تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820773816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارایی کدام‌مسئولان بررسی می‌شود؟+جدول


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
مجلس دارایی کدام‌مسئولان بررسی می‌شود؟+جدول

رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولین؛
دارایی کدام‌مسئولان بررسی می‌شود؟+جدول
پس از آنکه شورای نگهبان قانون «رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولین» را تایید کرد، رئیس مجلس دیروز این قانون را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.



به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"،  قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان که مدتی است در مجلس در جریان بود، نهایی شد و اکنون روحانی فرصت دارد در مدت پنج روز قانون این مساله را تأیید کرده و به مجری قانون ابلاغ کند.   بر اساس این قانون پس از این مقاماتی که بر اساس این قانون تعیین شده‌اند باید در ابتدا و انتهای دوره مسوولیت خود، لیست دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان را به رئیس قوه قضاییه گزارش دهند. ماده 4 این قانون می‌گوید کلیه اموال غیر منقول و حقوق دارای ارزش مالی، مطالبات و دیون، سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار، موجودی حساب‌های مختلف در بانک‌ها، مؤسسات مالی اعتباری و نظایر آنها و هرگونه منبع درآمدی مستمر باید در قالب خوداظهاری به اطلاع رئیس قوه مجریه برسد.   اقتصاد نیوز: نکته دیگری که در ماده 5 این قانون آمده این است که افرادی که مسئولیت تهیه، ثبت، ضبط و حفظ فهرست دارایی‌های افراد مشمول یا اسناد و اطلاعات مرتبط با آن را دارند، اگر عالماً عامداً مرتکب افشا یا انتشار مندرجات این اسناد شوند و یا خارج از حدود وظایف اداری در اختیار دیگران قرار دهند یا به هر نحوی دیگران را از مفاد آنها مطلع سازند، به یکی از مجازات‌های درجه 6 مقرر در ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 محکوم خواهند شد.   اما چه افرادی باید لیست دارایی‌های خود را اعلام کنند؟  





۱۳/۰۹/۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن