تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804298996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولتیماتوم زنگنه به اوپک/ افزایش حداقل ٥٠٠هزار بشکه تولید روزانه پس از تحریم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: اولتیماتوم زنگنه به اوپک/ افزایش حداقل ٥٠٠هزار بشکه تولید روزانه پس از تحریم
 وزیر نفت ایران گفت: افزایش تولید نفت خام و بازگشت به بازارهای جهانی پس از لغو تحریمها، حق قانونی ایران است، انتظار نداریم اوپک نیز ایران را تحریم کند و مانع تحقق حق قانونی ایران برای افزایش تولید نفت خام و بازگشت به بازارهای جهانی شود.

به گزارش خبرگزاری میزان، بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، ١٢ آذرماه) به محض ورود به هتل اینترکنتینتال وین، در جمع خبرنگاران گفت: افزایش تولید نفت خام و بازگشت به بازارهای جهانی پس از لغو تحریمها، حق قانونی ایران است و هیچ کس نمی تواند این کشور را از حق قانونی خود منع کند.

وی افزود: انتظار نداریم همکاران و همتایان ما در اوپک نیز ایران را تحریم کنند و مانع حق قانونی ایران برای افزایش تولید نفت خام و بازگشت به بازارهای جهانی شوند، هر گونه محدودیتی بدان معناست که آنها خواهان ادامه تحریمها علیه ملت ما هستند و این غیر قابل قبول است و عادلانه نیست.

وزیر نفت تصریح کرد: ایران در شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام از جمله مازاد عرضه و افت قیمتهای جهانی نفت خام که هم اکنون بازار نفت را با مشکل روبرو کرده است، نقشی نداشته است.

زنگنه گفت: ایران مسئولیتی در قبال افت قیمتهای جهانی نفت خام نداشته است و این مازاد عرضه و افت قیمتهای جهانی نفت خام بر دوش کسانی است که تولید خود را افزایش داده اند و بیش از نیاز بازار نفت عرضه می کنند.

محدود کردن ایران برای افزایش تولید نفت به هیچ وجه قابل مذاکره نیست

وزیر نفت اعلام کرد که محدود کردن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تولید نفت خام، به هیچ وجه قابل بحث و مذاکره نیست.

زنگنه با اشاره به این که تولید شیل اویل کاهش قابل توجهی نداشته است اما در عین حال روند رشد برداشت از این ذخایر نامتعارف کند شده است، گفت: با این وجود درآمدهای اعضای اوپک کاهش یافته است و آنها زیان دیده اند و به نظر نمی رسد که بتوان در کوتاه مدت شرایط را تغییر داد و برای حل مشکل به اتخاذ یک راهبرد بلندمدت در اوپک نیاز است.

وی تصریح کرد: ما از همکاری کشورهای غیر عضو اوپک با اعضای اوپک برای کاهش تولید استقبال می کنیم، اما این بدان معنا نیست که ما می خواهیم برای کشورهای غیرعضو اوپک تصمیم گیری کنیم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره این که پیشنهاد شما برای نشست روز جمعه (١٣ آذرماه) وزیران نفت اوپک چیست، گفت: در این لحظه ما به دیدگاه های دیگران گوش می دهیم، ما هنوز فکر می کنیم که اراده سیاسی لازم برای کاهش تولید وجود ندارد، من نمی توانم به جزئیات کارهایی که می خواهیم انجام دهیم، وارد شوم.

وزیر نفت گفت: ایران می تواند بلافاصله پس از لغو تحریمها حداقل روزانه ٥٠٠ هزار بشکه به تولید نفت خام خود بیفزاید و پس از آن ظرف مدت کوتاهی روزانه ٥٠٠ هزار بشکه دیگر نیز به این تولید می افزاییم به طوری که این مقدار در مجموع به یک میلیون بشکه می رسد و این بدان معناست که تولید نفت خام ایران در مجموع به رقم سه میلیون و ٨٠٠ هزار تا سه میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.

زنگنه تصریح کرد: ما معتقدیم که اوپک باید نظام سهمیه بندی برای اعضا را احیا کند و بر رعایت سهمیه های تعیین شده برای کشورهای عضو نظات داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تولید نفت خام ایران پس از لغو تحریمها در اوایل سال ٢٠١٦ میلادی گفت: من به وین آمده ام تا برای یافتن راه حلی برای حل مشکلات بازار با همتایان خود در اوپک مذاکره کنم و تبادل نظر داشته باشیم.

قراردادهای نفتی ایران جذاب است
زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره که مدل جدید قراردادهای نفتی برای شرکتهای بین المللی نفت و گاز جذاب است، گفت: ما معتقدیم که مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) جذاب است.

وی افزود: بازخورد شرکتهای بین المللی نشان از رضایت آنها از این چارچوب قراردادی دارد و ما نخست با سرمایه گذارانی که خواهان حضور در پروژه های نفت و گاز و ایران باشند، یادداشت تفاهم امضا می کنیم و سپس اطلاعات و داده ها را به آنها می دهیم و سرانجام به توافق نهایی می رسیم.

وزیر نفت گفت: با توجه به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ما انتظار داریم که بلافاصله پس از لغو تحریمها در پایان ماه دسامبر یا اوایل  سال ٢٠١٦ میلادی تولید نفت خام خود را روزانه نیم میلیون بشکه افزایش دهیم.

زنگنه با تاکید بر این که محدود کردن سطح تولید نفت خام ایران، قابل مذاکره نیست، گفت: چنین تقاضایی از ایران برای کمک به ثبات بازار، غیر قابل کارشناسی و ناعادلانه است.

وی  در پاسخ به پرسشی در این باره که برنامه های توسعه ای شما به چه صورت خواهد بود، گفت: اولویتهای ما به ترتیب، بخشهای بالادستی، میدان توسعه نیافته، افزایش ضریب بازیافت از میدانهای توسعه یافته، فعالیتهای اکتشافی و سپس صنعت پتروشیمی است.

قیمتهای جهانی نفت خام ظرف ١٨ ماه گذشته (یک سال و نیم) نصف شده و از سطوح ١١٥ دلار برای هر بشکه به سطوح کنونی ٤٥ دلار برای هر بشکه رسیده است.

اعضای اوپک روز پنجشنبه (١٢ آذرماه) پیش از نشست روز جمعه، یک گردهمایی غیر رسمی برای بحث و بررسی درباره بازارهای جهانی نفت خام خواهند داشت.

وزیران نفت اوپک چهارم دسامبر (جمعه، ١٣ آذرماه) به منظور بررسی سیاستهای تولید خود در نیمه نخست سال ٢٠١٦ میلادی، در وین اتریش گردهم می آیند.

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - 03 December 2015





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن