تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804694825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از آزادسازي در 170 مسير تا افزايش سرسام آور قيمت بليت ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۶ب.ظ)
اما و اگرهاي آزاد شدن نرخ بليت هواپيما از آزادسازي در 170 مسير تا افزايش سرسام آور قيمت بليت ها موج - آزادسازي نرخ بليت هواپيما در اجراي بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه از ۹ آذرماه در مورد پروازهاي داخلي و شبکه داخلي به شرکت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شد.
مدت هاست که بحث آزادسازي بليت هواپيما در بين شرکت هاي هواپيمايي مطرح شده است. اما اين موضوع زماني به طور کامل رسميت يافت که هفته گذشته علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي دستورالعمل آزادسازي نرخ بليت هواپيما شبکه پروازي و مسيرهاي حمايتي را به شرکت هاي هواپيمايي ابلاغ کرد.
اين دستورالعمل در راستاي اجراي بند "ب" ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه كشور و با تصويب شوراي عالي هواپيمايي، آزادسازي نرخ بليت و شبكه پروازي با ابلاغ دستورالعمل سازمان هواپيمايي كشوري به مديران عامل شركت‌هاي هواپيمايي داخلي وارد فاز اجرايي شد.
بسياري از مدافعان طرح آزاد شدن قيمت بليت هاي هواپيمايي اصلي ترين دليل خود را افزايش ميزان خدمت رساني و شفافيت در خدمت به مسافران اعلام مي کنند و معتقدند با استفاده از اين طرح مي توان متناسب با شرايط هر مسافر به وي خدمات ارائه کرد.
اما آزادسازي نرخ بليت هاي هواپيماها در کنار افزايش ميزان خدمات به مسافرين مي تواند معايبي نيز داشته باشد.به عنوان مثال از آنجايي برخي از منتقدان اعتقاد دارند که در طرح آزادسازي بليت هواپيما منافع ايرلاين ها بر ميزان رضايت مردم از خدمات پروازي ارجحيت دارد.
عباس آخوندي وزير راه‌وشهرسازي از مهمترين تاثيرات آزادسازي نرخ بليت هواپيماها حرکت شرکت هاي هواپيمايي به سمت پرداخت بدهي هايشان و افزايش سطح سرويس‌ها مي داند.

به گفته آخوندي در حال حاضر آزادسازي نرخ بليت را در ۱۷۰ مسير انجام شده و مسيرهايي که هنوز آزادسازي نرخ‌ها در آن‌ها انجام نشده است مسيرهاي پروازي به مقاصد مناطق کمتر برخوردار هستند که بايد در اين مقطع توجه بيشتري به آن‌ها شود و اين مسيرها همچنان مشمول قيمت‌گذاري هستند.
يکي ديگر از دلايل آزادسازي نرخ بليت از نظر وزير راه و شهرسازي حل موضوع پايين بودن کيفيت خدمات شرکت‌هاي هواپيمايي است.زيرا شرکت هاي هواپيمايي دليل پايين بودن سطح سرويس‌ها را تحميل شدن قيمت بليت به اين شرکت ها اعلام مي کنند و با استفاده از روش آزادسازي قيمت بليت هواپيما تدريج هم سطح سرويس ايرلاين‌ها افزايش مي يابد و هم بدهي آن‌ها پرداخت مي شود و هم اينکه سرمايه‌گذاري جديدي در صنعت هوايي رخ دهد. زيرا بر طبق صحبت هاي وزير راه و شهرسازي اگر در دوره پسابرجام بخواهيم هواپيماي جديد بخريم بايد شرکت‌هاي هواپيمايي بتوانند در يک بازار رقابتي هزينه خريد هواپيما را تأمين مالي کنند.
از سوي ديگر از آنجايي که ناوگان هوايي کشور ما هنوز ناوگان پيري به حساب مي آيد در نتيجه تناسبي بين عرضه و تقاضا در بازار وجود ندارد و در نتيجه آزادسازي قيمت بليت ها نه تنها رقابت چنداني بين شرکت هاي هواپيمايي نمي شود بلکه موجب افزايش غيرقابل کنترل قيمت بليت مي شود که البته بر طبق گزارش هاي رسيده مبني بر سوء استفاده برخي آژانس ها و سايت هاي فروش بليت از فضاي بعد از آزادسازي قيمت ها انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي با چارترکنندگان متخلف برخورد خواهد کرد.
به گفته دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي از آنجايي که از زمان آزادسازي نرخ برخي شرکت هاي هواپيمايي بليت را با قيمت هاي سرسام آوري در اختيار مسافران قرار مي دهند گفت: با وجود اينکه آزادسازي نرخ بليت پروازهاي داخلي از هفته گذشته به شرکت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شده است اما هيچ شرکتي افزايش قيمت را در بليت مسيرهاي داخلي اعمال نکرده است.وي با تاکيد بر اينکه افزايش قيمت‌ بليت طي روزهاي اخير بعد از اجراي آزادسازي ناشي از فعاليت‌ برخي چارترکنندگان است افزود: سازمان هواپيمايي کشوري با چارترکنندگاني که از فضاي بعد از آزادسازي سوء استفاده کردند و بليت برخي مسيرها به ويژه تهران - مشهد را با نرخ‌هاي گران به فروش مي‌رسانند برخورد خواهد کرد.مقصود اسعدي ساماني با اشاره به اينکه آژانس‌ها و سايت‌هاي فروش بليت هواپيما با قيمت‌هاي نامتعارف و گران توسط سازمان هواپيمايي کشوري شناسايي شده‌اند ادامه داد: شرکت‌هاي هواپيمايي تا آخر ماه صفر هيچ گونه تغيير قيمتي را در بليت پرواز تهران - مشهد اعمال نخواهند کرد و بليت اين مسير همچون گذشته با نرخ‌هاي سابق به فروش مي رسد.
آزادسازي نرخ بليت هواپيما در اجراي بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه از روز دوشنبه ۹ آذرماه اجرا شد. بر اساس اين بند از قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بليت هواپيما بايد از انتهاي سال ۹۰ متنوع و از ابتداي سال ۹۲ نيز به طور کامل آزاد مي‌شد اما به دليل نبود شرايط براي اجرا، اين طرح به تعويق افتاد تا اينکه از دوشنبه هفته گذشته دستورالعمل آزادسازي نرخ بليت پروازهاي داخلي و شبکه داخلي به شرکت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شد.
در مرحله نخست اجراي آزادسازي، نرخ بليت هواپيما در ۱۷۰ مسير داخلي آزاد شد و نرخ بليت ۸۷ مسير جزء مسيرهاي حمايتي قرار دارد که همچنان مشمول قيمت‌گذاري است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن