تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820821671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیحات اوباما درباره ماموریت ۲۰۰ تفنگدار امریکایی در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توضیحات اوباما درباره ماموریت ۲۰۰ تفنگدار امریکایی در عراق


رئیس جمهور امریکا تلاش کرد اعزام صدها تفنگدار به عراق را حضور نظامی در این کشور نخواند، اما شواهد نشان می دهد که قرار است این ۲۰۰ نفر ارتشی از نیروهای بومی برای امریکا بسازند تا در مقابل دولت و شیعیان عراق بجنگد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اعزام 200 نیروی ویژه امریکایی به عراق، همزمان با تحریک و تصمیم انگلیس، فرانسه و آلمان برای افزایش دخالت نظامی در سوریه و عراق و افشای طرح استقرار نیروهای ترکیه ای در شمال عراق، باعث ایجاد تنش های جدیدی در منطقه شده است. پس از تائید خبر اعزام صدها نیروی جدید نظامی امریکایی به عراق که خشم و نارضایتی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق را به همراه داشت، باراک اوباما تاکید کرد به هیچ وجه قصد ندارد دخالت نظامی در عراق را همانند آنچه در سال 2003 رخ داد، تکرار کند.

امریکا اخیرا 200 تفنگدار از نیروهای ویژه خود را به عراق اعزام و اعلام کرده که این اقدام بر اساس توافق های قبلی با مقامات عراقی بوده، اما نخست وزیر عراق با رد این ادعا تاکید کرد که عراق، دولت مرکزی و مستقل دارد و امریکا برای دخالت نظامی در این کشور باید از بغداد اجازه بگیرد.

العبادی اعزام نیروهای ویژه امریکایی به کشورش را اقدامی خصمانه توصیف کرده است. * بیانیه اوباما درباره علت اعزام نیروهای ویژه به عراق

از سوی دیگر عموم مردم امریکا با اعزام سربازان به عراق یا سوریه مخالفند و اوباما در واکنش به این مخالفت ها بیانیه ای صادر کرد تا بر وعده های خود مبنی بر پرهیز از جنگ طلبی تاکید کند.

در بیانیه مطبوعاتی رئیس جمهور امریکا تاکید شده که در حال حاضر هیچ برنامه ریزی و طرحی برای مداخله نظامی گسترده در عراق و یا سوریه وجود ندارد و رئیس جمهور قصد ندارد سربازان امریکایی را راهی بیابان کند.
اوباما تصریح کرد: من بار دیگر به طور واضح می گویم که ما مقابله با داعش را با تداوم فشار و محدود سازی آنها تا نابودی کامل ادامه می دهیم.

در بیانیه اوباما تاکید شده است که داعش، به هیچ وجه یک خطر حتمی برای امریکا نیست. * خشم نخست وزیر عراق از حضور نیروهای بیگانه

با وجود این، حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور بیانیه ای بار دیگر تاکید کرد که عراق نیازی به حضور نیروهای زمینی دیگر کشورها ندارد.

عبادی تصریح کرد: نیروهای ویژه و ضد تروریسم عراق توانایی و تجربه کافی در مبارزه با داعش را دارند و پیروزی های آنها در مناطق مختلف این واقعیت را بخوبی نشان داده است.

نخست وزیر عراق افزود: نیروهای عراقی همچنان با موفقیت در حال مقابله با تروریست ها هستند و سایر مناطق اشغال شده را هم پاکسازی خواهند کرد.

در این بیانیه اضافه شده که دولت عراق با عملیات نظامی و یا اعزام نیروهای قدرت های خارجی در هر نقطه از کشور مخالف است و خواهان هماهنگی و احترام کامل قدرت ها به مقررات بین المللی است.

العبادی تصریح کرد که دولت عراق آماده دریافت هرگونه مشاوره و کمک مستشاری با هماهنگی های قبلی است.
  * توضیحات پنتاگون درباره ماموریت نیروهای ویژه اشتون کارتر، وزیر جنگ امریکا نیز در توجیه علت اعزام نیروهای ویژه به عراق گفت: این افرادی که به نیروهای ما در عراق افزوده شده اند، قادر خواهند بود در عملیات مختلف، از جمله شناسایی، زمان بندی، طراحی و اجرای حملات نیروهای هوایی ائتلاف کمک کنند.

کارتر افزود: همچنین این سربازان در ماموریت های نجات گروگان ها یا جمع آوری اطلاعات به ما کمک می کنند.
اعزام 200 تفنگدار امریکایی به عراق

  * نیروهایی برای عملیات کوچک! سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ائتلاف امریکایی نیز گفت: در مبارزه با تروریست ها، عملکردهای متفاوتی وجود دارد و به عملیات مختلفی نیاز داریم. این نیروها که حدود 200 نفرند قرار است در مناطقی که تحت پوشش حملات هوایی قرار دارند، به جمع آوری اطلاعات بپردازند و یا اینکه در صورت لزوم، عملیات کوچکی را نیز انجام دهند.
  * ادعای جان کری: نیازی به اجازه جدید عراق نداریم در شرایطی که نخست وزیر عراق بر لزوم احترام گذاشتن امریکا به حاکمیت دولت عراق و پرهیز از هرگونه دخالت نظامی در عراق، بدون هماهنگی با مقامات این کشور تاکید کرده، جان کری وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که دولت عراق از طرح استقرار نیروهای امریکایی اطلاع داشته و این اقدام با هماهنگی آنها انجام شده است.

جان کری تصریح کرد: عراق و امریکا توافقنامه هایی درباره همکاری های نظامی دارند و این اقدام نیز بر اساس آن توافقنامه ها صورت گرفته است.
  * ماموریت نیروهای ویژه از دید حاضران در جبهه کارشناسان نظامی عراقی می گویند تفنگداران جدید امریکایی، همانند یگان هایی که قبلا به عراق اعزام شده اند، به هیچ وجه قصد مبارزه با داعش را ندارند و مهمترین هدف آنها تقویت عشایر و گروه های محلی مخالف دولت عراق است.
این نیروها با بالگرد به مناطق مختلف عراق رفته و عشیره های سنی را تحریک به تشکیل نیروی نظامی و مقابله با دولت می کنند. آنها با تماس مستقیم با سران و بزرگان عشیره ها، آنها را از افزایش قدرت شیعیان می ترسانند و پس از جویا شدن نیازهای آنها، برایشان اسلحه و مهمات می فرستند و حتی آموزش نظامی آنها را بر عهده می گیرند.
پس از تشکیل این یگان های نظامی چریکی، افسران امریکایی با برقراری شبکه ای میان آنها، صاحب یک ارتش ویژه از جوانان عراقی می شوند و قرار است این نیروی رزمی، جبهه جدیدی علیه دولت عراق و شیعیان ایجاد کند.
ضمن اینکه ترور افراد بانفوذ عراقی، به ویژه شیوخ و سران عشیره هایی که مایل به جنگیدن برای امریکا نیستند و با تطمیع و تحریک، فریب نمی خورند، از دیگر ماموریت های این نیروهای جدید امریکایی است.

آنها نه تنها با داعش مبارزه نمی کنند، بلکه در موارد متعددی با ارائه اطلاعات و در اختیار گذاشتن امکانات ماهواره ای و تصاویر پهپادها، تروریست هایی را که در محاصره بوده و یا در آستانه نابودی قرار داشتند، از چنگ نیروهای شیعه نجات داده اند.

* امریکا دست روی دست نگذاشته و در تقسیم عراق جدی است
آموزش تروریست ها
اعزام این یگان ویژه امریکایی به عراق نشان می دهد که امریکا باوجود ناکامی های متعدد در غلبه بر کشورهای منطقه، دست روی دست نگذاشته و بطور جدی طرح موسوم به "جو بایدن" را دنبال می کند. چنانچه اظهارات شاهدان عینی و کارشناسان عراقی صحت داشته باشد، که لااقل از اظهار نظرها و تعارفات و ادعای سیاسی دقیق تر و واقعی تر است، ماموریت نیروهای ویژه ای که با بالگردهایی در ارتفاع کم پرواز می کنند و بصورت پنهانی در نقاط دور افتاده فرود می آیند، این است که عشایر و اهالی اهل سنت عراق را تحریک و مسلح کرده و از آنها ارتشی محلی و بومی برای اهداف امریکا و متحدانش بسازند و در برابر جبهه مردمی و وفادار حشد الشعبی (نیروهای مردمی عراق) قرارشان دهند. آنچه که سه هفته قبل در "توزخورماتور" در کردستان عراق رخ داد، نمونه بسیار کوچکی از تبعات تشکیل این جبهه است و در صورت اجرای موفق نقشه امریکایی ها، بی تردید عراق به شکل خونباری عملا تقسیم خواهد شد.


جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن