تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813001660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعين حسيني عصاره فرهنگ عاشورايي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۰ق.ظ)
شهردار قم: اربعين حسيني عصاره فرهنگ عاشورايي است موج - قم - شهردار قم گفت: پرچم اربعين حسيني واقعه عاشورا را جاودانه کرده است و مردم با حضور در مراسم اربعين حسيني پيام عاشورا را زنده و ماندگار نگه مي‌دارند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، شهردار قم در ديدار با رئيس سازمان بسيج کارمندان کشور و جمعي از کارمندان بسيجي، گفت: اربعين حسيني عصاره فرهنگ عاشورايي است.
وي افزود: همه مردم جهان مخاطبان حضرت زينب (س) به‌ عنوان پيام‌رسان واقعه عاشورا هستند و ما با برگزاري مراسم اربعين حسيني تلاش مي‌کنيم فرهنگ عاشورايي را بار ديگر به جهانيان معرفي و آن را حفظ کنيم.
مرتضي سقائيان‌نژاد با اشاره به اينکه امام حسين (ع) نعمت عام را تبديل به نعمت خاص کردند گفت: خداوند نعمت‌هاي عام خود را در اختيار همه بندگانش قرار داده است اما زماني که انسان‌ها اين نعمت‌ها را جاودانه مي‌کنند نعمت‌هاي عام پروردگار را تبديل به نعمت‌هاي خاص کرده‌اند.
وي تصريح کرد: شيطان 7 هزار سال به عبادت پروردگار پرداخت اما با عدم پيروي از دستور الهي و سجده نکردن بر انسان، تمام عبادت‌هايش نابود شد.
شهردار قم با اشاره به اينکه امام حسين (ع) و يارانشان در مسير الهي به شهادت رسيدند گفت: امام حسين (ع) و يارانشان هر چه که خداوند در اختيارشان قرار داده بود را فدا کردند تا بتوانند رضاي الهي را کسب کنند و از همين رو واقعه عاشورا امروز در تاريخ ماندگار شده است.
وي خاطرنشان کرد: پرچم اربعين حسيني واقعه عاشورا را جاودانه کرده است و مردم با حضور در مراسم اربعين حسيني پيام عاشورا را زنده و ماندگار نگه مي‌دارند.
سقائيان‌نژاد با اشاره به اينکه امام حسين (ع) اهل بهشت و اهل جهنم را در روز عاشورا به جهان معرفي کرد گفت: افرادي که مي‌خواهند حسيني‌وار در جهان زندگي کنند بايد مورد آزمايش‌هاي الهي قرار بگيرند.
وي گفت: خداوند براي هدايت انسان‌ها پيامبران را به ميان مردم فرستاد که در اين ميان برخي از مردم از پيروان پيامبران شدند و در جهاد الهي با آنان همراه شدند و زير بار ظلم ستمگران نرفتند.
شهردار قم با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان کشورهاي غربي گفت: با به شهادت رسيدن امام حسين (ع) و يارانشان روح جديدي در اسلام دميده شد و با انقلاب اسلامي ايران بار ديگر پرچم اسلام به دست مسلمانان افتاد.
سقائيان‌نژاد تأکيد کرد: شهداي اسلام و ايران سبب عزتمندي و اقتدار ايران شدند و ما امروز آسايش و عزت خود را مديون شهدا هستيم.
وي با اشاره به تشکيل بسيج به ‌فرمان امام خميني (ره) گفت: افرادي که به انقلاب ايمان داشتند با حضور در بسيج هميشه آماده خواهند بود تا از کشور در برابر حملات و تهديدات دشمنان محافظت کنند.
شهردار قم يادآور شد: بسيج يک ارزش و سرمايه است که بايد آن را حفظ کنيم زيرا با حفظ آن مي‌توانيم ميزان رشد خود را به جهان نشان دهيم.
سقائيان‌نژاد با اشاره به اينکه بسيجيان بايد فعاليت بسيجي داشته باشند، گفت: بسيجيان بايد براي قيام در مسير الهي آماده باشند و براي خدا قيام کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن