تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804237198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران آماده سبقت از قطر در توليد گاز از هفت فاز جديد پارس جنوبي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۵ب.ظ)
ايران آماده سبقت از قطر در توليد گاز از هفت فاز جديد پارس جنوبي مي‌شود موج - معاون وزير نفت و مدير عامل شرکت ملي نفت ايران گفت: امسال با توليد گاز از هفت فاز جديد پارس جنوبي و افزايش 100 ميليون مترمکعبي آن، ايران آماده سبقت از قطر در توليد گاز از اين ميدان مشترک مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شرکت نفت و گاز پارس، رکن‌الدين جوادي در تشريح برنامه‌هاي جديد افزايش ظرفيت توليد گاز ايران از ميدان مشترک پارس جنوبي، افزود: تا پيش از پايان سال جاري طرح توسعه فاز 15، 16 و 17 پارس جنوبي به طور رسمي افتتاح خواهد شد.
معاون وزير نفت با اشاره به افزايش توليد گاز فاز 15 و 16 پارس جنوبي تا سقف 50 ميليون مترمکعب در روز، اضافه کرد: علاوه بر اين، پيش‌بيني مي‌شود امسال توليد گاز از طرح توسعه فاز 19، 20 و 21 اين ميدان مشترک گازي آغاز شود.
مدير عامل شرکت ملي نفت ايران ادامه داد: هم اکنون به طور متوسط روزانه 10 ميليون مترمکعب گاز از چاه‌هاي دريايي فاز 15 و 16 پارس جنوبي برداشت و پس از فراورش در پالايشگاه ساحلي به شبکه خطوط لوله تحويل مي‌شود.
وي بيان کرد: ظرفيت توليد گاز از اين فاز مشترک تا چند روز آينده به 15 ميليون مترمکعب و در نهايت تا سقف 50 ميليون مترمکعب خواهد رسيد.
جوادي يادآور شد: در سال جاري مشابه سال گذشته حدود 100 ميليون مترمکعب به ظرفيت توليد روزانه گاز ايران افزوده خواهد شد که بخش عمده‌اي از اين افزايش توليد از محل راه‌اندازي فازهاي جديد پارس جنوبي محقق مي‌شود.
وي با بيان اينکه در کنار افزايش توليد گاز، ظرفيت توليد روزانه ميعانات گازي ايران نيز امسال با افزايش قابل توجهي همراه خواهد شد، اظهار کرد: به ازاي هر فاز استاندارد حدود 25 ميليون مترمکعب گاز شيرين و حدود 37 هزار بشکه در روز ميعانات گازي توليد خواهد شد.
جوادي ادامه داد: با توجه به توليد حدود 500 هزار تن گاز مايع و 500 هزار تن اتان با راه‌اندازي هر فاز استاندارد در پارس جنوبي، با بهره‌برداري از طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبي سالانه بيش از يک ميليون تن گاز مايع و يک ميليون تن اتان به منظور تأمين خوراک صنايع پتروشيمي توليد و عرضه مي‌شود.
معاون وزير نفت از توليد روزانه 300 تا 400 تن گوگرد به ازاي هر فاز پارس جنوبي خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان فعاليت دولت يازدهم، توسعه تمامي فازهاي پارس جنوبي به استثناي فاز 14 اين ميدان مشترک تکميل شود.
مدير عامل شرکت ملي نفت گفت: توليد کنوني از فازهاي پارس جنوبي معادل 400 ميليون مترمکعب گاز ترش، هشت ميليون تن اتان، هشت ميليون تن LPG است که بخشي در پتروشيمي مصرف مي‌شود، که در پايان توسعه پارس جنوبي بيش از 10 ميليون تن اتان و 10 ميليون تن گاز مايع از اين ميدان مشترک توليد و عرضه خواهد شد.
وي درباره اين که آيا تا پايان فعاليت دولت يازدهم ايران در توسعه و توليد گاز پارس جنوبي از شريک قطري جلو خواهد افتاد؟ توضيح داد: براساس 28 فازي (24 فاز اسمي) که براي توسعه اين ميدان مشترک تعريف شده (با احتساب فاز 19 که دو فازي است و فاز 12 که سه فازي است) در نهايت حدود 720 تا 730 ميليون مترمکعب در روز در پارس جنوبي گاز شيرين توليد خواهيم کرد.
جوادي با بيان اينکه به طور قطع با اين ميزان توليد گاز ايران از قطر در برداشت و پالايش روزانه گاز جلو مي‌افتد، اضافه کرد: بخشي از گاز توليدي به منظور تأمين نيازهاي داخلي و بخش قابل توجهي از مسير خط لوله و يا طرح‌هاي LNG به بازارهاي منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي صادر خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن