تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815558729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مغناطیس حسینی(ع) و و خاطرات فراموش نشدنی اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:شیعه آنلاین: پیرمردی از دور قدم زنان به سمتمان می آمد، لباس خادمی امام رضا(ع) را به تن دارد، نزدیک تر که می شود مرد عربی که در وسط پیاده رو نشسته است او را از حرکت باز می دارد و اصرار می کند تا کفش هایش را واکس بزند.
به گزارش شیعه آنلاین ، مغناطیس اربعین همه را به سمت حسین بن علی(ع) جذب و مسیرهای پیاده روی همچون رودی خروشان انسان های دلداده و عاشق را به اقیانوس بی کران کربلا متصل می کرد.
بسیاری در مسیر پیاده روی با پای پیاده حرکت می کردند و بسیاری هم پرچم های یا حسین(ع) را بر دوش داشتند و خیلی ها هم سربند های «هیهات من الذله» را به پیشانی بسته بودند.
عراقی ها با ۱۷ هزار موکبی که در مسیر ۸۳ کیلومتر نجف تا کربلا دایر کرده بودند از زائران میلیونی سیدالشهدا(ع) پذیرایی می کردند و برای خدمت به زوار اباعبدالله از هم سبقت می گرفتند و کسانی هم که بضاعت مالی چندانی برای پذیرایی نداشتند در مسیر راه زائران می نشستند و کفش های خاکی آنان را واکس می زدند و یا بدن های خسته مسافران کربلا را ماساژ می دادند تا اندکی خستگی راه از تنشان بیرون رود.
موکب نشینی های بین روز و آخر شب، برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی، زیارت عاشورا خواندن های دسته جمعی در مسیر پیاده روی، صدای مداحی هایی که از بلندگو های موکب ها به گوش می رسید، فلافل های داغ عراقی ها و انواع غذاهای عراقی و ایرانی که در مسیر پیاده روی توزیع می شد، عشق و ... [ مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری تحلیلی شیعه آنلاین ]

جمعه ، ۱۳آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شیعه آنلاین]
[مشاهده در: www.shia-online.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن