تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814681900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرا و طراحي سامانه پايش تردد شناورها در بندر امام خميني(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۳ق.ظ)
براي نخستين بار در بنادر کشور انجام گرفت: اجرا و طراحي سامانه پايش تردد شناورها در بندر امام خميني(ره) موج-خوزستان- مديرکل بنادر و دريانوردي استان از اجرا و طراحي شدن سامانه پايش تردد شناورها در بندر امام خميني(ره) براي نخستين بار در کشور خبرداد.
به گزارش خبرگزاري موج از خوزستان، با تلاش و همت کارشناسان امور دريايي اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان، سامانه مکانيزه پايش تردد شناورها به منظور مديريت بهينه عبور و مرور کشتي ها و ارتقاي کيفيت خدمات راهنمايي به آنها، براي نخستين بار در بنادر کشور تهيه، نصب و راه اندازي شد.
مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان و مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) با اشاره به حجم قابل ملاحظه عمليات دريايي، تنوع و ابعاد شناورهاي تردد کننده در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره)، بيان داشت: به منظور ارائه خدمات راهنمايي مطلوب به کشتي هاي ورودي و خروجي، همواره کنترل و نحوه ي تخصيص راهنما متناسب با نوع و ابعاد شناورها، يکي از دغدغه هاي مديران و برنامه ريزان عمليات راهنمايي بوده است لذا به منظور تقويت اشراف مستمر مديران و مسوولان نظارت بر وضعيت کشتي هاي مستقر در لنگرگاه ها و متردد در کانال خورموسي، طراحي و بهره گيري از سامانه پايشي براي مديريت بهينه ي فرآيند و ارائه خدمات مطلوب تر ضرورت داشت.
عبداللهي اطلاع رساني بهتر روند انجام عمليات دريايي و تردد شناورها در طول کانال و کنار اسکله ها به مراجع ذي صلاح را يکي از اهم اهداف به کارگيري اين سامانه برشمرده و افزود: اين سامانه به مثابه يک ابزار تصميم ساز جهت مديران مي تواند ضمن جلوگيري از به روز خطاي انساني در لحاظ کردن مقررات مربوطه در سيستم و فراهم آوري امکان برنامه ريزي عمليات راهنمايي و جلوگيري از تأثير ملاحظات شخصي، از تکرار ثبت اطلاعات ترافيک دريايي در محل هاي مختلف (برج کنترل- ايستگاه راهنمايي-دفتر برنامه ريزي) نيز پيشگيري نموده و آن اطلاعات را متمرکز کند.
مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) همچنين اطمينان از تخصيص راهنماي متناسب با ابعاد و مشخصات شناور براساس شايستگي و گواهينامه وي به عنوان ابزار نظارتي را از ديگر مزيت هاي بهره گيري از اين سامانه عنوان کرد.
مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان تصريح کرد: با راه اندازي اين سيستم ضمن حذف فرايندهايي که به طور دستي و فيزيکي انجام مي شد، سرعت تبادل اطلاعات مربوط به اين حوزه ارتقا يافته و امکان نمايش اطلاعات در فرمت هاي متعدد همراه امکان قابليت درج و ويرايش اطلاعات مورد نياز فراهم مي شود.
وي در ادامه افزود: با بارگذاري اطلاعات بر روي يک IP VALID امکان دسترسي به جدول زمان بندي ترافيک کشتي ها(SCHEDULE) بر روي گوشي هاي تلفن همراه از طريق اينترنت فراهم مي شود. اين قابليت براي شرکت هاي کشتيراني به منظور اطلاع از وضعيت شناورهاي متردد در مجتمع بندري امام خميني(ره)بسيار مفيد خواهد بود.
عبداللهي همچنين برخورداري از سيستم هشدار(TIME OVER) براي شناورهاي مستقر در لنگرگاه داخلي و دارا بودن محيط گرافيکي کاربر پسند به منظور سهولت بهره گيري از امکانات و ابزارهاي موجود را از جمله ويژگي هاي اين سامانه مديريتي برشمرد.
ايشان در ادامه اظهار اميدواري کرد به لحاظ مزاياي فني و عملياتي، سامانه ي مذکور در آينده نزديک در ساير بنادر کشور نيز نصب و مورد بهره برداري قرار گيرد.
يادآور مي شود منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) از طريق آبراه خورموسي به طول 42 مايل دريايي (حـــدود 78 کيلومتر) به شمال غربي خليج فارس و آب هاي آزاد متصل مي شود و سالانه پذيراي بيش از 1500 فروند کشتي پهن پيکر اقيانوس پيما است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن