تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

آمار وبسایت

اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاروان کربلایی دوچرخه سواران در جاده صلح پا زدند

واضح آرشیو وب فارسی:هدانا: جوا تیم دوچرخه سواری که متشکل از ۴رکاب به همراه یک سر گروه بودند امشب پس از رکاب زدن های متوالی وارد کشور شدند و فردا به تهران می رسند.  ین تیم دوچرخه سواری با شعار( هدف ما صلح نیست،راه ما صلح است)و به عنوان کاروان کربلایی به کربلا رفتند و هم اکنون در راه بازگشت به کشور هستند.  ر این خصوص با سرگروه تیم دوچرخه سواری رضا صفا مصاحبه ای انجام دادیم که وی در این خصوص بیان کرد: برای اولین بار بود که به کربلا و عراق سفر می کردم اما هم رکابهایم قبلا به کربلا مشرف شده بودند و با توجه به ترافیکی که هم اکنون نیز وجود دارد در میان مردم پیاده و حتی کسانی که ساعات طولانی با ماشین در این ترافیک بدون غذا به انتظار ورود به کشور بودند ما رکاب می زدیم. وی افزود: ما به خاطر اینکه با دوچرخه مسیر را طی می کردیم شرایط خوبی داشتیم و به اتفاقات و انفجارهایی که داخل عراق رخ داد زیاد فکر نمی کردیم اما دوستان و خانواده ها نگرانمان بودند.   دوچرخه از وسیله های نقلیه مفیدتر واقع شد حمید ابتهاج ملی پوش دوچرخه سواری در خصوص این سفر اظهار کرد: هوا بسیار سرد بود و با عنایت به ورود زائران محترم اربعین حسینی به ایران متاسفانه هیچ گونه پیش بینی لازم مبنی بر کارسازی تردد خودروهای حامل انتقال مسافرین نشده است به طوریکه حدود ۴ ساعت مسافرین در اتوبوسهای مذکور یا نشسته و یا ایستاده بودند و به دلیل ازدحام جمعیت و زیادی اتوبوس در پارکینگ به سختی تردد صورت می گرفت که این امر باعث نا رضایتی مسافرین شده بود و با وجود اینکه با دوچرخه رکاب زدیم هم اکنون در اسد آباد همدان هستیم اما مسافرین اول راه ورود به کشور ساعات متوالی بدون هیچ تغذیه و آب آشامیدنی و حتی فاقد امکانات دیگر نشسته بودند.  وی در خصوص علت شعاری که مطرح کرده بودند افزود: ما به دنبال هدف نیستیم راه ما صلح است و در راهی پا زدیم که در آن به دنبال صلح بودیم و عقیده ی مان این بود که وقتی هدفی را با صلح در آن پیش برویم به آن دست خواهیم یافت و حتی اگر ما نباشیم دیگران می توانند این راه را ادامه دهند. وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق قرار قبلی که با دوستان گذاشته بودیم قرار شد یک روز قبل از اربعین عراق بسمت مرز مهران رکاب بزنیم. حرکت ما از مرکز کربلا بسمت شهر حله و بعد کوت بود ورودی های کربلا مملو از جمعیت بود،مجبور شدیم که دوچرخه بدست بسمت میدانی که خارج از کربلا بود برویم. مردمی که از سمت خیابان ورودی به کربلا بودن بخاطر ازدحام جمعیت بسمت خیابانی ما هجوم اوردن و گروه دوچرخه ما بین جمعیت قرارگرفتیم . متاسفانه چند خوردیم زدیم ، و یک منا داشت اتفاق می افتاد تنها یک معجزه بود و دعا های خانواده و شما دوستان بود که جان سالم بدر بوردیم.  لازم به ذکر است ساعت ١١شب به کوت رسیدیم و برای اینکه به ترافیک مرز بر نخوریم از کوت که حدودا ٩٠کیلومتر با مرز فاصله داشت با ماشین اومدیم ،ساعت١٢تا٢صبح تو راه بودیم ولی ساعت ٣صبح بعلت ترافیک مجددا از ١٦کیلومتری مرز مجبور به رکاب زدن شدیم.

پنجشنبه ، ۱۲آذر۱۳۹۴

پربازدیدترینها
طراحی وب>

صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید