تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812490992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبار ساخت 3 پروژه ريلي از محل تسهيلات صندوق توسعه ملي تأمين مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۰ق.ظ)
اعتبار ساخت 3 پروژه ريلي از محل تسهيلات صندوق توسعه ملي تأمين مي‌شود موج - مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور گفت: پروژه‌هاي راه‌آهن قزوين ـ رشت ـ انزلي ـ آستارا، راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز و راه‌آهن جوين ـ اسفراين ـشيروان ـ چناران از محل تسهيلات صندوق توسعه ملي تأمين مالي مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي نورزاد درباره انتقال برخي پروژه‌هاي ريلي از شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور به شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: ما هيچ طرحي را به راه‌آهن واگذار نکرده‌ايم و صحبت‌هايي که در اين زمينه مطرح شد، مربوط به طرح‌هايي است که ساخت آن‌ها به پايان رسيده‌اند که براي بهره‌برداري به شرکت راه‌آهن منتقل شده‌اند. در واقع طرح‌هايي چون «راه‌آهن بم ـ زاهدان» و «راه‌آهن اينچه‌برون» که در مرحله بهره‌برداري قرار دارند و ديگر کاري براي پايان آن‌ها نداشته‌ايم به شرکت راه‌آهن واگذار شده‌اند.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به تأکيدات آخوندي مبني بر عدم خروج هيچ پروژه زيربنايي حمل‌ونقل از شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور، افزود: طرح‌هايي که به بهره‌برداري مي‌رسند اگر در بخش جاده، آزادراه و بزرگراه باشند، تحويل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و اگر در بخش راه‌آهن باشند، تحويل شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران مي‌شوند.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص راهکارهاي اجرايي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور براي تسريع در ساخت و پايان پروژه‌هاي زيربنايي جاده و راه‌آهن گفت: ما تمهيداتي انديشيده‌ايم که با استفاده از برخي مواد قانوني همچون بند «واو» تبصره «۵» قانون بودجه سال ۹۴ مبني بر استفاده بخش خصوصي از تسهيلات صندوق توسعه ملي، ماده ۵۶ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت يا قانون مشارکت در ساخت آزادراه‌ها بتوانيم با حداکثر توان‌بخش خصوصي، به ساخت و تکميل پروژه‌ها سرعت بيشتري ببخشيم.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور درباره آن دسته از پروژه‌هاي در دست ساخت از سوي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور که قرار است از بند «واو» تبصره «۵» قانون بودجه سال ۹۴ استفاده کنند، خاطرنشان کرد: پروژه‌هاي راه‌آهن قزوين ـ رشت ـ انزلي ـ آستارا، راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ اهواز و راه‌آهن جوين ـ اسفراين ـ شيروان ـ چناران پروژه‌هايي هستند که از اين محل تأمين مالي مي‌شوند.
به موجب بند «و» تبصره «۵» قانون بودجه سال ۹۴، به صندوق توسعه ملي در سال ۱۳۹۴ اجازه داده مي‌شود تا نسبت به اعطاي تسهيلات ارزي به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي يا تعاوني براي طرح‌هاي توسعه‌اي شقوق مختلف حمل‌ونقل بدون انتقال مالکيت و با معرفي وزارت راه و شهرسازي و تضمين سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه و ذي‌ربط اين وزارتخانه در قبال اخذ حق دسترسي تا استهلاک اصل سرمايه و سود آن از استفاده‌کنندگان اقدام نمايد.
در ماده ۵۶ قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب نيز آمده است: به منظور تسريع در عمليات اجرايي طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي ملي به دستگاه‌هاي اجرايي طرح‌هاي مندرج در پيوست شماره (۱) قوانين بودجه سنواتي و طرح‌هاي ملي استاني شده، اجازه داده مي‌شود با رعايت اهداف قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، پس از تأييد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور نسبت به انعقاد قرارداد تسهيلات مالي با تأمين‌کنندگان منابع مالي مشتمل بر پيمانکار و يا سازنده طرح، اشخاص حقوقي ايران، بانک‌ها و ساير مؤسسات اعتباري مالي و پولي، اشخاص حقيقي با رعايت سقف تسهيلات تکليفي و سهم دولت از اين سقف براي پروژه‌هاي شروع نشده طرح‌هاي مندرج در پيوست شماره (۱) قوانين بودجه سنواتي و طرح‌هاي ملي استاني شده با استفاده از منابع داخلي ارزي و ريالي، در قالب عقود اسلامي مندرج در قانون عمليات بانکي بدون ربا مصوب ۸ شهريور ۱۳۶۲ اقدام نمايند.
آيين‌نامه اجرايي اين ماده مشتمل بر نحوه تضمين بازپرداخت اصل و سود اين تسهيلات بنا به پيشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادي و دارايي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد. سقف قراردادهاي موضوع اين بند حداکثر تا ۱۰ درصد درآمد عمومي دولت پيش‌بيني شده در بودجه سنواتي خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن