تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815086175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین شماره ماهنامه «دانش بنیان» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
نخستین شماره ماهنامه «دانش بنیان» منتشر شد

کتاب


شناسهٔ خبر: 2993303 - دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
دانش و فناوری > علم و دانش

نخستین شماره ماهنامه «دانش بنیان» با شعار «دانش بنیان برای همه» وارد عرصه مطبوعات شد. به گزارش خبرگزاری مهر، از آنجا که عملی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور از راه اجرایی شدن قانون اقتصاد دانش بنیان می گذرد و برای به ثمر رسیدن این قانون، فرهنگسازی و ترویج آن، امری حیاتی و ضروری محسوب می شود، جای خالی یک نشریه تخصصی برای تبیین این مهم، خالی بود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به انتشار نخستین نشریه تخصصی با نام ماهنامه «دانش بنیان» کرده است. «دانش بنیان» در قطع رقعی به چاپ رسیده است که این قطع، بیشتر برای فصلنامه ها به کار می رود. با این حال تنوع گرافیکی نیز در آن به مانند هفته نامه ها، جذاب بودن را برای مخاطب مدنظر قرار داده است. در شماره نخست «دانش بنیان»، گزارش ها و یادداشت ها و گفتگوهای متعددی در ۱۳۲ صفحه، منتشر شده است. در بخخشی از این نشریه با عنوان «احوال اقتصاد دانش بنیان این روزها»،  از محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمده است: «ما در حوزه اقتصاد دانش بنیان به تجاری سازی فناوری هایی که در اختیار داریم، یعنی به نوآوری های فناورانه، توجه کرده ایم در صورتی که ما یکسری نوآوری مثلا در کسب و کار هم داریم که شاید الزاما فناورانه نباشند، ولی به شدت می توانند مشکلات کلان کشور را حل و ثروت تولید کنند.»

محمود مهرداد شکریه استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران هم در یادداشتی به «چالش های فراروی اقتصاد و شرکت های دانش بنیان در ایران» پرداخته است. همچنین مجید دهبیدی پور مدیر مرکز رشد فناوری های پیشرفته شریف هم خبر از داشتن معدن طلا داده و گفته است: «هنوز اکوسیستم کارآفرینی مان و فرآیندهایی که در مجموعه دانشگاه دنبال می کنیم، نیاز به کار دارد و متناسب با استعدادی که در این دانشگاه هست، دانشجوها و توانمندی هایی که دارند، نیست. واقعا من اعتقاد دارم که اینجا معدن طلاست و ما در حد شایستگی و لیاقت یک معدن طلا کار نکرده ایم.»

در اولین شماره ماهنامه «دانش بنیان» گزارش هایی درباره به کارگیری دارایی های فرهنگی، بررسی اقتصاد چین، بررسی چند برند معروف جهان و ایران و دلایل توقف فعالیت هایشان، نگاهی به سیاست های اقتصادی دولت و توجه آن به طیف های مختلف، بررسی شرایط پسابرجام و شناسایی مسیرهای درست در آن، بررسی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و چند گزارش دیگر، نکات مهمی را در این حوزه، به مخاطب و البته در قالبی جذاب منتقل می کند.

شماره نخست ماهنامه آموزشی، علمی، خبری، تحلیلی «دانش بنیان» به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی، در آذرماه ۱۳۹۴ منتشر شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن