تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820276677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاری غیرمجاز آثار تاریخی در بویراحمد 100 درصد کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حفاری غیرمجاز آثار تاریخی در بویراحمد 100 درصد کاهش یافت
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی این شهرستان در سه ماه گذشته 100 درصد کاهش داشته است.



به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج محمد حسین زاده دلیل این کاهش را نظارت مستمر یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی بویراحمد از آثار تاریخی و باستانی زیر پوشش، سرکشی از انجمن های میراث فرهنگی ذینفع این شهرستان، تعامل و همکاری با فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج مقاومت سپاه و دادستانی شهرستان و ارتباط با ریش سفیدان محلی در روستاها اعلام کرد.

وی افزود: همت و تلاش تمام دستگاه های اجرایی و افرادی که هر کدام به نحوی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و باستانی و میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد همکاری کرده اند قابل تقدیر است.

حسین زاده بیان کرد: بر اساس بند ج ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند 6 ماده سه قانون اساسنامه این سازمان مصوب مجلس شورای اسلامی و در حدود مواد مربوط از قانون راجع به حفظ آثار ملی و با رعایت مقررات در آیین نامه های اجرایی هر اثری که در فهرست آثار ملی ایران و یا استان ها به ثبت رسیده از تاریخ ثبت مورد حفاظت سازمان میراث فرهنگی است.

وی اظهار کرد: هرگونه تخریب و دخل و تصرف آثار تاریخی و باستانی، حفاری غیرمجاز و یا تعرض به این آثار خلاف قوانین و مقررات حاکم بر میراث فرهنگی خواهد بود.

حسین زاده عنوان کرد: سه ماه گذشته در تمام آثار تاریخی و باستانی و میراث فرهنگی تحت حفاظت شهرستان بویراحمد هیچگونه دخل و تصرف و یا حفاری غیرمجاز از سوی افراد سودجو انجام نشده است.

وی ابراز داشت: آمار حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی و میراث فرهنگی در این مدت در شهرستان بویراحمد 100 درصد کاهش را نشان می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود دو هزار و 600 اثر تاریخی است که از این تعداد بیش از 700 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

انتهای پیام/ز




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

8 درصد نرخ سود بانکی تسهیلات سرمایه گذاران گردشگری به صورت یارانه پرداخت می شود
راه اندازی شبكه مردم و مسئولان در انجمن های ميراث فرهنگي
تقویت گردشگری مسئولانه در قم
مراسم سنتی نوش آباددر اختتامیه سوگواره آیین های محرم





۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن