تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتارهای خودسرانه وجهه ایران را مخدوش می کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رفتارهای خودسرانه وجهه ایران را مخدوش می کند
کد خبر: ۵۵۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ - 05 December 2015


سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برهم خوردن مراسم و سخنرانی های مجوز دار، تاکید کرد: رفتارهای خودسرانه و برهم زدن سخنرانی های مجوز دار خلاف قانون و تاکیدات رهبری است.

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص رفتارهای خودسرانه برای بر هم زدن همایش ها و سخنرانی های مجوز دار از سوی وزارت کشور گفت: متاسفانه همیشه  در جامعه از افراط و تفریط ها آسیب دیده ایم و هر زمان که اجازه نداده ایم افراد حرفشان را بزنند، جامعه دچار مشکل شد.

توانایی پاسخ به انتقادات را داریم

نماینده مردم فریدن در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص آزادی بیان، اظهار داشت: ایشان همواره تاکید داشتند که باید اجازه داده شود که گروه های به طور آشکار صحبت های و انتقادهای خود را مطرح کنند چرا که اگر مانع این کار شویم برداشت این خواهد بود که ما توانایی پاسخ به این انتقادها و مسائل نداریم.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام نیز چنین رویه ای باب بود، توضیح داد: در صدر اسلام برخی از خلفا که توانایی پاسخگویی به سوالات و انتقادات را نداشتند مانع برگزاری جلسات می شدند و اگر فردی سوالی مطرح می کرد که خارج از توان پاسخگوی دولت روی کار بود، او را بدعت گذار اعلام می کردند و همین رویه برخورد باعث ایجاد فرق مختلف در اسلام شد.

قانون فصل الخطاب است

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه این منطق درستی نیست که بخواهیم مانع حرف زدن افراد شویم، ادامه داد: این کار در شرایطی که فرد مجوز قانونی دارد، عملی غیرقانونی است. ممانعت از سخنرانی ها و برنامه هایی که از مرجع قانونی مجوز دارد، رفتاری خلاف قانون و تاکید مقام معظم رهبری است.

اسفنانی با بیان اینکه بعد از انقلاب نه امام خمینی(س) و نه مقام معظم رهبری تاکید به رفتاری خلاف قانون نداشتند، افزود: رهبری بارها تاکید داشتند که فصل الخطاب قانون است بنابراین اگر قانون اجازه سخنرانی داده است همه باید به آن احترام بگذاریم و مطابق قانون عمل کنیم.

رفتارهای خودسرانه وجهه ایران را مخدوش می کند

وی با بیان اینکه ممکن است در صدور مجوز ها شبهه وجود داشته باشد، عنوان کرد: اگر برخی این ادعا را داشتند که در صدور مجوز ها اشتباه و خلف قانون صورت گرفته نباید با رفتارهای خودسرانه مانع برگزاری همایش یا سخنرانی شد بلکه باید از راه های قانونی موضوع مجوز را دنبال کرد.

این نماینده اعتقاد دارد که اگر ایران اسلامی می خواهد در جهان نمونه مردم سالاری دینی باشد نباید خلاف قانون در آن صورت گیرد و با رفتارهای خودسرانه به وجهه ایران را در مجامع بین المللی خدشه وارد کرد.

روند قانونی برای صدور مجوزهای غیرقانونی

اسفنانی با ارزیابی عملکرد وزارت کشور در صدور مجوزها برای برنامه های سیاسی گفت: تا کنون اتفاق خاصی مبنی بر اینکه در صدور این مجوز ها رفتاری خلاف قانونی صورت گرفته، رخ نداده است. اما اشتباه اجتناب ناپذیر است و اگر چنین اشتباهی رخ دهد نباید با رفتارهای خود سرانه با آن مقابله کرد بلکه مسیر قانون کاملا روشن و واضح است.

وی در خصوص برخورد با رفتارهای خودسرانه اظهار داشت: وزارت کشور و قوه قضاییه باید با جدیت بیشتری با این افراد برخورد کنند تا شاهد  تکرار مجدد این گونه رفتارهای خودسرانه نباشیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفتار غیر قانونی بر جامعه اثر گذار خواهد بود با توجه به اینکه برگزاری انتخابات را پیش روی داریم چنین اقداماتی قطعا بر انتخابات اثر منفی خواهد داشت.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن