تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805559619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الگوي کشت جايگزين و اجراي آبياري تحت فشار بهترين راهکار براي حمايت از کشاورزان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۰:۵۹ق.ظ)
رئيس مجلس شوراي اسلامي : الگوي کشت جايگزين و اجراي آبياري تحت فشار بهترين راهکار براي حمايت از کشاورزان است موج -قم- رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وضعيت کمبود آب در استان قم و مشکلات پيرامون اين حوزه گفت: به طور حتم الگوي کشت جايگزين و اجراي آبياري تحت فشار بهترين راهکار براي حمايت از کشاورزان است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعضاي صنف کشاورزي، مسئولان سازمان جهاد کشاورزي و سازمان آب استان قم ديدار و گفت و گو کرد.
دکتر لاريجاني در اين ديدار ضمن استماع توضيحات مطروحه درباره وضعيت منابع آبي استان، نحوه استفاده از چاه هاي مجاز و غيرمجاز و طرح هاي پيرامون براي کنترل مصرف آب هاي کشاورزي گفت: به طور حتم استفاده از منابع تجديد پذير ضايعه بزرگي را براي محيط زيست ايجاد مي کند.
وي درباره طرح هاي مطروحه از سوي وزارت نيرو براي کاهش مصرف کشاورزان از چاه هاي مجاز کشاورزي افزود: اين موضوع اقدامي درست است اما بايد کاهش استفاده از منابع آب هاي زيرزميني به تدريج صورت گيرد زيرا کاهش عمده آن مشکلاتي را براي کشاورزان ايجاد مي کند بنابراين مي توان اين کاهش را به صورت پله اي ظرف 3 تا 5 سال صورت داد.
دکتر لاريجاني بر لزوم توجه تمام مسئولان و مردم به ويژه کشاورزان به مسئله کمبود آب تأکيد کرد و گفت: به طور حتم مسئله کشت جايگزين و اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار از مهمترين اقدامات و طرح هاي پيش رو است که مي بايست از سوي مسئولان انجام شود البته کشاورزان نيز در اين ميان بايد پاي اين اقدامات بايستند.
رئيس مجلس تصريح کرد: در استان قم تمام اقدامات براي مديريت آب مصرفي بايد براساس حجم آب و نوع کاشت انجام شود از اين رو اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار براي توليد محصولي بهتر با کمترين ميزان مصرف آب بسيار ضروري است.
وي با اشاره به پيشنهادات مطرح شده براي خريد چاه هاي کشاورزي از سوي دولت گفت: به نظر من کار کشاورزي همواره بايد مردمي باشد از اين رو دولتي کردن اين امر و خريد اراضي از سوي دولت و تبديل آن به مراتع امري درست نيست.
دکتر لاريجاني ادامه داد: به نظر من چرخه اقتصادي بخش کشاورزي بايد به درستي تعريف شود تا عملاً اين کار براي کشاورزان صرف کند.
در اين نشست همچنين طلايي رئيس جهاد کشاورزي استان قم با بيان اينکه در اين استان حدود 70 هزار هکتار زمين زراعي و حدود 18 هزار باغ وجود دارد گفت: در شرايط کنوني کمبود آب مهمترين چالش بخش کشاورزي استان است البته در چند سال اخير با اجراي طرح هاي مربوطه 13 درصد مصرف آب دراستان پايين آمده است.
وي افزود: از طرفي ديگر وزارت نيرو اعتباري حدود 23 ميليارد تومان را براي آبياري تحت فشار در استان قم اختصاص داده که با اين اعتبار در سال 94 حدود 20 هزار هکتار از اراضي تحت اين طرح قرار گرفته است.
طلايي با اشاره به اهميت مسئله بيمه محصولات کشاورزي گفت: متأسفانه تا کنون در سال جاري خسارات مربوط به محصولات کشاورزي از سوي سازمان مربوط پرداخت نشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن