تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806622706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز جهاني معلول يادآور مسووليت اجتماعي در برابر معلولان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۴ (۲۰:۹ب.ظ)
روز جهاني معلول يادآور مسووليت اجتماعي در برابر معلولان است موج - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: روز جهاني معلول مسووليت جامعه را براي فراهم کردن زمينه هاي مشارکت کامل معلولان در همه عرصه‏ ها و زدودن تبعيض‏ ها يادآوري مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي ربيعي در پيامي به مناسبت 12 آذر روز جهاني معلول افزود: سعادت هر جامعه اي بر آن است تا زندگي اخلاقي تر و انساني تر داشته باشند .
وي يادآور شد: رضايت خداوند و تحقق اخلاق و انسانيت بر آن است که جامعه عادلانه باشد. عدالت حکم مي کند شهروندان معلول جامعه بزرگ داشته شوند و زمينه توانمندي آنها فراهم شود.
به گفته وزير رفاه اجتماعي،عدالت حکم مي کند شهروندان معلول جامعه بزرگ داشته شوند و زمينه توانمندي ايشان فراهم شود.
وي در ادامه اين پيام گفت: معلوليت پي آمد فرايندهاي طبيعي و اجتماعي است و البته سهم رفتار انساني و اجتماعي در پيدايش معلوليت بسيار است. جامعه وظيفه دارد سهم خويش را در پيشگيري از معلوليت و توانمندسازي معلولان براي داشتن زندگي شايسته ايفا کند.
ربيعي با اشاره به اين که دوازدهم آذر، روز جهاني معلولان، روز يادآوري سهم جامعه و هر شهروند در مقابل مسأله معلوليت است،افزود: معلولان انسان هايي توانمند هستند که همواره قدرت خويش را براي موفقيت و مشارکت اجتماعي و زندگي شايسته ثابت کرده اند.
وي تاکيد کرد: معلولان چالش هاي فراواني براي مشارکت و شمول در خيلي از حوزه هاي جامعه و دسترسي برابر به حمل و نقل، شغل، آموزش و مشارکت سياسي اجتماعي احساس مي کنند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خاطرنشان کرد: دوازدهم آذر، گرامي داشتن معلولان و يادآور شدن مسووليت اجتماعي شهروندان و حاکميت سياسي در مقابل آنان است.
به گفته ربيعي، روز جهاني معلولان همسو با آرمان هايي است که بر توسعه همه جانبه جوامع تأکيد کرده و خواستار مشارکت جهاني براي ساختن جهاني بهتر است.
وي اضافه کرد: جامعه ايران به فراخور ويژگي هاي خاص اقتصادي، اجتماعي و جمعيت شناختي خود با مسأله معلوليت مواجه است. نظام جمهوري اسلامي بر مدار تلاش براي عدالت محوري و برابري حقوق انسان‏ ها بنا شده و از اين رو توجه به توزيع عادلانه امکانات و فرصت‏ هاي اجتماعي در آن جايگاهي رفيع دارد.
وزير تعاون،کار و رفاه اجتماعي بيان داشت: شايسته است در چنين نظامي معلولان فرصت هايي فراوان براي بروز توانمندي هاي خويش بيابند و شرايط زندگي شايسته نيز براي شان فراهم شود.
ربيعي يادآور شد: اصلاح قوانين و مقررات، نهادسازي براي تسهيل مشارکت اجتماعي معلولان، موفقيت و رشد اقتصادي براي فراوان شدن فرصت هاي اشتغال، و افزايش شناخت هاي جامعه نسبت به مقوله معلوليت از اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي ارتقاي کيفيت زندگي معلولان است.
وي تصريح کرد: رسيدن به چنين اهدافي بدون مشارکت فعال مردم، سازمان هاي مردم نهاد، خيرين و اقشار مختلف ناممکن است. ربيعي افزود: ساختن جامعه اي انساني تر و اخلاقي تر نيازمند سرمايه اجتماعي گسترده اي است که در سايه مشارکت جمعي توليد و تقويت مي شود.
به گفته وزير رفاه ،دوازدهم آذرماه يادماني براي همه ايرانيان است تا همه ما به يادآوريم که همه افراد جامعه را بايد مهربانانه ببينيم و دست آنهايي را که ناتوانايي هايي دارند را بگيريم و شرايط را براي زندگي بهتر همگان بهتر کنيم. يادماني در جهت ساختن دنيايي بهتر.
ربيعي بيان داشت:اينجانب اين يادمان توانمندي و شايستگي معلولان و پاس داشتن مسووليت و مشارکت شهروندان در بهبود وضعيت معلولان را به همه جامعه و بالاخص جامعه معلولان تبريک مي گويم.
از هر يک هزار نفر حدود 13 نفر در کشور يک نوع معلوليت دارند و به عبارتي 1.35 درصد از جمعيت کشور حداقل با يک نوع معلوليت مواجه اند.
مطابق سرشماري عمومي نفوس و مسکن 1390از مجموع جمعيت کشور يک ميليون و 17 هزار و 659 نفر داراي حداقل يکي از انواع معلوليت‎ها را دارند.
تعداد 9.73 درصد از معلولان نابينا، 9.79 درصد ناشنوا،13.45 درصد اختلال در گفتار و صدا،2.52 درصد قطع دست،12.57 درصد نقص دست،4.65 درصد قطع پا،25.86 درصد نقص پا،13.55 درصد داراي نقص تنه و32.82 درصد مبتلا به اختلال ذهني بوده ‏اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن