تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805585530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیترامشب/ دفاع جانانه قشقاوی از عملکرد وزارتخانه متبوعش در اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیترامشب/ دفاع جانانه قشقاوی از عملکرد وزارتخانه متبوعش در اربعین


استاندار ایلام در حالی علت ترافیک در زمان بازگشت زائران اربعین را کم کاری پلیس راهور اعلام کرد که سردار امیری جانشین پلیس راهور ناجا مهمترین علت بروز مشکلات را ناهماهنگی میان پلیس ایلام و پلیس راهور دانست. در این برنامه قشقاوی نیز از وزارتخانه متبوعش در خصوص دادن به موقع ویزا به زائران دفاع جانانه ای ارائه کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار امیری جانشین پلیس راهور ناجا، کشاورزیان رئیس کمیته حمل و نقل، زیرساخت و سوخت ستاد اربعین با حضور در برنامه تیتر امشب به بررسی عملکرد ستاد اربعین 94 پرداختند. کشاورزیان گفت: این ستاد یک ستاد دائمی که بعد از پاین اربعین امسال جلسه ای تشکیل می شود، و نقاط قدرت و ضعف آن بررسی خواهد شد، تا برای سالهای آینده اقدامات بهتری را صورت دهد. بنابراین ستاد اربعین از نظر ما یک ستاد دائمی است. این ستاد قبل از این در حج و زیارت بود، و حتی زیر نظر وزارت کشور بود تا اینکه در حال حاضر یک ستاد مستقل برای آن ایجاد شده است. او افزود: امسال قریب به 2 میلیون نفر از طریق مرزهای زمینی به عراق رفتند، و بیش از 50 درصد از مهران و نیم دیگر از شملچه و چزابه عبور کردند. در استان خوزستان در حوزه حمل و نقل و زیر ساختها آماده بود، اما ایلام استان کوچکی است، و امکانات زیر بنایی آن هم محدود است و اربعین برای این استان یک فرصت است تا بیشتر در مسیر توسعه قرار گیرد. حدود 40 کیلومتر هنوز اصلاح نشده است اما بیش از30 کیلومتر مسیر تعریض شده است. مرز مهران به  تهران و به کربلا نزدیک است. بنابراین زائران علاقمندند از این مسیر(مرز مهران) تردد کنند. رئیس کمیته حمل و نقل، زیرساخت و سوخت ستاد اربعین خاطرنشان کرد: ما شاهد کمبودهایی در بحث زیر ساختهای این استان روبرو هستیم و دولت باید اعتبارهای لازم را برای این استان در نظر بگیرد و مسیر به مهران 4 بانده شود.
کشاورزیان رئیس کمیته حمل و نقل زیر ساخت و ستاد اربعین

 سردار امیری گفت: ما به صورت میدانی در مرزها حضور داشتیم که این تجربه دوساله بسیار مفید بوده است و چند متغیر را اعمسال تجربه کردیم.  1- حجم زائر که با توجه به محدودیت ظرفیت مشکلاتی در تردد ایجاد می شود.  2- وضعیت جوی که ما در مهران چند شب بارش زیاد داشتیم و غالب زائرین شب هنگام به مهران می رسیدند که همین امر کار را دشوار می کرد.  3- پراکندگی احداث پارکینگ بود که ما امسال کمبود پارکینگ نداشتیم زیرا 80 هزار خودرو جا داشتیم و البته در مشارکت مردمی و بخش خصوصی ما با مشکل روبرو نشدیم. ولی دورزدن خودروها هنگام برگشت ما با با مشکل ترافیک روبرو می کرد.  
سردار امیری جانشین پلیس راهور ناجا
 سردار امیری افزود: موج رفت زائران آسان است زیرا زائران به تدریج می روند اما موج بازگشت بسیا مشکل است زیرا حجم زائران زیاد است و آنها هم دچار هیجان و شتاب زدگی هستند که همین کار را دشوار می کند. او گفت: 40 هکتار را برای پارکینگ در نظر گرفته بودیم که اگر 100 هکتار آماده می شد همین ترافیک نیز ایجاد نمی شدو مشکل برای تردد زائران ایجاد نمی شد. ما در شهر مهران شاهد سکونت محلی ها هستیم و با این شرایط کار ما در این مرز کمی دشوار بود.
 کشاورزیان گفت: بازگشت زوار از چهارشنبه شروع شد که رفته رفته بر تعداد آنها افزوده شد و هرگونه کمبود در تردد ناشی از کمبود ظرفیت حمل و نقل کشور بوده است زیرا پتانسیل ما همین 90 هزار دستگاه اتوبوس بود. او در ادامه تاکید کرد: ما می خواستیم مردم با ماشین شخصی از مهران به سمت مرز حرکت نکنند که در روزهای نخست این امر محقق شد ولی در روزهای پایانی این موضوع از دست ما خارج شد که این امر به دلیل کمبود امکات کشوری بوده است.
وی در ادامه افزود: همین گره های ترافیکی باعث شد تا راندمان کار پایین بیاید، این حجم ترافیکی باعث شد تا زائران اربعین ساعتها در مرز منتظر بمانند که ما هم تلاش کردیم تا برای همین چندساعت معطلی امکانات اسکان را برای آنها در نظر بگیریم اما این معطلی تنها چندساعت بوده است و مثلا چند روز نبوده است.


قشقاوی معاون وزیر خارجه با مفید و موثر خواند ن فعالیتهای وزارت خارجه در امر صدور ویزا برای زائران اربعین گفت: ما در صدور ویزا برای زائران اربعین بسیار موفق عمل کردیم تا جایی که توانستیم در مدت 8 روز برای بیش از یک میلیون زائرا ویزا صادر کنیم که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید زیرا برای نخستین بار عرضه خدمات بیشتر از تقاضا بود و همین امر باعث شد تا ما بعضی از دفاتر صدور ویزا را ببندیم زیرا عملا کاری برای انجام دادن نداشتند.
مروارید با انتقاد از فرهنگ مردم در استفاده نکردن از پارکینگ های تعبیه شده در ایلام گفت: بهتر است روی فرهنگ مردم کار شود زیرا ما برای وسایل نقلیه زوار پارکینگ هایی را در نظر گرفته بودیم ولی عملا زائران اربعین از آن استفاده نکردند، در حقیقت مردم نمی خواستند خودروی خود را 5 تا 6 کیلومتر دورتر از مرزها پارک کنند و عملا علاقمند بودند که  تا خود صفر مرز با ماشین خود بیایند.
استاندار ایلام در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل ما کمبود اتوبوس نبود بلکه مسئله اصلی ساماندهی اتوبوسها بود که عملکرد پلیس در این زمینه بسیار ضعیف بود.
او در ادامه افزود: ما برای سال آینده باید پایانه و پارکینگ بیشتری تعبیه کنیم که این امر بدون بدون تخصیص بودجه غیر ممکن است و در خصوص 4 باند کردن مسیر ایلام به مهران هم این امر تنها با تخصیص بودجه ممکن است در غیر این صورت این 50 کیلیومتر باقی مانده برای سال آینده 4 باند نخواهد شد.
سرهنگ امیری با اشاره به روحیه جهادی همه دست اندرکارهای اربعین امسال گفت: همه در طول اربعین امسال جهادی عمل کردند و در کل مسیرها نیز بر خلال سال گذشته که ناهموار و بدون روشنایی بود امسال ترمیم و اصلاح شد.
او در ادامه افزود: مسیر 11 کیلومتری مهران تا صفر مرزی محل تلاقی 2 بار ترافیکی بود، یکی اتوبوسهای درون مرزی و دیگر اتوبوسهای برون شهری، در حقیقت امسال تناسبی بین اتوبوسها و حجم زیاد زائران نبود.
کشاورز با اشاره به گرانی وسایل نقلیه گفت: بر اساس توافق صورت گرفته قرار بود که زائران برای وسایل نقلیه عمومی مبلغ دو برابری که بپردازند که در نهایت این سیاست عملیاتی شد و زوار حسینی کرایه های دو برابری را پرداخت کردند.
او در ادامه گفت: ما نسبت به حمل و نقل هوایی مسئولیتی نداشته و نداریم و در مقابل هرگونه افزایش قیمت در بلیت هواپیما و نیز تاخیر های احتمالی  پاسخگو نیستیم.
دانلود      

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن