تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812984002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دکتر طالع ماسوله: ورود هر گردشگر در هر منطقه، حداقل برای 3 نفر اشتغال ایجاد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دکتر طالع ماسوله: ورود هر گردشگر در هر منطقه، حداقل برای 3 نفر اشتغال ایجاد می کند استان‌ها > گیلان - سمینار میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور مرتضی طالع ماسوله ،علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری گیلان،ندیمی نماینده مردم شریف لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و با حضور معاونین و دانشجویان این واحد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، دکتر طالع ماسوله با بیان اینکه گردشگری بزرگترین عامل و ناجی اقتصاد کشور می تواند باشدگفت:این صنعت، در یکی دو سال اخیر توانسته، یکی از با ارزش افزوده ‌ترین صنایع کشور محسوب گردد. به همین دلیل نیاز است که در کشور فضاهای کسب و کار متناسب با این تغییرات تغییر کند و با افزایش تقاضاها متناسب باشد. امیدواریم، اقتصاد مبتنی بر گردشگری که متناسب با اقتصاد مقاومتی است، رونق بیشتری بگیرد. رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه گفت:آمار گردشگراني که مي‌آيند آثار فرهنگي اين سرزمين، طبيعت زيباي گیلان بخصوص لاهیجان و ميراث فرهنگي ما را ببينند افزايش خيلي خوبي دارد. يعني در دو ماهة اول امسال نسبت به دو ماهة سال گذشته تقريباً 3 برابر شده است و اين به معني رشد و حرکت بسيار مثبتي در اين زمينه هست که مي‌تواند اشتغال‌هاي فراواني را براي ما در داخل کشور ايجاد کند. اما بايد سرمايه‌گذارها سرمايه‌گذاري بکنند. اتفاقاً سرمايه‌گذاري در زمينة گردشگري، چه براي گردشگران داخلي و چه گردشگران خارجي پرسود خواهد بود. وی بزرگترین ابزار نجات بخش اقتصاد کشورهای در حال توسعه را در قرن بیست و یکم، صنعت گردشگری خواند و گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، توسعه گردشگری بزرگترین ابزار برای رفع این آسیب هاست زیرا ورود هر گردشگر در هر منطقه، بین سه تا چهار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می نماید.
رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه در سال 1965 شمار گردشگران دنیا 25 میلیون نفر بود، گفت: این میزان گردشگر با گذشت 50 سال، به یک میلیارد نفر با درآمد سالانه یک میلیارد و یکصد میلیارد دلار رسیده است.
طالع ماسوله ادامه داد: در حال حاضر، صنعت گردشگری از درآمدهای نفتی، خودروسازی و پتروشیمی که جزو بزرگترین درآمدهای اقتصاد دنیاست، پیشی گرفته است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، لاهیجان را یکی از قطب های گردشگری در کشور دانست که می تواند به یک قطب ملی و بین المللی در حوزه گردشگری تبدیل شود.
این مسئول با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های گردشگری لاهیجان، تحقق این امر را مستلزم برنامه ریزی و بسیج همگانی دانست و بیان داشت: دستگاه های دولتی باید در تحقق این امر به جد مشارکت داشته باشند چراکه گردشگری، موضوعی فرابخشی است.

علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان در ادامه این سمینار گفت: سازمان مي‌تواند با برنامه‌هايي که دارد براي صادرات، معرفي فرهنگ و تمدن ايراني، اسلامي و انقلابي ما و هم براي رونق صنايع دستي، فعال بشود. ارزآوري ما بيشتر خواهد شد. اشتغال افزايش پيدا خواهد کرد و همان فرهنگ و اقتصادي که امسال بايد بيشتر مورد توجه باشد، تحقق پيدا خواهد کرد. اتفاقاً اين سازمان مي‌تواند در زمينة فرهنگ و اقتصاد فعال باشد و در اجراي اقتصاد مقاومتي اين سازمان بايد به وظايف خودش عمل بکند. ان‌شاءالله ما مي‌توانيم در ساية فعاليت اين سازمان و بخش خصوصي شرايط بهتري را براي جذب گردشگر و صادرات بيشتر صنايع دستي و هم براي اشتغال بيشتر جوان‌هاي عزيز فراهم کنيم. علیزاده در پایان اضهار داشت:براي اينکه از همة اين آثار چه مذهبي، چه تاريخي به خوبي استفاده کنيم، دولت برنامه های خوبی دارد؛ هم براي حفظ و مرمت اين آثار و معرفي اين آثار به دنيا که مردم بشناسند و جذب بشوند و هم زمينه براي حضور و ورود گردشگران از لحاظ سياسي (مسائل مربوط به ورود و خروج آنها به کشور) و همچنين سرمايه‌گذاري‌هايي در بخش حمل و نقل و اسکان بايد انجام بگيرد. دولت در اين زمينه مصمم است و اقدامات خوبي شروع شده است. در پایان دکتر مرتضی طالع ماسوله ،علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و مسولین دانشگاه از شرکت چای رفاه دیدن کردند .  

کلید واژه ها: استان گیلان - سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - گردشگری -




یکشنبه 15 آذر 1394 - 14:49:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن