تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804723359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کريدور حمل‌ونقلي ايران، پاکستان و هند به نفع تجارت منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲ق.ظ)
وزير مسکن پاکستان: کريدور حمل‌ونقلي ايران، پاکستان و هند به نفع تجارت منطقه است موج - وزير مسکن و خدمات عمومي پاکستان درباره کريدور حمل‌ونقلي ايران، پاکستان و هند نيز گفت: ما از ايجاد چنين کريدوري استقبال مي‌کنيم و آن را به نفع تجارت منطقه مي‌دانيم.
به گزارش خبرگزاري موج، اکرم‌خان دراني در ديدار با عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران ضمن سپاسگزاري از وزير راه و شهرسازي به دليل مهمان‌نوازي و برگزاري همايش موفق کارگروه منطقه‌اي بهسازي بافت‌هاي نابسامان اقيانوسيه و آسيا گفت: اين همايش براي کشورهاي شرکت‌کننده و به ويژه دو کشور ايران و پاکستان بسيار مفيد است و اميدواريم موجب تحکيم روابط ميان دو کشور شود.
وي با اشاره به بازديد روز گذشته خود از شهر جديد پرند، اين شهر را از نظر فني بسيار عالي خواند و افزود: اين شهر مي‌تواند مشکلات کلان‌شهر تهران را کاهش دهد و چنين شهرهاي جديدي نمونه بسيار خوبي براي ساير کشورها خواهند بود.
وزير مسکن و خدمات عمومي پاکستان اسکان ۱۰۰ هزار نفر با معيارهاي بين‌المللي در شهر پرند را کار ارزنده‌اي دانست و وجود شهرک‌هاي صنعتي در کنار اين شهر جديد را موجب پيشبرد اهداف اقتصادي و نظام توزيع مناسب جمعيت عنوان کرد.
دراني، وزارت راه و شهرسازي ايران و وزارت مسکن و خدمات عمومي پاکستان را ستون فقرات اقتصاد دو کشور عنوان و اظهار کرد: تقويت همکاري‌ها ميان اين دو وزارتخانه مي‌تواند به پيشبرد همکاري‌هاي اقتصادي دو کشور کمک کند.
وي با اشاره به برگزاري مناقصات بين‌المللي در اسلام‌آباد و استان‌هاي ديگر پاکستان افزود: از شرکت‌هاي مرتبط با ساخت‌وساز در ايران براي حضور در آن مناقصات به‌طور رسمي دعوت مي‌کنيم.
دراني با اشاره به اسلامي بودن دو کشور ادامه داد: ايران و پاکستان مي‌توانند نقش مفيدي در منطقه ايفا کنند. دولت فعلي پاکستان توجه ويژه‌اي به ارتباط با همسايگان خود و گسترش رابطه با آن‌ها به ويژه ايران و چين دارد و اين آمادگي وجود دارد روابط با افغانستان و حتي هند نيز به صورت بهتري برقرار شود. دولت فعلي پاکستان اين مهم را يک هدف استراتژيک براي خود قرار داده است.
وزير مسکن و خدمات عمومي پاکستان با اشاره به سخنان وزير راه و شهرسازي براي برقراري امنيت در مرزهاي دو کشور يادآور شد: شکي نيست برقراري امنيت در مرزهاي دو کشور به نفع دو ملت است در حال حاضر تمام تلاش دولت پاکستان به برقراري امنيت در کشور معطوف شده است.
وي با بيان اينکه پاکستان ۱۴۰۰ کيلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، گفت: دولت پاکستان يک دولت دموکراتيک است و در حال حاضر احزاب و جريانات مختلف داخلي بر ريشه‌کن کردن تروريست توافق دارند تا امنيت به‌طور کامل در کشور و مرزهاي پاکستان برقرار شود. بر همين اساس از ميزان حوادث و درگيري‌ها در پاکستان کاسته شده و شرايط رو به بهبود است.
وي پاکستان را يکي از کشورهاي آسيب ديده از تروريسم عنوان و تأکيد کرد: اين مساله، مساله‌اي بين‌المللي است که بايد با آن برخورد شود و در اين ميان کشورهايي مثل پاکستان آسيب‌هاي زيادي در بخش‌هاي سياسي و نظامي ديده‌اند و بسياري از رهبران سياسي و نظامي خود را از دست داده‌اند و پاکستان بيش از ساير کشورها در اين زمينه هزينه پرداخت کرده است.
وزير مسکن و خدمات عمومي پاکستان افزود: ۴ روز پيش بنده مورد حمله تروريستي قرار گرفتم و دو تن از همکاران خود را از دست دادم و ۳ نفر نيز زخمي شدند و لطف خدا بود که امروز در برابر شما نشسته و سخن مي‌گويم.
دراني يادآور شد: در ايران نيز در گذشته تا اندازه‌اي حوادث تروريستي وجود داشت و به همين دليل شرايط پاکستان را درک مي‌کند. امروز تروريسم با اسم‌هاي مختلفي در عرصه بين‌الملل ظاهر شده و ما به خوبي مي‌دانيم ريشه آن از کجا آمده است و براي نابودي آن مي‌طلبد با همکاري يکديگر به مقابله با آن بپردازيم.
وي با اشاره به شبکه حمل‌ونقلي پاکستان اظهار کرد: پروژه‌هاي راهي و آزادراهي در پاکستان در حال اجرا است که کراچي و لاهور را به هم متصل مي‌کند و علاوه بر اين دولت اسلام‌آباد بر افزايش تبادلات تجاري با ايران از طريق بندر چابهار با دولت تهران اتفاق نظر دارد و آمادگي خود را براي گسترش اين همکاري‌ها اعلام مي‌کند.
وزير مسکن و خدمات عمومي پاکستان يادآور شد: همان‌طور که ايران خواستار برقراري ارتباط از طريق کريدورهاي حمل‌ونقلي است پاکستان نيز اين ارتباط را موجب بهبود روابط تجاري دو کشور مي‌داند و اميدواريم از کريدورهاي حمل‌ونقلي ايران براي اتصال به ترکمنستان بهترين استفاده صورت گيرد.
دراني با تأکيد بر احياي راه‌آهن زاهدان-کويته ادامه داد: اين خط ريلي مي‌تواند در توسعه ترانزيت پاکستان نقش بسيار مهمي ايفا کند و بايد از شکل فعلي درآيد و احيا شود.
وي درباره کريدور حمل‌ونقلي ايران، پاکستان و هند نيز گفت: ما از ايجاد چنين کريدوري استقبال مي‌کنيم و آن را به نفع تجارت منطقه مي‌دانيم.
دراني در خصوص حوزه شهرسازي نيز يادآور شد: دو کشور مي‌تواند با هزينه‌هاي کمي مصالح مورد نياز ساختماني را براي يکديگر فراهم کنند و من به محض رسيدن به پاکستان مسائل مطروحه در اين نشست را براي عملياتي شدن به نخست وزير ارائه خواهم کرد.
وزير مسکن و خدمات عمومي پاکستان ادامه داد: نخست وزير نواز شريف نيز مايل است روابط حسنه دو کشور گسترش يابد و افرادي را براي توسعه روابط ميان ايران و پاکستان برگزيده است تا روابط در سطح عالي‌تري ميان دو کشور حاکم شود.
وي در خصوص تأمين امنيت پاکستان گفت: اخيرا دولت پاکستان تصميمات جديدي براي برقراري امنيت در هر ايالت اتخاذ کرده است به‌طوري که کميته‌اي متشکل از وزير، استاندار و فرمانده ارتش تصميماتي در اين خصوص براي هر منطقه مي‌گيرند.
دراني عنوان کرد: پس از بازگشت به پاکستان پيشنهاد‌هاي ايران درباره راه‌آهن و توسعه حمل‌ونقل را به وزير مربوطه انتقال مي‌دهم تا اين موضوع پيگيري و به نتيجه برسد.
وي ادامه داد: در خصوص کريدور ايران، پاکستان و هند نيز بايد با مقامات رده بالا مذاکراتي صورت گيرد تا در صورت موافقت آن‌ها مقدمات آن اجرايي شود. همچنين درباره گسترش ارتباطات از طريق دو بندر گوادر و چابهار و همچنين گسترش ارتباطات ريلي نيز نظرات ايران منتقل مي‌شود تا امور از طريق سفير پاکستان در ايران پيگيري و دنبال شود.
وزير مسکن و خدمات عمومي پاکستان به‌طور رسمي از آخوندي و معاونان وي براي سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد و يادآور شد: با انجام اين سفر بسياري از تفاهم‌هاي دو جانبه با سرعت بهتري اجرايي مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن