تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه موقت سبزوار: حماسه بزرگ اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه موقت سبزوار:
حماسه بزرگ اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان جهان است
امام جمعه موقت سبزوار با بیان اینکه در روز اربعین حسینی بالغ بر 20 میلیون عزادار حضور می‌یابند، گفت: حماسه بزرگ اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان جهان است.

خبرگزاری فارس: حماسه بزرگ اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان جهان است



به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌‌الاسلام صادق ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سبزوار با بیان اینکه برخوردهای سلبی آحاد مردم در جامعه اسلامی نتیجه اهمیت ندادن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: این دو فریضه الهی اعمال واجبی است که هیچ قضایی ندارد که نخستین گام در اجرای این احکام الهی تبیین صحیح این واجب الهی است و قطعا هر مسلمانی نیز موظف به تغییر رفتار محیط پیرامون خود است تا در معضلات اجتماعی جامعه اسلامی کمتر دچار انحرافات اخلاقی شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسلمانان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به افرادی یا نهادی خاص می‌دانند، افزود: تمام متولیان فرهنگی از جمله اساتید دانشگاه‌ها و روحانیون ملزم هستند شیوه‌های درست و منطقی امر به معروف را برای افراد جامعه تببین کنند و جامعه اسلامی نیز زمانی به اوج امنیت می‌رسد که همه وظایف و نقش‌های دینی خود را به خوبی انجام دهند.
ابراهیمی با بیان اینکه تقویت روحیه مذهبی و مستحکم ساختن باورهای اعتقادی می‌تواند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد، خاطرنشان کرد: برخی مسائل اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و سرقت در حال رشد و افرایش ناباورانه است که باید با تامین امنیت و افرایش آرامش روحی و اعتقادی افراد جامعه با نگاهی مقدس و عبادت گونه از فراگیر شدن آن به نحوه مطلوبی جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب، عظمت ایران اسلامی را به جهانیان ثابت کرد، یادآور شد: این دیدار صمیمانه حامل پیام‌های بسیار زیادی به دشمنان اسلام و انقلاب بود که بعد از این دیدار آمریکا و متحدانش با هدف قرار دادن هواپیمای روسی توسط ترکیه خشم و ناراحتی خود را ابراز کردند.
امام جمعه موقت سبزوار اضافه کرد: ملاقات رئیس‌جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب که تمام رسانه‌های جهان را به حیرت فرو برد حاکی از دو پیام بود که از یک سو کامل کننده قدرت ایران در منطقه و از سوی دیگر شکل‌گیری نظم جدید است که تا هم‌اکنون تمام معادلات مخوف کشورهای غربی و مستکبر جهانی را برهم ریخته است.
وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری نخستین لاله‌های نهضت عاشورایی و جوشش‌های محبت بی انتهای حسینی در اربعین حسینی شکوفا شده است، بیان کرد: موج عظیم پیاده‌روی مسلمانان زن و مرد به سوی کربلا دوباره حماسه‌ عاشورایی را برای مردم جهان زنده کرده و حماسه بزرگ اربعین حسینی نماد اقتدار مسلمانان جهان است.
امام جمعه موقت سبزوار با بیان اینکه امسال نیز حماسه‌سازان اربعین با حضور خود در کربلا هراسی بی‌بدیل در جان دشمنان اسلام انداخته است، تصریح کرد: این حماسه 20 میلیونی مسلمانان نشان‌دهنده این است که وحدت و یگانگی مسلمان جهان در مرزهای جغرافیایی خلاصه نمی‌شود.
انتهای پیام/3138

http://fna.ir/7WZV3E





94/09/13 - 15:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن