تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820261606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس انرژي آماده پذيرش گاز طبيعي به عنوان يک محصول جديد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۰ب.ظ)
بورس انرژي آماده پذيرش گاز طبيعي به عنوان يک محصول جديد است موج - بورس انرژي ايران با توجه به وجود زيرساخت‌هاي مطلوب، آماده پذيرش گاز طبيعي به عنوان يک محصول جديد است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي حسيني، مدير عامل بورس انرژي ايران، اظهار کرد: اين بورس آماده است تا گاز طبيعي را همانند فرآورده‌هاي نفتي و نيز محصولات پتروشيمي پذيرش کرده و در تالار معاملات فيزيکي و نيز رينگ بين‌الملل معامله کند.
علي حسيني افزود: بر اساس پيش‌بيني‌ها توليد نفت، گاز و محصولات مختلف در بخش‌هاي پايين دستي صنعت نفت در دوران پساتحريم جهش توليد را تجربه خواهند کرد و فرصت مناسب براي پذيرش، عرضه و معامله نفت خام و گاز طبيعي در بورس انرژي مي‌تواند محقق شود و در اين مسير آماده همکاري با وزارت نفت هستيم.
وي با تاکيد بر اين‌که معامله فرآورده‌هاي مختلف نفتي در بورس انرژي مي‌تواند در رونق اقتصادي کشور تأثير بگذارد، گفت: عرضه و معامله فرآورده‌هاي نفتي مي‌تواند خروج از رکود را شتاب بخشد و منافع اقتصادي مطلوبي را براي کشورمان به همراه داشته باشد و با توجه به کارکردهاي بورس و شفافيت در معامله‌ها، اقتصاد ايران مي‌تواند در راه پويايي خود با شتاب بيشتري حرکت کند.
حسيني تصريح کرد: بورس انرژي ايران آمادگي دارد با همکاري وزارت نفت انواع فرآورده‌هاي نفتي را براساس روش‌هاي متنوع عرضه کند و تجربه موفق عرضه نفت کوره صادراتي و گازوئيل در رينگ بين‌الملل و نيز عرضه اوراق موازي سلف استاندارد نفت کوره سبب شد تا تحولي نوين را در فروش فرآورده‌هاي نفتي شاهد باشيم و اين دستاورد با حمايت‌هاي بيژن زنگنه وزير نفت محقق شد و خوشبختانه ديدگاه مثبت ايشان به بورس انرژي چشم‌انداز مثبتي را براي آينده اين بورس ترسيم کرده است.
وي ادامه داد: روند معامله ميعانات گازي همگام با ديگر فرآورده‌ها رشد خوبي را تجربه مي‌کند و در آينده نزديک جهش خوبي را در عرضه و فروش اين محصول شاهد خواهيم بود.
مديرعامل بورس انرژي با بيان اين‌که خوشبختانه بورس انرژي به ميزباني مطمئن براي معامله انواع فرآورده‌هاي نفتي بدل شده است، گفت: همکاري و تعامل خوبي با مجموعه شرکت‌هاي تابعه وزارت نفت در بخش‌هاي مختلف وجود دارد که با توجه به تاکيد وزير نفت، به‌زودي محصولات و فرآورده‌هاي جديد در بورس انرژي ايران عرضه خواهد شد.
در ماده ۱۳ قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور آمده است: همه پالايشگاه‌هاي کشور مشروط به پرداخت و تسويه وجوه نفت خام و ميعانات گازي خريداري شده تحويلي به قيمت هر بشکه ۹۵درصد تحويل روي کشتي (فوب) خليج‌فارس و به صورت نقدي يا اعتبار اسنادي يک‌ماهه به شرکت دولتي ذي‌ربط تابعه وزارت نفت، مجازند فرآورده‌هاي نفتي مازاد بر نياز داخلي را راسا صادر کنند و دولت مکلف است سالانه سهم صندوق توسعه ملي را پرداخت کند.
تبصره ۱- استفاده از سازوکارهاي بورس انرژي در خريدوفروش نفت خام و ميعانات گازي و فرآورده‌هاي نفتي و انرژي برق در اولويت قرار دارد.
تبصره ۲- شرکت دولتي ذي‌ربط تابعه وزارت نفت مجاز است قيمت پايه نفت خام و ميعانات گازي عرضه شده در بورس را:
۱- تا دو درصد کمتر از ۹۵ درصد تحويل روي کشتي (فوب) خليج‌فارس تعيين کند.
۲- تا سه درصد کمتر از بند (۱) براي توسعه پالايشگاه‌هاي موجود يا احداث پالايشگاه‌هاي جديد تا ده سال پس از بهره‌برداري، تعيين کند.
تبصره ۳- به وزارت نفت و ديگر دستگاه‌ها اجازه داده مي‌شود براي تشويق کشتي‌هاي خارجي به سوخت‌گيري و تأمين ديگر نيازهاي خود در بنادر ايران از ابزارهاي تشويقي و قيمت‌هاي ترجيحي نسبت به ديگر رقيبان در تأمين سوخت و ديگر نيازها استفاده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن