تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بيش از 200 هزار زائر حسيني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۹ب.ظ)
رئيس اورژانس کشور اعلام کرد: ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بيش از 200 هزار زائر حسيني موج - رئيس اورژانس کشور با بيان اينکه وزارت بهداشت تمهيدات لازم بهداشتي و درماني را براي حدود 1 ميليون و 500 هزار نفر از زائران امام حسين (ع) در ايام اربعين حسيني انديشيده بود، گفت: تا کنون در بخش مراقبت‌هاي بهداشتي و درمان‌هاي سرپايي مشکلي نداشته‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، امين صابري نيا با اشاره به ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بيش از 200 هزار زائر امام حسين (ع)، گفت: در اين ايام، حدود 200 مأموريت به منظور انتقال بيماران به بيمارستان ها انجام گرفته است.
رئيس اورژانس کشور موج بازگشت زائران از عراق به ايران را بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: زائران در طول 10 روز از کشور خارج مي‌شوند اما در طول 3 روز به کشور باز مي‌گردند و لازم است تا مديريت دقيقي بر راه ها انجام شود و در صورتي که مديريت راه ها و انتقال بيماران، به طور دقيق انجام نشود، به سلامتي مردم آسيب مي‌رسد.
صابري نيا ادامه داد: با توجه به گستردگي چنين بازگشتي به کشور ضروري است برنامه ريزي منسجم تري براي سال‌هاي آينده داشته باشيم به صورتي که يا زمان برگشت را به صورت زمان بندي تعريف کنيم و يا مسيرها را طوري تعريف کنيم که شاهد ترافيک نباشيم.
وي گفت: تعداد مراجعات به اورژانس در نقاط مرزي بالا بود اما با توجه به رويکرد ما، سعي کرديم انتقال بيماران به بيمارستان ها منطقي و با برنامه صورت گيرد.
صابري نيا افزود: به دليل ترافيک سنگيني که در محور مهران-ايلام وجود داشت، امکان انتقال زميني ميسر نبود که از اورژانس هوايي و همچنين بالگردهاي سازمان هلال احمر استفاده شد.
رئيس اورژانس کشور گفت: متاسفانه در اين ايام، شاهد چندين حادثه ترافيکي در نقاط مرزي بوديم که برخي از آن‌ها به دليل استفاده از خودروهايي بود که ويژه انتقال مسافران نبود ضمن اينکه در حوادث ترافيکي نيز تمام بيماران را به مراکز بهداشتي و درماني انتقال داديم.
وي همچنين به هماهنگي و همکاري سازمان هلال احمر عراق با اورژانس کشور اشاره کرد و گفت: چندين حادثه ترافيکي براي زائران ايراني در خاک عراق رخ داد که مصدومين پس از ارائه خدمات مراقبتي در بيمارستان‌هاي اين کشور، از طريق اتوبوس آمبولانس به مراکز بهداشتي و درماني ايران منتقل شدند.
صابري نيا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حادثه رخ داده براي ميني بوس زائران کربلا در جاده هراز خاطر نشان کرد: متاسفانه بي توجهي و عدم دقت در رانندگي باعث شد اين خودرو در دره سقوط کند و تعدادي از زائران آسيب ببينند و جان خود را از دست دهند.
رئيس اورژانس کشور يادآور شد: با توجه به سردي هوا و بارندگي ها، ممکن است علايم سرماخوردگي در بين افراد آسيب پذير سالمندان و کودکان، شيوع پيدا کند که ضروري است مراقبت‌هاي ويژه براي اين افراد صورت گيرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: تا کنون هيچ موردي از وبا در زائران ورودي به کشور، گزارش نشده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن