد مداوای مهم انجام دادیم و این کار مورد توجه ویژه تماشاگران قرار گرفت.

ردیف مورد تعداد (نفر) 1 سردرد و تجویز مسکن 53 2 سردرد میگرنی 13 3 زخم سطحی 23 4 سرمازدگی 1 5 پارگی بازو 1 6 در رفتگی انگشت 1 7 شکستگی سر 19 جمع 111

جدول: آمار  مصدومین شهرآورد 76- جمعه مورخ 6/11/1391


وی می‌افزاید: متاسفانه با تغییراتی که در کمیته فرهنگی سازمان لیگ انجام گرفت، این طرح قربانی خودخواهی عده‌ای از مدیران میانی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شد و به رغم اینکه کوچکترین هزینه‌ای در بر نداشت، متوقف شد. علاوه بر آن، رییس سازمان لیگ بصورت مکتوب دستور تقدیر از انجمن دانشجویان و فارغ التحصیلان چوار ایلام و هلال احمر را داده بودند ولی هیچگاه این کار انجام نگرفت و بیش از 150 نیروی امدادگر داوطلب با سکوهای ملتهب و حادثه خیز خداحافظی کردند.

مدیرعامل انجمن دانشجویان و فارغ التحصیلان چوار در ادامه می‌گوید: زمانی که خبر فوت هوادار تیم پرسپولیس و خودداری آمبولانس کنار زمین از امدادرسانی را شنیدیم، خدا می‌داند دلمان پر از غصه شد و مدام با خود می‌گوییم که اگر آن طرح ادامه می‌داشت و نیروهای امدادگر در سکوها مستقر بودند، شاید این هوادار بلافاصله نجات پیدا می‌کرد و خانواده‌ای داغدار نمی‌شدند.

وی در پایان می‌گوید: ای کاش آنهایی که به خاطر دعواهای شخصی خودشان، این طرح خوب را متوقف کردند، کمی به وجدان بیدار خویش رجوع کنند تا ببینند چه خیانتی در حق تماشاگران فوتبال مرتکب شده‌اند؛ امیدواریم مرگ این هوادار عزیز مدیران جامعه فوتبال را از خواب غفلت بیدار کرده باشد و  طرح همیار هلال احمر مجددا در همه ورزشگاه‌ها شروع شود تا تماشاگران با آرامش بیشتری مسابقات فوتبال را تماشا کنند.



































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن